Prvaka se odlučivalo u posljednjim minutama, ne međusobnim dvobojem favorita već matematičkim izračunom bodova, pri čemu je i sreća bila naklonjena hrvatskom vozaču.

GROBNIČKO POLJE – Zagrepčanin Hrvoje Belinić, dugogodišnji vozač Autokluba Pula-Rovinj novi je pobjednik, prvak međunarodnog HAKS Kupa Formule Driver, ponovivši tako svoj uspjeh iz 2022.godine. Na oko izgleda jednostavno, ali za ovogodišnju pobjedu ukupnog poretka vrijedilo je u obzir uzeti različite okolnosti u kojima je matematika odigrala važnu ulogu.

Na stazi Automotodroma Grobnik voženo je peto, zaključno i odlučujuće natjecanje „SMX & Becker Formula Driver 2024.“ u još jednoj zavidno uspješnoj realizaciji Autokluba Buzet Autosport, ujedno nositelja ove discipline u sustavu nacionalnog saveza. U neočekivanim, gotovo proljetnim sunčanim i toplim klimatskim uvjetima, nastupilo je 207 vozačica i vozača iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Austrije, od kojih je 107 bilo u bodovnoj konkurenciji HAKS Kupa. Ozračje i raspoloženje sudionika i organizatora je na žalost, u jutarnjim satima rastužila vijest o smrti višegodišnjeg vozača Autokluba Buzet Autosport Talijana Sandra Zillija, stalnog sudionika utrka Formule driver, kojeg je relativno kratka, ali teška bolest savladala u 63. godini, za što mu je na prigodnom otvaranju iskazana počast minutom šutnje.

Hrvoje Belinić u posljednju je vožnju sezone ušao kao lider Kupa s devet bodova prednosti ispred branitelja naslova i dvostrukog prvaka Talijana Franca Giacomazzija. Očekivao se njihov međusobni sraz na stazi, borba u tisućinke. Belinić je s bratom Domagojom zamijenio trkaći automobil i sjeo u očekivano brži Renault 5 GT Turbo, koji je na žalost već otkazao poslušnost na treningu. Kvar je srećom saniran i u bodovne vožnje ušlo se u borbu s uvijek brzom talijanskom Lanciom Delta Evo Proto. No, Giacomazzi je bio neuobičajeno spor, uz poneku grešku unutar šikana, imao tek sedmo vrijeme, a Belinić samo sekundu slabiji, pa neznatno i od brata Domagoja na desetom mjestu.

FRANCO GIACOMAZZI (foto M. Krpan)

U drugoj vožnji Talijan četiri sekunde brži, treći, a Belinić pak tri slabiji od svoje prve vožnje. Zaključno Giacomazzi osvaja peto mjesto, smanjuje razliku na samo tri boda, ali ulazi u Top 5 za bonus bodove. Belinić završava, pokazat će se u konačnici, na spasonosnom devetom mjestu, obzirom da je Talijan u dodatnom bodovanju  osvojio samo dva boda i tako s jednim bodom zaostatka morao priznati poraz, a slavlje se preselilo u krug ponovo ekipnih prvaka članova Autokluba Pula-Rovinj. U završnom bodovanju, na trećem mjestu sezone je Marin Leš, još jedan mladi vozač Pula-Rovinja, „dečko“ koji vožnjom i statusom obećava još bolje i bolje, iako nastupom na Grobniku ovog puta nije bio baš zadovoljan.

MAZZONI POBJEDNIK I REKORDER DANA

Talijanski automobilist Marco Mazzoni (Ford Sierra), vozač Autokluba Buzet Autosport, s dvije je najbolje vožnje ukupnog vremena 4:18,178 minuta pobjednik posljednjeg natjecanja sezone. Bio je uspješniji od sunarodnjaka i imenjaka Marca Tessarija (Fiat 500 Suzuki) za 1,912 sekundi, dok je pomalo iznenađujuću, ali zasluženu treću poziciju „generalke“, s 4,734 sekunde više od pobjednika, ostvario vozač AK Opatija Motorsporta, Eris Marotti u Škoda Fabiji R5, kojom je Vjekoslav Čičko prije samo šest dana na Rallyu Poreč također bio trećeplasirani. Četvrto mjesto pripalo je novom državnom prvaku s brdskih staza Selčaninu Borisu Katiću (Karting klub Rijeka, Citroen Saxo), dok je kao peti u Top 5 za bonus bodove ušao Franco Giacomazzi. U završnoj vožnji petorice najboljih Mazzoni ostvaruje najbolje vrijeme dana 2:07,904 minuta prosjekom 112,584 km/sat, ispred Tessarija, Katića, Giacomazzija i Marottija.

MARCO MAZZONI – AK Buzet Autosport (Foto M. Krpan)

Juniori su u konkurenciji 21 sudionika odlučivali o novom prvaku. Klasu više i obranu prošlogodišnjeg naslova, s dvije izvrsne vožnje i četvrtom pobjedom sezone potvrdio je Filip Pavlina (AK Zagorje Oroslavje, Citroen Saxo), ovog puta ispred Maxa Šimunovića (AKK Fly with Kolman Zagreb, Peugeot 106) i Sandra Budiselića (AK RI Autosport, Citroen Saxo Vts). Devet se vozačica borilo za bodove najboljih, ali neprikosnovenost, trećom pobjedom sezone, potvrdila je Slovenka Sanja Paradiž (Suzuki Cultus), ovog puta ispred Ive Damarija (AK Pula-Rovinj, Autobianchi A112) i Line Cukrov (AKOK Skok Racing 1993, Citroen Saxo). Petu pobjedu sezone, s pomalo neočekivano slabijim rezultatima ipak su na kraju ostvarili članovi najbolje ekipe u Hrvatskoj AK Pula-Rovinj, ispred AK Buzet Autosport i Karting kluba Rijeka.

Pobjednici po klasama na Automotodromu Grobnik bili su: klasa 1 Anto Prnić (AK Pelješac Racing, Suzuki Swift 1.3 Gti), klasa 2 Marin Petrić (AK Rijeka, Renault Clio), klasa 3 Sanja Paradiž (AMD Skiro Slovenija, Suzuki Cultus), klasa 4 Boris Katić, klasa 5 Dragan Gajić (MSC  St.Veit Austrija, Opel Corsa Hvr), klasa 6 Ante Alduk (AK Trogir, Honda Civic), klasa 7 Marco Mazzoni, klasa 8 Duško Banjeglav (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio Cup).

U Promo konkurenciji, među stotinu sudionika, najbrža vremena i pobjedu ukupnog poretka ostvario je Buzećanin Saša Černeka u Radicalu Sr 3 Evo.

FILIP PAVLINA – AK Zagorje (Foto M. Krpan)

Po zaključenju desete sezone međunarodnog HAKS Kupa Formule driver novi prvaci i pobjednici su: ukupni poredak i klasa Sport preko 2.000 ccm Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj), juniori „Toni-auto Junior Cup“ Filip Pavlina (AK Zagorje Oroslavje), vozačice „Fog Motorsport Ladies Cup“ Sanja Paradiž (Slovenija), klasa Serija do 1.400 ccm Ivan Višković (AMK No Traction Pula), Serija preko 1.400 ccm Marin Petrić (AK Rijeka), Sport do 1.400 ccm Nejc Romih (Slovenija), Sport do 1.600 ccm Marin Leš (AK Pula-Rovinj), Sport do 2.000 ccm Dragan Gajić (Austrija), Super Sport Franco Giacomazzi (Italija), klasa Renault Sport Duško Banjeglav (AKK Sveta Nedelja) i ekipe Autoklub Pula-Rovinj.

Autor: Miroslav Krpan

Objava završnica Formule Driver na Grobniku: Hrvoje Belinić prvak s bodom prednosti pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr