Ford i Red Bull Racing dogovorili su partnerstvo koje započinje već ove godine, a koje za cilj ima razvoj pogonske jedinice nove generacije za period od 2026. do 2030. Šef Red Bullove momčadi objasnio je što to partnerstvo znači za Red Bull.
Aktualni svjetski prvaci u Formuli 1 “lansirali” su svoju kampanju 2023. eventom održanim u petak u New Yorku. Formalno je to bilo predstavljanje bolida RB19, no zapravo nije predstavljen nikakav novi bolid, priznao je to čak i Christian Horner. Bolid koji je osvanuo na pozornici nije onaj s kojim će Red Bull započeti predsezonska testiranja 24. ovog mjeseca.
“Jasno je da će bolid koji smo pokazali danas izgledati nešto drukčije kad ga vidite u Bahreinu. Ovaj event predstavljao je pokretanje momčadskih težnji za godinu pred nama s partnerima koje imamo i naravno, imali smo uzbudljivu objavu partnerstva s Fordom.”
“Napravili smo to ovdje u SAD-u, na ovom tržištu, prvi put ikad za Red Bull Racing. No, ono što ste vidjeli danas, nije prava refleksija onoga što će izaći na stazu u Bahreinu za par tjedana”, rekao je Christian.
Vijest dana, bez ikakve sumnje, bila je službena potvrda Fordovog povratka u Formulu 1 i to u partnerstvu s Red Bull Racingom od 2026. godine. Horner je pojasnio kako su tekle stvari za njegovu momčad od one objave raskida s Hondom pa do dogovora s Fordom.
“Imali smo nevjerojatno partnerstvo s Hondom i kad su oni inicijalno objavili svoje povlačenje iz Formule 1 2022., primili smo tu vijest s velikom tugom. To je dovelo do stvaranja Red Bull Powertrainsa, kako bismo sami kontrolirali svoju budućnost. Kad smo se otisnuli na to putovanje, došlo je do promjene plana s Hondom, koja je pristala nastaviti s isporukom motora do kraja 2025., dok mi pripremamo vlastite resurse za 2026.”
“Taj ugovor koji imamo traje do kraja 2025. Imamo odličan radni odnos, oni su nevjerojatna kompanija i dok je na snazi trenutni pravilnik, napadat ćemo s Hondom skroz do kraja, do posljednje utrke u sezoni 2025. Naši se putevi razilaze za 2026., a Hondi želimo sve najbolje za 2026. jer se i njihovi planovi počinju kristalizirati. Od danas pa do tada blisko ćemo surađivati i težiti ponavljanju uspjeha koje smo postigli do sada.”
Suradnja Red Bulla i Honde dovela je tu momčad do vrha, odnosno do osvajanja dviju vozačkih i jedne konstruktorske titule u prošle dvije sezone. Ford se pak vraća u Formulu 1 nakon gotovo 20 godina, a pogonske jedinice koje će zajednički raditi američki proizvođač i Red Bull Powertrains pokretat će bolide Red Bulla i sestrinskog AlphaTaurija u periodu od 2026. pa minimalno do 2030.
“Ovo je isključivo komercijalni i tehnički dogovor, dakle nema nikakve razmjene dionica ili sudjelovanja u poslovanju. Imamo vrlo jasan dogovor prema kojem ćemo imati mogućnost dijeliti i imati pristup u području istraživanja i razvoja, posebno po pitanju EV-a (Electric Vehicle) i tehnologije, softverskog razvoja i slično.”
“S komercijalne strane, budući da Ford tako prevladava u SAD-u, kao komercijalni partner pomoći će nam u dodatnom probijanju na to tržište”, kaže Horner.
Interes za Formulu 1 definitivno je jako porastao u zadnjih nekoliko godina, a u sezoni koja je pred vratima, održat će se čak tri Velike nagrade na američkom tlu. Prva je na redu utrka u Miamiju 7. svibnja, zatim ona u Texasu 22. listopada, a predzadnja utrka sezone vozit će se u Las Vegasu 18. studenoga.
Objava Horner o partnerstvu s Fordom: Isključivo komercijalna i tehnička suradnja pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak