Na prethodnom trkaćem vikendu dobili smo i potvrdu vozačkog naslova prvaka, a upravo iza Maxa Verstappena i njegove momčadi Red Bull ostalo je još mnogo neriješenih pozicija u oba prvenstva. Novi zaplet stiže nam ovog vikenda u Teksasu za VN SAD-a na stazi “Circuit of the Americas” pokraj grada Austina.

Osvježenje je to nakon doslovno ispovraćane utrke na Losailu u Katru, odvožene u praktički nemogućim uvjetima za vozače. COTA pruža definitivno ljepšu stranu sporta sa svim sastojcima potrebnim da začine ipak pomalo dosadan rasplet ove sezone. No, idemo ukratko analizirati neke neriješene situacije.

McLaren preko Aston Martina u lovu na Ferrari koji je u lovu na Mercedes

Aston Martin je već odavno prožvakan na trećem mjestu konstruktora, prvo od strane Ferrarija, a ovog vikenda vrlo vjerojatno i s četvrtog mjesta od “katastrofe s početka sezone” momčadi McLaren.

Tijekom posljednje tri utrke McLaren je osvojio 104 boda u usporedbi sa samo 15 za Aston Martin. Po svemu sudeći, ispada da je momčad iz Silverstonea sada “patka koja sjedi”, ali šef momčadi Mike Krack naravno smatra da nije još sve gotovo:

“Ne, uvijek imaš svoju sudbinu u svojim rukama. Morate pokušati poboljšati bolid, što mi i dalje radimo. I onda se pokušati boriti koliko god možemo.”

U Aston Martinu zaista i donose neke nadogradnje ovog vikenda, ali sprint format sesija malo otežava njihovo testiranje:

“Imamo neke nadogradnje koje stižu za vikend i prilično smo zainteresirani vidjeti kako rade. Na neki način šteta je što je ovo sprint vikend jer bismo željeli imati više vremena za analizu tih ažuriranja i vidjeti kako će se automobili ponašati.”

Dan Fallows, tehnički direktor momčadi

Iz momčadi u fokusu su ipak nešto oprezniji, te šef momčadi McLaren, Andrea Stella, ne želi “slaviti” prije bilo kakvih konačnih rezultata:

“Ostajemo vrlo, vrlo prizemljeni jer smo vidjeli koliko stvari igra ulogu. Vidjeli smo u Kataru što se dogodilo s Mercedesom i što se dogodilo s Ferrarijem, Carlos Sainz nije ni počeo utrku.”

“I to nije zato što to nisu sjajne momčadi s izvrsnim vozačima, to je zato što sada do izražaja sve više dolaze sve sitniji detalji.”

“Najbolje što možete učiniti je samo ostati usredotočen, skroman i nastaviti isporučivati dobre performanse, a onda ćemo vidjeti sve u Abu Dhabiju.”

Momčad iz Wokinga sada ima samo 11 bodova zaostatka za Fernand…ups Aston Martinom, a do Ferrarija 79 bodova. Ferrari pak kasni za Mercedesom samo 28 bodova. Uglavnom, neka McLaren samo solidno odradi i ovaj trkaći vikend pa da imamo što tjesniju borbu u posljednje četiri utrke za drugo mjesto u poretku konstruktora.

Alpine je zaleđen na 6. mjestu poretka konstuktora, a iza njih je napeta borba preporođenog Williamsa (23 boda), Alfa Romea (16 bodova) i Haasa (12 bodova) za 7. mjesto u poretku.

Hamilton još uvijek u lovu na Pereza

Unatoč velikoj greški na VN Katara, kada je udario u momčadskog kolegu i odustao iz utrke, 30 bodova zaostatka za Sergiom Perezom zvuči dostižno za Lewisa Hamiltona pošto je Checo u teško objašnjivom padu forme sada već povećim dijelom sezone.

Bio je Mercedes praktički druga momčad po tempu u utrci što se najbolje vidjelo po probijanju Georgea Russella sa začelja poretka. Russell će ipak vrlo vjerojatno izgubiti u borbi za 7. mjestu u poretku vozača od Landa Norrisa koji pak lovi Ferrarijev dvojac na 5. i 6. mjestu.

Izvor: Mercedes Media Center

Nastavno na to, Carlos Sainz ima 30 bodova zaostatka za četvrtim Fernandom Alonsom, a problemi iz Katra se ne smiju nikako ponoviti ako vozač Ferrarija želi biti “vodeći Španjolac”.

Na prve bodove još uvijek čeka ovog vikenda domaći dečko Logan Sargeant u Williamsu, a isto ove sezone bi trebao učiniti i povratnik nakon ozljede ruke – Daniel Ricciardo.

“Definitivno je bilo frustrirajuće gledati zadnjih nekoliko utrka, posebno zato jer sam bio tako spreman za povratak utrkivanju, a onda nakon samo dvije utrke ponovno sam trebao pauzirati, ali zapravo, vrijeme bez utrkivanja prošlo je prilično brzo”, rekao je Ricciardo uoči VN SAD-a.

Posebne boje bolida za ovu utrku

Red Bull je pomoću navijača osmislio boje za svaku od tri Velike nagrade u SAD-u ove godine u sklopu kampanje pod nazivom Make Your Mark.

Nakon ružičastih i plavih nijansi na RB19 bolidu u Miamiju, Max Verstappen i Sergio Perez će ovog vikenda voziti u bojama teksaške zastave, “usamljene zvijezde”.

Izvor: Red Bull Content Pool

Kultna zvijezda i trobojni uzorak ugrađeni su u donju polovicu automobila, protežući se od nosa sve do stražnjeg krila.

Bolidi Kevina Magnussena i Nica Hülkenberga također će biti obojeni u posebno izdanje, a koja uključuje slogan ‘Mi ljudi’ iz uvodnog retka američkog ustava.

Osim američkog motiva boja, Haas će također odati i čast glavnom sponzoru Moneygramu u četvrtak, prije nego što akcija na stazi krene.

Izvor: Haas Media Center

“Da, to je lijep marketing, ali svatko tko radi s mojom momčadi zna koliko su svi strastveni i koliko su naši navijači duhoviti i iskreni. Ova utrka je posvećena njima jer mi ljudi činimo Haas onim što jest.”

Guenther Steiner, šef momčadi Haas

Lijepa COTA

Po prvi puta ovdje se vozi sprint format vikenda. COTA je u neku ruku kompletna staza, sa srednjom do visokom razinom potisne sile. Zavoj broj 1 posebno je prepoznatljiv na kraju uspona od 22 metra, prevaljen unutar samo 200 metara od startnih pozicija.

To početak utrke čini posebno zanimljivim, s vozačima koji se kreću u više različitih smjerova kako bi pronašli najbolju liniju. Taj zavoj vodi u prvi sektor koji se sastoji od niza srednjih do brzih zavoja sve do hairpina u zavoju 11. Nakon toga slijedi duga ravnina koja vodi u završni dio staze, koji je se pak sastoji od niza sporijih i zavoja od 90 stupnjeva.

Važno je imati dobru trakciju u sporim zavojima. Asfalt je još uvijek prilično neravan, unatoč djelomičnoj obnovi prošle godine. Utrka se i ove godine održava u jesen, tj. doba godine kada vrijeme može biti vrlo promjenjivo, čak i unutar vrlo kratkog vremenskog razdoblja. Nije neuobičajeno vidjeti naizmjence sunčane i kišne dane, sa širokim rasponom temperatura.

Vozači će imati na raspolaganju C2 bijele gume kao najtvrđu komponentu, C3 žute kao medium i C4 crvene kao najmekšu komponentu. Medium i hard komponente su korištene tijekom prošlogodišnje utrke. Pobjednik utrke Max Verstappen odradio je svoju prvu i posljednju etapu na srednjoj komponenti, a srednji stint na najtvrđoj. Bila su doduše dva izlaska sigurnosnog automobila.

Satnica je kasno večernja, a vremenske prilike trebale biti sunčane s visokim temperaturama:

Objava Najava VN SAD-a: Američka utrka kojoj se zaista veselimo pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic