Sebastian Vettel je nakon osvajanja četiri naslova svjetskog prvaka imao jednu prosječnu sezonu u Red Bullu. Pred kraj sezone 2014. koja baš i nije bila plodonosna i pamtljiva, najavljena je potencijalna kombinacija iz snova. Iz Red Bulla su najavili kako ih Vettel napušta i odlazi u Ferrari, gdje je zamijenio Alonsa kao momčadskog kolegu Kimiju Raikkonenu. Ni Ferrari nije baš bio sjajan pred početak ovog braka. Sezonu su završili na žalosnom četvrtom mjestu u konstruktorskom poretku, no očekivanja su ipak bila velika. Trofejna momčad iz Maranella dovodi četverostrukog svjetskog prvaka, Nijemca, mnogi bi rekli nasljednika velikog Michaela Schumachera.

Ferrari se vratio, optimistično je najavljeno na samom početku sezone 2015., već u jeku velike dominacije Mercedesa, kojoj, kasnije će se pokazati, Ferrari apsolutno nije mogao ništa. Kad je nakon samo dvije utrke od početka sezone Sebastian Vettel ostvario svoju prvu pobjedu za Ferrari i prvu pobjedu momčadi u hibridnoj eri, sve su naslovnice bile obojene u crveno. Ferrari se vratio. Barem se tako činilo, a vrijeme će pokazati svoje.

Otvaranje sezone 2015. započelo je očekivano. Mercedes je dominirao utrkom od početka do kraja i činilo se kako je utrkivanje ponovo u krizi. Tračak nade za ljubitelje Formule 1 pojavio se na današnji dan, prije točno osam godina kad je jureći cirkus stigao na stazu Sepang u Maleziji. Iscrpljujuća malezijska vrelina smanjila je prednost srebrnih strijela, a propeti konjić u rukama četverostrukog svjetskog prvaka podsjetio nas je zašto volimo Formulu 1. Ostatak poretka potrudio se da utrka u Maleziji bude zanimljiva, napeta i akcije nije nedostajalo niti u jednom dijelu poretka.

Sama pobjeda u Maleziji za Sebastiana Vettela i nije jedna od većih pobjeda karijere, no jedna od važnijih zasigurno jest. Bila je to prva Nijemčeva pobjeda za Ferrari, ispunjenje dječačkog sna, ono što gotovo svaki vozač koji stremi ka Formuli 1 sanja. Osim toga, bila je to prva pobjeda za Sebastiana Vettela u okviru nove regulative, kojom je dokazao da njegovi naslovi nisu bili slučajni i da još uvijek ima ono nešto. U vrijeme kad su Mercedesovi Lewis Hamilton i Nico Rosberg pobjeđivali iz utrke u utrku, Vettel je demonstrirao odlične kvalifikacije, čuvanje gumama, momčad se iskazala strategijom i Vettel je vratio svoju reputaciju na pravi put.

Utrka za Veliku nagradu Malezije, zvaničnog naziva 2015 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix, bila je druga utrka sezone, a održana je 29.03.2015. godine na stazi Sepang International u Kuala Lumpuru. Bilo je to sedamnaesto izdanje utrke u Maleziji u okviru Svjetskog prvenstva Formule 1. Lewis Hamilton na drugu stanicu sezone stigao kao vodeći u prvenstvu ispred svog momčadskog kolege Nica Rosberga, a pratio ih je novi član momčadi Ferrari, Sebastian Vettel. U kišnim uvjetima je Hamilton osigurao najbolju startnu poziciju, četrdesetu u njegovoj karijeri. Četrdesetu pobjedu svoje karijere ostvario je Vettel.

Vettelova izvedba na stazi Sepang, kad se rame uz rame borio s najjačim i tada jako teško pobjedivim Mercedesima, opovrgnula je šuškanja koja su tvrdila kako je Vettel bio samo putnik u svom predominantnom Red Bullu i kako mu je samo i isključivo njegov bolid donio četiri naslova svjetskog prvaka. Nakon sušne 2014., Vettel i njegov podignut prst su se vratili. Pobijedio je u svojoj tek drugoj utrci za Scuderiju.

„Prošlo je dosta vremena od kad sam posljednji put bio na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, a ovo je moja prva pobjeda za Ferrari. Bez riječi sam. Sretan sam i ponosan na ovo što smo učini. Pobijedili smo pošteno i u otvorenoj borbi“, izjavio je Vettel nakon što je čak i suzu pustio prilikom intoniranja himni u čast pobjednika i njegove momčadi.

Sebastian Vettel u bolidu Ferrarija 2015. (FOTO: STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA)

Uz tonove njemačke i talijanske himne na stazi Sepang, Sebastian Vettel je zakoračio trasom kojom je nekad hodao Michael Schumacher. 

Michael Schumacher obilježio je jedno od najuspješnijih razdoblja Ferrarija u Formuli 1, osvojivši pet naslova svjetskog prvaka i pri tome oborivši mnoge rekorde. Schumacher nije bio samo pobjednik i šampion, bio je vođa i ambasador Ferrarija, kako momčadi tako i brenda. Kao i svaki drugi veliki vozač u povijesti ove momčadi u potpunosti je razumio veličinu Ferrarija i što znači predstavljati Ferrari kao instituciju. Michael Schumacher i Ferrari bili su jedno. 

Kad se pojavio u Formuli 1, Sebastiana Vettela, plavokosog Nijemca, mnogi su nazivali “Baby Schumi”. Nije to bio samo nadimak, sličnosti su se nazirale sa svih strana, od stila vožnje, odnosa s mehaničarima i inženjerima, do određene doze bezobrazluka koju su obojica imali. Obojica su se u povijest Formule 1 upisali kao veliki pobjednici i veliki prvaci. Kad je Vettel stigao u Ferrari, tifosi su vidjeli samo jedno – novog višestrukog prvaka u crvenom kombinezonu kojem će svirati njemačka i talijanska himna.

Pobjeda u Maleziji raspirila je nade, no ovaj brak nije bio baš plodonosan. Vettel i Ferrari nisu bili savršen spoj, a možda se samo kockice nisu dobro posložile. Bilo kako bilo, Vettel je Ferrari napustio razočaran. S Red Bullom je osvojio sve. S Ferrarijem nije imao sreće. 

Objava VN Malezije 2015: Vettelova prva crvena pobjeda pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic