Odbrojavanje je gotovo. Istina, još smo desetak dana udaljeni od prvog “lights out and away we go” sezone, ali kao F1 fanovi nemamo pravo biti izbirljivi. Ne nakon više od 100 dana bez Formule 1.
Predsezonsko testiranje u Bahreinu počinje u četvrtak i konačno ćemo vidjeti sve nove bolide na stazi. Ove će godine, baš kao i lani, biti samo tri dana predsezonskog testiranja, a vozit će se od 8 do 17 po hrvatskom vremenu. Srećom za konstruktore, prva utrka sezone upravo će biti u Bahreinu 5. ožujka, dakle već idući tjedan, što znači da se ne mora putovati do iduće staze.
Stalna adresa možda neće pogodovati nekim ekipama. Pitanje je imaju li konstruktori dovoljno vremena za izrazu i transport novih dijelova za početak sezone, a zato će pouzdanost i sirova brzina biti od presudne važnosti na samom početku sezone.
U prvih mjesec dana bit će tri utrke (Bahrein, Saudijska Arabija, Australija), ali u travnju nas čeka praznina od 28 dana bez utrke F1, što bi moglo biti razdoblje kada će se najviše raditi na nadogradnji bolida za ostatak sezone. Tada će konstruktori imati i nekoliko utrka iza sebe, pa će biti jasniji smjer razvoja i potencijalni problemi. No, o tom – potom.
Skrivaju se tajne
Predstavljanje bolida i liverija prošlo je, prema očekivanom, s puno tajni i sakrivanja. Ne možemo reći da je netko od konstruktora otkrio svoje karte jer, dapače, mnogi od njih nisu ni predstavili pravi bolid. Ipak, momčadi poput Ferrarija, Mercedesa i Aston Martina barem su pokazale vjerodostojan bolid, a neki su odradili i ‘filming day’.
S velikim zanimanjem pratit ćemo Red Bull. Aktualni prvaci nisu dali puno na predstavljanju bolida. Livreja je tradicionalnog dizajna, a predstavljeni ‘bolid’ nije vjerodostojan RB19 kojeg ćemo vidjeti u Bahreinu.
Ipak, pravi RB19 već je kršten na stazi. Momčad je na društvenim mrežama objavila kratki videozapis u kojem se može vidjeti kako bolid juri po Silverstoneu, ali nažalost, nismo dobili opsežnu snimku kao što je objavio Ferrari na predstavljanju bolida.
Tako je Red Bull objavio samo kratku snimku u kojoj se jedino vidi kako je RB19 projurio stazom, a nisu objavljene ni fotografije iz vožnje.
Mercedes je odlučio zadržati radikalni dizajn bez bočnih usisnika na bolidu, premda je Toto Wolff nagovijestio na predstavljanju bolida da će se taj dizajn možda promijeniti kroz sezonu. George Russell i Lewis Hamilton gladni su pobjeda, a Mercedes je sa sebe čak skinuo sivu boju kako bi bolid bio što lakši za nadolazeću sezonu!
U priči za najviša ostvarenja je i Ferrari. Šuška se i priča da je talijanska ekipa popravila probleme s pouzdanošću motora i da će naredne sezone imati bolje performanse. Ferrari je prošle sezone pokazao da može sastaviti veoma brz bolid, ali momčadi je nedostajala egzekucija u nekim drugim vitalnim područjima, poput strategija i razvoja bolida.
Strpimo se još malo…
Kao i uvijek uoči nove sezone, svi imamo puno pitanja, a odgovora je malo. Predsezonsko testiranje tu nam neće puno pomoći. Podsjetimo da je pređena kilometraža možda najbolji parametar za procjenu i očekivanja uoči sezone.
Ni konstruktori se ne zamaraju brzinom na predsezonskom testiranju. Jasno, vozit će se krugovi i na kvalifikacijskim postavkama bolida s manje goriva, bržim gumama i odvrnutim motorom, ali najbitnije je da je bolid pouzdan i da se ponaša onako kako su inženjeri to zamišljali tijekom zime.
Srećom, nećemo dugo čekati odgovore na naša pitanja. Nova sezona F1 na samim je vratima i imamo luksuz što ćemo prvu utrku sezone gledati na samom početku ožujka.
Objava Najava predsezonskog testiranja: Što možemo očekivati u novoj sezoni? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić