Završen je prvi dan Velike nagrade Italije u Monzi. Na kraju drugog slobodnog treninga imali smo šest vozača unutar četiri desetinke sekunde. Za vrh su konkurirali Red Bull, McLaren i Ferrari, a najbrži krug odvozio je Carlos Sainz za talijansku momčadi. I to na svoj 29. rođendan.

Iako je to bio samo trening, Sainzov će rezultat ponuditi dašak optimizma navijačima Ferrarija uoči nastavka vikenda. Španjolac je bio 19 tisućinki sekunde brži od svog bivšeg momčadskog kolege Landa Norrisa, dok je treće vrijeme imao Sergio Perez koji je trening zaključio izlijetanjem u zavoju Parabolica.

Meksikanac je pred kraj treninga izazvao drugi period crvene zastave, dok je za prvi bio odgovoran kvar na Aston Martinu Lancea Strolla, već nakon nekoliko uvodnih minuta.

TIJEK TRENINGA:

Nakon što je Max Verstappen ‘uzeo’ prvi trening, s početkom u 17 sati F1 društvo prionulo je odrađivanju zadataka postavljenih za drugi slobodni trening na stazi u Monzi. Ovoga petka svi su mogli uživati u stabilnom i sunčanom vremenu, a ljudi koji su u timovima zaduženi za vremensku prognozu, napokon su mogli malo odahnuti. Temperatura zraka bila je 27 stupnjeva Celzija, a temperatura staze 36.

Velika nagrada Italije privukla je mnogo posjetitelja već prvog dana, a oni su posebno bučno pozdravili vozače Ferrarija, kad su bolidi izašli iz garaža i krenuli u prve krugove. Što se izbora guma za početak treninga tiče, popularan izbor bio je medium. Na srednjoj smjesi bili su svi osim Sargeanta i Albona na softu te Strolla, Hülkenberga, Magnussena i Piastrija na tvrđoj smjesi.

Baš kad smo trebali dobiti i prve rezultate mjerenih krugova – crvena zastava. Lanceu Strollu pokvario se bolid Aston Martina te je ostao stajati na travi pored staze. Momčad je pokušala pokrenuti bolid prije nego su ga suci odgurali sa staze, no AMR23 otkazao je suradnju. Popriličan problem za kandanskog vozača, budući da je prvi trening preskočio. Rezervni vozač Felipe Drugovich dobio je priliku na FP1, tako da je prvog dana VN Italije Stroll ostao bez ijednog pravog kruga. Čeka ga teška subota.

Prije prekida, donekle ozbiljan krug uspio je odvoziti jedino Guanyu Zhou u bolidu Alfe (1:24,755). Stanka je potrajala malo manje od deset minuta, a onda su se bolidi ponovno pojavili na pisti. Verstappen je na mediumu postavio vrijeme 1:22,259. Samo 59 tisućinki sekunde sporiji je bio Albon na softu. Slijedili su Perez i dva Ferrarija.

Jednu ‘škakljivu’ situaciju imao je Piastri. Bio je u brzom krugu kad je u drugoj šikani naišao na Hamiltona koji je bio na trkaćoj putanji, a kretao se vrlo sporo. Općenito su u Monzi veliki problemi s prometom, odnosno jako sporom vožnjom u pripremi onih bržih, mjerenih krugova. Sigurno ćemo se takvih situacija nagledati u nastavku vikenda, posebno u kvalifikacijama.

Nakon 20 minuta treninga dobre i brze krugove na mediumu odradili su Sainz i Leclerc. Španjolac je zasjeo na prvo mjesto s rezultatom 1:21,565, dok je monegaški vozač bio dvije i pol desetinke sporiji te se smjestio na drugu poziciju. Alonso je na svoj Aston Martin stavio mekše gume i dogurao do treće pozicije s pola sekunde zaostatka za svojim sunarodnjakom.

Vozači ovog vikenda pažnju moraju usmjeriti na sve komponente guma, budući da će se opet testirati novi sustav u kvalifikacijama – Q1 s vožnjom na tvrđim gumama, Q2 na srednje tvrdim, a Q3 na softu.

Hamilton se žalio na nedostatak brzine na pravcu, što je u Monzi popriličan problem. Trkaći inženjer mu je rekao da u usporedbi s Russellom ima manju brzinu za otprilike pet kilometara na sat. Želja sedmerostrukog prvaka bila je mijenjati postavke stražnjeg krila, a iz momčadi su rekli da će pritom izgubiti puno vremena.

Mekše gume došle su u promet, a vozači Red Bulla testirali su kako mogu ‘povući’ jedan drugoga po pravcima. Verstappen je ponudio zavjetrinu Perezu na pravcu prije Parabolice, a onda obratna situacija na startno-ciljnoj ravnini. Perez je odvozio brži krug (1:21,540), dok je Verstappen bio treći sa zaostatkom od 91 tisućinke. Između njih zadržao se Sainz, a Max se žalio na velike probleme s prometom. U svom brzom krugu projurio je valjda pored deset strašno sporih bolida. Četvrti je bio Leclerc sa zaostakom od 176 tisućinki.

Verstappen je želio u još jedan brzi krug, a trkaći inženjer mu je odgovorio da to nisu kvalifikacije i da se vrati u boks. Vozači McLarena odradili su dobre krugove, ali još je brži bio Sainz. Ferrarijev vozač pruzeo je prvo mjesto otprilike 20 minuta prije kraja treninga s vremenom 1:21,355. Norris je bio drugi, Perez treći, Piastri četvrti, a Verstappen peti.

Osim vozača Ferrarija, McLarena i Red Bulla, u gornjem dijelu poretka bili su još Albon, Alonso… Russellov brzi krug na softu bio je dovoljan tek za devetu poziciju u tom trenutku. Krug deset najbržih zaključio je Nico Hülkenberg.

Na ulasku u završnih četvrt sata nije bilo previše akcije na stazi. Neki su vozači prionuli simulaciji utrke, no dosta ih je u tom periodu bilo u garažama. Broj bolida na stazi povećao se u posljednjih deset minuta, kad su svi pokušavali još nešto testirati prije završetka programa.

Međutim, planove je svima poremetila nova crvena zastava. Sergio Perez izletio je sa svojim Red Bullom u zavoju Parabolica. Otišao je preširoko, zahvatio šljunak i spasa više nije bilo. Na sreću njega i njegovih mehaničara, izbjegao je žestoki udarac u zaštitnu ogradu. Samo se naslonio stražnjim dijelom bolida pa oštećenja ne bi trebala biti prevelika.

Trening je ipak nastavljen prije nego je vrijeme isteklo. Za zadnje četiri minute na stazu je izašlo svih 18 vozača, osim Strolla i Pereza, tako da se stvorila poprilična gužva. Promjena u poretku nije bilo.

Velika nagrada Italije nastavlja se u subotu u 12:30 trećim slobodnim treningom, a kvalifikacije počinju u 16 sati.

Objava ‘Smooth operator’ proslavio rođendan najbržim krugom drugog treninga u Monzi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak