Ferrarijeva ‘squadra’ bolida mogla bi ove godine biti zakucana na dno poretka. Naravno, pričamo o Haasu i Kick/Stake Sauberu, a “glavna” momčad možda pomalo i razočarava dizajnom bolida jer se ipak očekivao neki “vau” efekt.

FERRARI SF-24

Postotak koji se spominje iz Maranella je 95%, tj. u toj mjeri je ovogodišnji bolid drukčiji od prošlogodišnjeg. Unatoč tome, na SF-24 za sada nisu uočljivi nikakvi posebni trikovi ili dizajn koji bi ostali slijedili.

Izvor: Ferrari Media Center

Prednje krilo ima prilično izraženo svinut najdonji vodoravni element, a koji se ne dodiruje s početkom nosa bolida. Konture gornjih elemenata nemaju neku posebnu značajku, te trendovski spadaju u jednostavne linije korištene ove godine na gridu.

Također, i ostali bolidi sada više nemaju mnogo sitnih aero elemenata na srednjem elementu prednjeg krila kojim se nastojalo isprati (outwash) strujanje zraka prema vanjskoj strani kotača. Za to su ostali sitni izrezi na prijelomu s bočnom završnom (okomitom) pločom prednjeg krila (Mercedesova ideja).

Na prednjem ovjesu pushrod konfiguracije je donekle razmještena pozicija vilica, a sve s ciljem prvotno uspostavljanja anti-dive sustava te aerodinamičkih svojstava. No, i prošlogodišnji bolid nije imao toliko problema na kočenju, tako da bi ovo bilo fino dodatno podešavanje postavki bolida.

Izvor: Ferrari Media Center

Glavni bočni otvor za zrak je s izduženim donjim dijelom otvora, a dok je bočni vertikalni, priljubljen čisto na šasiju, potpuno odvojen kao i kod RB20. Donekle posebna u odnosu na druge momčadi jesu rješenja oko haloa. Dodatni aero element s vanjske strane bočno od glave vozača bi trebao služiti za skupljanje neželjenih turbulencija koje dolaze prema kokpitu bolida.

Radilo bi se tu o inwash efektu, tj. usmjeravanju smjera zraka po gornjem pokrovu bolida. S druge strane tog elementa, nalazi se i mali otvor s vrlo vjerojatno s-duct konfiguracijom koji poboljšava ekstrakciju vrućeg zraka preko glavnih bočnih rešetaka na gornjem pokrovu bolida.

Kao i kod ostalih bolida, ispod bokova je sve podređenom maksimiziranju prostora i “skupljanju” zraka s ciljem što čišćeg prolaza prema stražnjem dijelu bolida. Ističu se ovdje izrazito visoko postavljeni elementi podnice odmah iza kotača bolida.

Izvor: amus.de

Tobogan nema nekih iznenađenja, klasičan spust prema doduše ne baš tipičnom stražnjem ovjesu. Dakle, dok su ostale momčadi krenule Red Bullovim putem s pushrod konfiguracijom stražnjeg ovjesa, Ferrari je ostao na pullrod postavkama. Vjerojatno u momčadi znaju što rade, potrošnju guma prošle godine u utrci ne treba spominjati.

Ako je Ferrari ovim jednostavnim pristupom ubrzao bolid, onda se napokon dešavaju pozitivne stvari u Maranellu. Od momčadi su se očekivali ekstremi i čudna rješenja, ali očito im to nije bilo nužno da bi se riješili prošlogodišnji problemi.

KICK/STAKE F1 SAUBER C44

Na predstavljanju novog bolida momčadi s kompliciranim sponzorskim imenima, tehničkom direktoru Jamesu Keyu sve je bilo ‘ekstremno’ i ‘agresivno’. To svakako i jest potrebno za bijeg s dna poretka, a ostaje za vidjeti koliko su uspjeli.

Izvor: Sauber Group Media Center

Momčad je malo nadogradila svoje CFD resurse, a zračni tunel iako je star, kupljen još davno novcem od prodaje Kimija Räikkönnea McLarenu, dobro služi momčadi.

Nos, prilično uzak za razliku od konkurencije, ponire sve do prvog elementa prednjeg krila, po uzoru na RB20, a gornji elementi za sad prikazani imaju dosta agresivnu konturu za ispiranje zraka preko kotača bolida.

Prednji ovjes je ove godine pullrod konfiguracije, a prema riječima Keya, sustav je potpun nov, a promjena konfiguracije je napravljena čisto radi aerodinamčkih potreba. Priznao je i da je ovaj potez ‘mehanički riskantan’, očito podložan neželjenim vibracijama.

Izvor: Sauber Group Media Center

Glavni bočni usis slijedi prošlogodišnju Red Bullovu ideju s izduženom donjom stranom otvora. Za sada nije, ili je teško uočljiv bilo kakav pripadni okomiti otvor. Uglavnom, bez postojanja tog otvora, maksimizira se prostor ispod bokova bolida za željeno masivno strujanje zraka prema stražnjem kraju bolida.

Elementi ruba podnice slični su konfiguraciji s kraja prošle sezone, a iznad njih, na spomenutom boku bolida, nalazi se mala grba unutar koje je, opet prema riječima Keya, ‘hrabro upakirano nekoliko komponenata’.

Izvor: Sauber Group Media Center

Unatoč Ferrarijevoj mjenjačkoj kutiji, stražnji ovjes je pushrod konfiguracije za razliku od Ferrarijeve pullrod postavke. Konkretnije, raspored vilica sličan je RB20 i MCL38. Key ponavlja da su takve kombinacije ovjesa čisto radi aerodinamičkih prednosti, ali da za to ipak treba više komponenata funkcionirati kako bi se prednosti istaknule, tj. ovjes samostalno neće donijeti neke velike razlike.

Bočna struktura glavnog zadnjeg krila na predstavljanju bolida imala je zanimljivu konturu na sredini ploče, ali to se na testiranju više nije pojavilo. Šteta, možda i postoji neka kasnija primjena, pošto kod većine bolida na tom mjestu nema inače nekih zanimljivih rješenja (Williams primjerice ima).

HAAS F1 TEAM VF-24

Novi šef momčadi Ayao Komatsu predviđa svojoj momčadi težak početak sezone, a prema riječima Kevina Magnussena, optimizam je sada na nekoj realnoj razini, za razliku od prošlogodišnjih prevelikih očekivanja.

Izvor: Haas F1 Team Media Center

Prednje krilo krilo karakterizira dosta sitnih elemenata koji povezuju njezine glave horizontalne elemente. Nos počinje na drugom elementu, a čak je mrvu i još zavučen unatrag.

Oko haloa se za sada nije pokušavalo ići Ferrarijevim idejama, baš kao ni kod retrovizora s onim od VCARB 01.

Guma gladan prošlogodišnji bolid trebao bi zasititi prednji pushrod ovjes. Kao i Ferrari prošle godine, Haas je bio solidan u kvalifikacijama, ali u utrkama im se tempo doslovno raspao.

Izvor: Haas F1 Team Media Center

Glavni bočni otvori slični su Ferrarijevom SF-24, a za sada ne postoji pripadajući okomiti otvor, baš kao ni kod novog Kick Saubera. Sami bokovi se čine dosta masivni u odnosu na ostatak grida, a tome pridonosi i za sada nepostojanje udubine na gornjoj strani bokova kako bi u potpunosti nastao “tobogan” viđen kod svih ostalih momčadi.

Stražnji ovjes je ostao ferrarijevski pullrod, te se momčad nije odvažila na drukčiji pristup poput gore opisanog Kick Saubera C44. Kao i kod Ferrarija, završni otvor oko ispušne cijevi sada je veći u odnosu na prošlu godinu. Bilo je itekako problema s hlađenjem na VF-23, posebice u Meksiku primjerice, kada je uzduž cijelog glavnog pokrova bočno postojao red otvora za ekstrakciju vrućeg zraka.

VF-24 kao i sestrinski mu SF-24, ali ipak u još većoj mjeri, djeluje za sada prilično jednostavno, što ostavlja dojam da momčad očito mora skupiti još dosta podataka kako bi se krenulo u neki ozbiljniji, tj. originalniji razvoj koji bi donio prednost pred momčadima s dna poretka.

Objava Tehnička analiza bolida 2024. – Ferrari bez nečeg posebnog? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic