Nizozemac Max Verstappen pobijedio je na Velikoj nagradi Japana koja je održana na kultnoj stazi Suzuka. Trostruki svjetski prvak ostvario je 57. pobjedu u karijeri ispred momčadskog kolege Sergija Pereza (+12,535s), koji je sačuvao drugo mjesto iz kvalifikacija i donio Red Bullu treću dvostruku pobjedu ove sezone nakon utrka u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji.

Treći je završio Španjolac Carlos Sainz, koji tako nastavlja vrlo uspješnu sezonu. Kasnio je 20 sekundi za pobjednikom utrke, a nekoliko krugova prije završetka prestigao je momčadskog kolegu Charlesa Leclerca (+26,522s) za posljednje mjesto na pobjedničkom postolju.

Lando Norris (+29,700s) kvalificirao se među prvom trojicom, ali nije uspio zadržati Ferrarije u utrci. Završio je peti ispred Fernanda Alonsa (+44,272s) u Aston Martinu, koji je u posljednjim krugovima morao braniti svoju poziciju.

Prvenstveno od Georgea Russella (+45,951s), koji je na kraju utrke bio itekako brz na mediumu, pa je tako prestigao Oscara Piastrija (+47,525s) za sedmo mjesto, dok je mladi Australac završio osmi.

Lewis Hamilton (+48,626s) kvalificirao se ispred Russella, ali ponovno je bio slabiji u utrci od momčadskog kolege. Završio je deveti, a krug osvajača bodova zatvorio je Yuki Tsunoda (krug zaostatka).

TIJEK UTRKE

Utrka je počela u sedam sati po hrvatskom vremenu, a unatoč prognozama uoči vikenda, vrijeme je bilo sunčano i povoljno za utrkivanje, bez puno naznaka kako će pasti kiša. Alonso je bio jedini vozač u top 10 koji je utrku startao na mekanim gumama.

Start utrke nije prošao bez incidenata. Poznato je kako je Suzuka prilično uska staza, posebno prvi sektor u kojem jedan zavoj završava gdje drugi počinje. To su ponovno dokazali Alexander Albon i Daniel Ricciardo, koji su odustali iz utrke već u prvom krugu. Albon je na startu iskoristio prednost koju su mu donijele soft gume, imao je puno gripa na izlasku iz zavoja, dok je Ricciardov RB ‘zaplesao’ na izlasku iz drugog zavoja, što je Albonu omogućilo pretjecanje uoči trećeg zavoja.

Ipak, Albon je bio u Ricciardovom slijepom kutu, pa je tako Australac htio zauzeti idealnu liniju kroz zavoj, a pritom je izbacio Albona na šljunak. Tu je obojici završila utrka, a utrka je zaustavljena crvenom zastavom.

Radnici su morali popraviti zaštitnu ogradu, ali se to nije previše odužilo. Utrka je nastavljena nakon 25 minuta novim startom u kojem nije bilo incidenata, a vodeći vozači zadržali su svoje pozicije.

Verstappen je nakon prvog kruga imao 0,9 sekundi prednosti u odnosu na Pereza, ali na Suzuki ima samo jedna DRS zona, stoga Meksikanac baš i nije imao prilike napasti momčadskog kolegu prije novog kruga, u kojem je trostruki prvak već osigurao potreban razmak.

Vozači Alpinea baš i nisu imali idealni restart utrke. Ocon je prijavio ekipi kako ga je Gasly pogodio u bočnu stranu bolida, ali ekipa nije uočila veliku štetu na njegovom Alpineu.

Norris je bio prvi od vodećih vozača koji je otišao u boks. U 12. krugu je zamijenio medium za hard. Spomenimo kako je Zhou odustao iz utrke zbog problema s mjenjačem.

Perez je otišao u boks u 15. krugu po još jedan set medium guma, a Verstappen je bio idući koji je išao u boks. Leclerc je bio na drukčijoj strategiji od ostalih vozača, ostao je najduže na stazi, ali ga je Verstappen u 21. krugu s lakoćom prestigao uz pomoć DRS-a.

Meksikanac je u 23. krugu prestigao Norrisa, a kasnio je 6,5 sekundi za Verstappenom. Međutim, Perezu je trebalo nekoliko krugova da prestigne Leclerca. Verstappen je za to vrijeme udvostručio svoju prednost. No, Monegažanin je napravio pogrešku na izlasku iz Degner 2 zavoja u 26. krugu. Zadnjim kotačem je izletio na šljunak i pritom izgubio nekoliko sekundi, a i poziciju od Pereza.

Ferrarijev adut otišao je u boks na kraju tog kruga, shvativši kako u njegovim gumama nije ostalo mnogo života. Norris ga je pratio u boks, Britanac se mučio s degradacijom guma i to mu je bilo drugo zaustavljanje.

Piastri je u 32. krugu blokirao kotačima uoči završne šikane, pritom je izgubio nekoliko desetinki, a idući krug je otišao u boks. Bio je prvi od vodeće petorice koji je otišao na zadnju promjenu guma, a na stazu je izašao kao deveti na setu tvrdih guma.

Australac je zato bio znatno brži od Russella nakon izlaska iz boksa, skidao je skoro pola sekunde po krugu u odnosu na Britanca, koji se požalio Mercedesu da zbog snažnih turbulencija imao osjećaj kao da mu kaciga skliže s glave. U međuvremenu su suci objavili kako je Lance Stroll pod istragom nakon zaustavljanja u boksu.

Iudći krug su u boks otišli i Perez i Alonso po novi set tvrdih guma na kojima su vozili do kraja utrke. Meksikanac se vratio na stazu na peto mjesto, odmah iza Norrisa, a Alonso na osmo.

U 34. krugu je i Verstappen otišao po drugi put u boks, a njega i Pereza je ponovno razdvojio Leclerc. Perez ga je ovoga puta obišao s lakoćom uz pomoć DRS-a na startno ciljnoj ravnini.

Zato Sainz u 35. krugu još nije drugi put stao u boks. Prijavio je Ferrariju kako vjeruje da će početi gubiti vrijeme ako ostane na stazi. Suci su objavili kako je gotova istraga Lancea Strolla i kako Kanađanin neće biti kažnjen.

Mercedes je krajem utrke odustao od strategije jednog zaustavljanja u boksu. Russell je u 38. krugu otišao u boks po medium, a dva kruga poslije je njegov primjer pratio i Hamilton, koji se na stazu vratio na deveto mjesto.

U 43. krugu redari su se razmahali žutim zastava. Logan Sargeant je bio u problemu, izletio je sa staze, a pritom je digao debeli oblak prašine. Vozio je u rikverc i vratio bolid na stazu i, srećom, nije ‘poljubio’ zaštitnu ogradu, ali vjerojatno je pritom oštetio podnicu na bolidu, a i pao na začelje poretka.

Ubrzo je otišao u boks po novi set guma, a na stazu se vratio čak 38 sekundi iza Gaslyja koji je bio 16.

Sainz je u 44. krugu prestigao Norrisa, koji je često radio greške, blokirao kotačima i kasno kočio. Činio je sve kako bi obranio poziciju, ali Španjolac je jednostavno bio brži i imao je prednost u vidu svježijeg seta guma.

Dva kruga kasnije, Španjolac je ponovno uz pomoć DRS-a obavio pretjecanje, ovoga puta nad momčadskim kolegom Leclercom, kojem je Ferrari poručio da ne otežava posao Sainzu.

Na samom kraju utrke gledali smo zanimljivu borbu za šesto i sedmo mjesto između Alonsa, Russella i Piastrija. Španjolac je lukavo držao Piastrija u DRS zoni kako bi time i sebi povećao šanse za obranu šestog mjesta.

Mercedesov vozač je htio prestići Piastrija na ulazu u šikanu na kraju kruga, ali je pritom Piastri morao izaći sa staze, a na nju se vratio ispred Russella.

Verstappen je na kraju utrke u svom prepoznatljivom stilu odvezao najbrži krug, pritom uzevši Sainzu dodatni bod, a Piastri je u zadnjem krugu otišao preširoko u šikani, što je omogućilo Russellu sedmo mjesto.

Objava Verstappen pobjednik u Japanu, novo dvostruko slavlje Red Bulla! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić