Iako je McLaren pogonjen Mercedesovom pogonskom jedinicom, uz Alpine ipak predstavlja neku višu razinu samostalnosti kao momčad, tako da ova analiza donosi pregled bolida koji bi trebali imati zavidnu razinu inovativnosti.

McLAREN F1 MCL38

Od svih predstavljanja bolida ove godine, u McLarenu su se najviše potrudili sakriti ključne dijelove dizajna bolida prije samih testiranja. Radilo se čak i o zamagljenim dijelovima podnice na snimci inicijalne vožnje za potrebe snimanja.

Izvor: McLaren Media Center

Slično poput Aston Martina, momčad iz Wokinga također ima neke nove pogone za razvoj bolida. Radi se o novom zračnom tunelu napokon upogonjenom u rujnu 2023. To je i više nego odličan resurs za nastavak razvoja bolida koji je na aerodinamičkom polju prošle godine bio slabiji samo od Red Bulla.

Nos bolida se za sada čini nešto užim od konkurencije, a počinje kao i kod većine momčadi, na drugom elementu prednjeg krila. Samo prednje krilo nema nekakvih posebnosti, donekle jest malo agresivnije poput Williamsovog.

Prednji pull-rod ovjes u potpunosti je posvećen anti-dive sustavu kako bi kočenje bolida bilo što bezbolnije. Vilice su prilično razmaknute jedna od druge, što okomito što vodoravno gledano, a donja V-vilica je sada ispred bočnih elemenata letve volana. Sve te promjene imaju za cilj poboljšati vozne osobine bolida, a na što su se i Oscar Piastri i Lando Norris mnogo žalili prošle sezone.

Izvor: McLaren Media Center

Za glavni usis na bočnim elementima, McLaren je usvojio rješenje slično s onim na RB20. To se odnosi na izduženi gornji dio usisa. Sam otvor za hlađenje ima kvadratni oblik koji vrlo je malen i smješten maksimalno blizu blizu šasije kako bi se izbjegla bilo kakva interakcija s turbulencijama koje dolaze s prednjih kotača. Takvo rješenje omogućuje ove godine poznati trend stvaranja što većeg čistog prostora ispod bokova bolida kako bi strujanje zraka prema stražnjem dijelu bolida bilo što čišće.

Tobogan bi mogao skrivati neke dodatne otvore viđene na Williamsu, ali ipak na nešto višoj poziciji. “Topovi” imaju klasične izreze za ekstrakciju vrućeg zraka, ali sam završetak konture tih topova nema baš izraženi outwash efekt na stražnje krilo bolida.

Izvor: amus.de

Stražnji ovjes slijedi trend s push-rod konfiguracijom. Gornji izrezani element stražnjeg krila čini se nešto kraćim od konkurencije, a bočni elementi krila za sada nemaju dodatne konture poput Williamsa.

Jedan od većih problema prošlogodišnjeg bolida bila je brzina kroz spore zavoje, a unatoč solidnim rezultatima testiranja, Lando Norris i dalje naglašava kako bolid još uvijek dosta kaska za Red Bullovim RB20. Ali, momčad jednostavno više ne bi smjela imati izlika, pobijediti se mora ove godine unatoč jakom Ferrariju i Mercedesu.

ALPINE A524

Pierre Gasly izjavio je kako ovogodišnji bolid s prošlogodišnjim dijeli samo isti volan, naglasivši tako da je bolid napravljen “od nule”, te da trenutno nisu blizu željenih rezultata razvoja. Momčad ipak jest slijedila neke trendove, ali ostaje strah da će pasti u niži srednji rang poretka, umjesto redovite borbe za postolja.

Izvor: Alpine F1 Team Media Center

Prednje krilo je prilično konvencionalno te za sada nema agresivnih kontura, ali je dosta drugačije u odnosu na prošlogodišnji A523. Nos se čini dosta širok i masivan, te počinje skroz na prvom elementu prednjeg krila, slično kao RB20. Širi nos trebao bi “skupljati” više zraka koji je proslijeđen na prvu bojišnicu podnice bolida i Venturijeve kanale. Očito je namjera rasteretiti izrazito opterećene gornje aero elemente.

Prednji ovjes je push-rod konfiguracije, ali je raspored V-vilica i letve volana bitno promijenjen. Što se tiče gornjeg ‘trokuta’, on je dodatno podignut i pričvršćen na najvišoj točki. Bolid također ima određenu razinu anti-dive sustava između prednjih i stražnjih elemenata gornjeg trokuta. Što se tiče donjeg trokuta, on je spušten što je više moguće i pričvršćuje se za šasiju na najnižoj mogućoj točki kako bi se spustilo težište gravitacije.

Izvor: Alpine F1 Team Media Center

Donji rub bokova sad ima drugačiju zakrivljenost, tj. nešto blažu konturu. Što se tiče samog oblika bokova, prema riječima inženjera, puno se radilo na reorganizaciji unutarnjih elemenata (radijatora i baterija). Glavni otvor za hlađenje na približno je istoj visini kao i prošle godine, a i ovdje se nastojao stvoriti što veći “podrez” koji se nastavlja cijelom dužinom donjeg boka bolida.

Još jedno zanimljivo rješenje je izduženi donji dio spomenutog glavnog usisa koji se ne spaja po nekoj horizontali odmah na bolid, već se nastavlja malo prema dolje, stvarajući tako sada već i poznati vertikalni otvor, povećavajući tako protok zraka namijenjen hlađenju. Izgleda to poput slova ‘P’.

Tu je i potpuno izmijenjeni rub podnice, mnogo složeniji i sa sličnim dizajnom korištenim na RB19 početkom 2023. U ovom slučaju, cilj je bolja zaštita protoka zraka u Venturijevim kanalima. Topovi su položeni dosta nisko, te kao i kod McLarena, nemaju baš izražen outwash efekt prema stražnjem beam-krilu.

Izmjene su u biti dosta značajne i dok je momčad obećala ići svojim putem prema riječima tehničkog direktora Matta Harmana, neke ideje ipak su posuđene od drugih momčadi. Ekipa iz Enstonea tako ostavlja dojam da će imati dosta težak početak sezone, ali bolid se svakako čini kao solidna baza za daljnji napredak prema barem čvrstoj sredini poretka.

Objava Tehnička analiza bolida 2024. – McLaren dosta tajnovit, Alpine očekivano osrednji pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic