Sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton odvezao je najbrži krug (1:12,169) na prvom slobodnom treningu u Monaku. Britanac je postavio najbrže vrijeme na mekanim gumama, a iza sebe ostavio je Australca Oscara Piastrija (+0,029s).

Treći je završio drugi Mercedes, George Russell (+0,126s). Na četvrtom je mjestu završio još jedan McLaren, Lando Norris (+0,227s), a na petom mjestu je završio Charles Leclerc (+0,228s) koji je svoj krug odvezao na srednje tvrdim gumama za razliku od ostalih vodećih vozača.

Na šestom je mjestu završio Fernando Alonso (+0,606s), a sedmo je vrijeme postavio njegov momčadski kolega Lance Stroll (+0,620s). Osmi i deveti bili su vozači RB-a, Yuki Tsunoda (+0,706s) i Daniel Ricciardo (+0,732s).

Krug najbrže desetorice zaključio je Carlos Sainz (+0,785s) koji je uz Leclerca jedini vozač u top 10 s vremenom na srednje tvrdim gumama.

Aktualni svjetski prvak, Max Verstappen, završio je 11. s 0,815 sekundi zaostatka. Kao i Ferrariji, Nizozemac je najbolji krug odvezao na medium gumama.

TIJEK TRENINGA

Monako je domaćin osme utrke ovogodišnjeg svjetskog prvenstva Formule 1. U kalendaru F1, unatoč sve većem broju uličnih utrka, nema utrke koja se smatra tako prestižnom i glamuroznom kao ova u Monaku.

Prvi slobodni trening počeo je u 13.30 sati po našem vremenu, a bila je velika gužva na izlasku iz garaže na samom početku. Prvi je iz pit-lanea izašao Hamilton, a nakon četiri minute treninga jedino je Albon i dalje bio u garaži.

Norris je nakon osam minuta postavio konkurentnije vrijeme od 1:15,2, ali je Leclerc uskoro odvezao krug od 1:14,2 na tvrdim gumama.

Razočarani Gasly morao se nakon samo pet krugova vratiti u garažu. Alpine mu je objasnio kako moraju istražiti problem na pogonskoj jedinici nakon što Francuzu nije bilo jasno kakav problem ima s bolidom. Na njegovu sreću, nije se dugo zadržao u garaži. Nakon samo nekoliko minuta vratio se na stazu na tvrdim gumama, a bio je na dnu poretka na 20. mjestu.

Verstappen je u međuvremenu preuzeo vodstvo s krugom od 1:13,9 na tvrdim gumama, ali ga je prestigao Norris, a zatim i oba vozača Ferrarija, koji su i dalje vozili na tvrdim gumama. Leclerc je bio najbrži u sva tri sektora i odvezao krug od 1:13,3.

U međuvremenu se Gasly morao vratiti u garažu jer je problem na njegovom bolidu veći nego što su se nadali u Alpineu. Ruže nisu cvjetale ni njegovom momčadskom kolegi, Estebanu Oconu, koji je prijavio kako mu prednji kraj bolida bježi na sve strane.

Verstappen je na polovici treninga popravio svoje najbolje vrijeme. Odvezao je novi leteći krug na srednje tvrdim gumama i ‘skočio’ na drugo mjesto, ali je svejedno kasnio tri desetinke u odnosu na vodećeg Leclerca. Usporene snimke kasnije su pokazale kako je trostruki prvak u nekoliko zavoja zastrugao reklame sa zaštitnih ograda. Kasnije je ekipi poručio kako je na rubu.

Nakon prve polovice treninga nekoliko je vozača na bolid postavilo mekane gume. To su Ricciardo, Piastri i Russell te Alonso. Ricciardo je napredovao na sedmo mjesto s pola sekunde zaostatka za Leclercom, a Piastri je odvezao najbrže vrijeme s 1:12,6. Nekoliko trenutaka kasnije i njegov je kolega Norris popravio vrijeme na miedum gumama i odvezao 1:13,2.

Russell je bio još brži od Piastrija na mekanim gumama, preuzeo je vodstvo s krugom od 1:12,2. Nedugo zatim je svoj krug na soft gumama odvezao i Hamilton. Sedmerostruki svjetski prvak bio je malo sporiji od momčadskog kolege u prvom sektoru, a kroz cilj je prošao s vremenom od 1:12,398. Piastri je istovremeno odvezao ‘čisti’ leteći krug i preuzeo vodstvo.

Ferrarijevci su na Imoli komentirali kako su Red Bull i McLaren skrivali brzinu na treninzima. Pitanje je radi li to sada talijanska ekipa. Polovica grida prešla je na mekane gume, ali ne i vozači Ferrarija. Leclerc je tako na mediumu odvezao treće najbolje vrijeme s +0,199 zaostatka za Piastrijem.

Hamilton je preuzeo vodstvo s krugom od 1:12,169 nešto manje od 15 minuta do kraja treninga, ali je sesija zaustavljena crvenom zastavom nakon što je Zhou zakucao svoj bolid Alfe Romeo u zaštitnoj ogradi nakon prvog kruga. Zatim je Leclerc preletio preko otpalih dijelova s Alfe Romeo. Odmah je to prijavio ekipi koja je provjerila je li oštetio podnicu.

Sesija je bila prekinuta nekoliko minuta nakon čega se nastavila akcija na stazi. Vozači su se vratili kako bi odvezli posljednje krugove prije kraja treninga. Tsunoda i Magnussen imali su incident tijekom izlaska iz boksa. Danac se ubacio ispred Yukija, koji je na radiju poručio kako “će to sigurno biti kazna za Magnussena”.

Perez se četiri minute prije kraja treninga vratio u garažu nakon što mu je pukla guma. Do kraja treninga nitko nije popravio najbolje vrijeme a u prvih pet završili su Hamilton, Piastri, Russell, Norris i Leclerc. Jedino je Leclerc vozio na srednje tvrdim gumama, a u top 10 je na mediumu bio još samo njegov momčadski kolega Sainz.

Objava Hamilton na vrhu, Mercedesi i McLareni najbrži na prvom treningu u Monaku pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić