Haas se u 2022. godini vratio gdje smo ih navikli gledati od njihove prve sezone u Formuli 1; borbi za bodove i sredinu poretka. Nakon katastrofalne 2021. godine, gdje je od bodovnog stanja ekipe lošiji bio jedino bolid koji su složili, Haas je u o novoj eri tehničkih regulacija pogodio dizajn bolida i imao, vjerujemo, zadovoljavajuću sezonu.

Haas

Pobjede: 0
Pole position: 1
Postolja: 0
Bodovi: 37 (Magnussen 25, Schumacher 12)
Mjesto u poretku konstruktora: Osmo

Američki konstruktor potpuno je podbacio u 2021. godini, ali to ne znači da su sezonu bacili u vjetar. Rano su se odlučili posvetiti bolidu za 2022. godinu, a cilj im je urodio plodom – u prošloj je sezoni Haas osvojio više bodova nego u tri prethodne sezone.

Za Haas je godina počela prilično dinamično. Krajem veljače počeo je rat u Ukrajini, a za Haas je vozio sada već zaboravljeni Nikita Mazepin. Naravno, bitnija je činjenica da je Dmitrij Mazepin, otac Nikite, unosio pozamašnu količinu novca u ekipu. Novac koji, s početkom rata, više nije bio dobrodošao u Haasu s obzirom na to da Mazepini imaju bliske veze s ruskim vođom Vladimirom Putinom.

Procedura je bila brza; Haas je odlučio raskinuti svaku vezu s obitelji Mazepin, njihovom firmom Uralkali i nastavio je svojim putem. Bila je to odluka koja je prilično rastužila mladog Mazepina, tražio je pravdu na više načina i smatrao je kako je nepravedno izbačen iz sporta. Međutim, jasno je da se Haasu nikad nije pridružio zbog raskošnog talenta na stazi – konzistentno je bio sporiji od Micka Schumachera, a postao je teret za ekipu i izvan rezultatskog konteksta.

(Photo by Carl Bingham / LAT Images)

Međutim, Haas se nakon uručenog otkaza Mazepinu našao u teškoj situaciji. Ruski je vozač odradio predsezonsko testiranje s ekipom i samo je nekoliko tjedana ostalo do početka nove sezone. Trebao im je vozač s iskustvom, netko tko će se brzo uklopiti u rad ekipe i netko tko je spreman odmah uskočiti u kokpit Formule 1. Kao naručen došao im je Kevin Magnussen.

Magnussen je tako dobro odradio sezonu u Haasu da su se već zaboravile okolnosti pod kojima je došao u sport. Podsjetimo, Haas je odlučio zamijeniti višegodišnju vozačku liniju Magnussen-Grosjean, a okrenuli su se mladim talentima. Ipak, Magnussen im je bio potrebniji nego ikad – jako dobro poznaje cijelu ekipu, razumije način rada i smjer u kojem se Haas kreće i, na kraju dana, radi se o solidnom vozaču koji ima iskustva u osvajanju bodova.

Danskom vozaču nije bilo potrebno puno vremena da uhvati brzinu i pokaže što zna. Od početka sezone je vozio na odličnoj razini i odmah se nametnuo kao najbrži Haasov vozač. Magnussen je započeo sezonu s odličnim petim mjestom na VN Bahreina, što je ostao najbolji rezultat Haasa do kraja sezone. U iduće tri utrke Magnussen je još dvaput osvojio bodove – osvojio je deveto mjesto u Saudijskoj Arabiji i na VN Emilije-Romagne.

Do kraja sezone Magnussen je osvojio bodove u još samo tri utrke, deseti je bio na Silverstoneu, osmi u Austriji i deveti na američkoj utrci u Teksasu.

(Photo by Andy Hone / LAT Images)

Nešto manje uspjeha u sezoni imao je Mick Schumacher. Sin legendarnog svjetskog prvaka morao je ispuniti veća očekivanja u svojoj drugoj sezoni. Jasno je i zašto, u prvoj je sezoni imao priliku za učenje, sazrijevanje i pogreške. Haas je u novu sezonu ušao s većim ambicijama, ali i većim očekivanjima.

Svoje prve bodove u Formuli 1 Schumacher je osvojio s osmim mjestom na VN Velike Britanije, a najbolji rezultat karijere ostvario je već iduću utrku u Austriji gdje je bio šesti. Te su dvije utrke jedine u kojima je ‘Schumi’ osvojio bodove, a njegove slabe utrke koštale su ga mjesta za sljedeću sezonu.

Umjesto mladog Nijemca doći će stariji sunarodnjak Nico Hülkenberg. Činilo se da je ‘Hulkova’ karijera u F1 završena, ali očito je da se tog čovjeka nikad ne smije otpisati. Posljednji ples Hulkenberga gledat ćemo u 2023. godini, a Haas s njegovim iskustvom želi nadograditi učinak Magnussena. S ovom vozačkom postavom Haas se želi etablirati u sredini poretka i iduće sezone završiti na boljem mjestu od osme pozicije u poretku konstruktora.

Objava Haas: Povratak u bodove i visoki kriteriji pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić