Lijep i sunčan dan u Austinu su bili savršena kulisa za utrku na stazi Circuit of the Americas! Startni poredak je obećavao, novi/stari prvak je startao tek šesti. To ga nije omelo u pohodu na novu, ukupno 50. pobjedu u karijeri, te je tako Max Verstappen nakon odlične vožnje stigao do nove pobjede ove sezone. Lewis Hamilton u Mercedesu je utrku završio na drugom mjestu, vrlo blizu pobjednika. Postolje je upotpunio Lando Norris u McLarenu. 

Ostatak poretka ubrzo…

Uoči utrke smo dobili vijest kako su oba vozača i Aston Martina i Haasa trebala startati iz boksa, tako da je sa grida startalo 16 vozača.

Svi su odlučili startati na srednje mekim gumama, osim Hulkenberga i Strolla koji su odabrali tvrde gume.

Tradicija s boljim startom s drugog mjesta se nastavila – Norris je startao nešto bolje od Leclerca, te je preuzeo vodstvo do prvog zavoja. Sainz se odlično probio do trećeg mjesta. Hamilton je pao na četvrto mjesto a Verstappen je prestigao Piastrija. U drugom sektoru dva Ferrarija su imala mini borbu za drugo mjesto. Iza njih, Russell je izgubio tri pozicije i pao je na osmo mjesto u odnosu na start, Perez je bio deveti a Gasly deseti. Ocon se probio na sedmo mjesto ispred Russella.

Do trećeg kruga Norris je stvorio dvije i pol sekunde prednosti ispred Leclerca. U četvrtom krugu Hamilton je prestigao Sainza za treće mjesto, a krug kasnije Sainz je žrtva Verstappenovog napada te je Max preuzeo četvrto mjesto od Sainza. Ni drugom Ferrariju nije bilo lako, Hamilton je već bio na Leclercovom repu te u šestom krugu Leclerc gubi drugo mjesto od Hamiltona.

U sedmom krugu Ocon je odustao iz utrke. Oštećenja na bolidu koja je zaradio na startu u borbi s Piastrijem su bila prevelika za nastavak utrke.

Prvi je u boks otišao Zhou u desetom krugu. Prešao je na tvrde gume. U istom krugu Piastri je također otišao u boks, ali da odustane zbog kvara na bolidu, vjerojatno je u pitanju hidraulika. U boks su u 11. krugu ušli Albon, Bottas i Magnussen, svi su srednje meke gume zamijenili tvrdima. Dok smo navedeni trojac gledali u boksu, Verstappen je u odličnoj borbi prestigao Leclerca za treće mjesto.

Na vrhu nije bilo neke promjene, Norris je i dalje vodio ispred Hamiltona, ali Hamilton je smanjivao zaostatak iz kruga u krug. Do 14. kruga prednost ispred Hamiltona se istopila na 1.8 sekundi. Iza Hamiltona na četvrtom mjestu je bio Verstappen s dodatnih 4.5 sekundi, a Leclerc i Sainz su bili na komotnoj udaljenosti iza Verstappena na četvrtom i petom mjestu.

16. krug je bio krug kada je Verstappen otvorio seriju ulazaka u boks vodećih. Zanimljivo, Verstappen je prešao na novi set srednje mekih guma, što je značilo da je odabrao taktiku od dva odlaska u boks. Odmah su se i ostale vodeće ekipe pripremale za eventualne ulaske u boks – prvi iza Verstappena je bio Norris, zatim Sainz i Perez. Norris je prešao na tvrde gume, Sainz na srednje meke i Perez na srednje meke gume. Verstappenu je ekipa javila da bi Hamilton mogao biti na taktici od jednog ulaska u boks. Tako su na vrhu poslije ove mini serije ulazaka u boks bili Hamilton, Leclerc i Russell koji nisu mijenjali gume, zatim Norris i Verstappen koji jesu, Ricciardo koji nije mijenjao te Sainz koji je mijenjao gume. A da su ovi na startnim gumama bili u nezgodnoj poziciji pokazao je i Hamilton koji je imao jedno blokiranje kotača. Tako je u 20. krugu Hamilton otišao po nove gume, i to novi set tvrdih guma i vratio se na peto mjesto između Verstappena i Sainza. Krug kasnije i Russell je otišao po nove gume, i jedino je Leclerc ostao da nije mijenjao gume.

U 23. krugu Leclerc je konačno otišao u boks po novi set tvrdih guma. Vratio se tek na šesto mjesto iza Pereza. Tako je poredak u tom trenutku bio Norris, Verstappen, Hamilton, Sainz, Perez, Leclerc, Russell, Gasly, Tsunoda, Alonso.

Verstappen je pomalo smanjivao zaostatak za Norrisom. U 26. krugu je već bio unutar sekunde iza Norrisa, a u 28. krugu Verstappen se konačno probio u vodstvo utrke. No, Verstappen je morao još jednom u boks, a Norris ne, barem teoretski. Ali iako je Verstappen preuzeo vodstvo, nije toliko odmaglio ispred Norrisa. Lando je i dalje bio oko sekunde iza Verstappena. Hamilton je sustizao obojicu.

Nešto kasnije Verstappen je digao tempo, te je do 33. kruga prednost povećao na tri sekunde. Onda, u 35. krugu, Norris ipak ide po novi set tvrdih guma. Vratio se na šesto mjesto, 3.5 sekundi iza Leclerca. Odmah je reagirao Verstappen, krug iza je otišao i on drugi put u boks, a pratio ga je Sainz. Verstappen se vratio sekundu i pol ispred Norrisa te s istom razlikom iza Leclerca.

Poredak je nakon ovih bokseva bio Hamilton, Perez, Leclerc, Verstappen, Norris, Russell, Sainz. U 38. krugu Perez je otišao u boks i vratio se iza Sainza koji je upravo tada odvozio najbrži krug utrke. Sljedeći krug Sainz je prestigao Russella za peto mjesto, zatim je Hamilton išao u boks po novi set srednje mekih guma, a Verstappen je prestigao Leclerca čime je preuzeo vodstvo u utrci. Nije dugo ni Norrisu trebalo da prestigne Leclerca, u istom krugu je Charles izgubio dvije pozicije.

Da taktika od jednog zaustavljanja u boksu možda i nije bila dobra ideja pokazao je Russell koji je u 40. krugu otišao po novi set srednje mekih guma. Leclerc je i dalje ustrajao na jednom zaustavljanju u boksu, iako je gubio prednost ispred Hamiltona te mu je treće mjesto i postolje bilo u opasnosti. U 42. krugu Hamilton je odvozio najbrži krug utrke, došao unutar sekunde iza Leclerca, i u 43. krugu lagano s DRS-om prošao ispred Leclerca na treće mjesto.

Ispred Hamiltona je s 3.5 sekundi prednosti tada bio Norris, a Verstappen je stvorio 2.5 sekundi prednosti ispred Norrisa. Bili smo u iščekivanju velike borbe za drugo mjesto, a možda čak i za pobjedu.

Deset krugova prije kraja poredak je bio Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Perez, Russell, Gasly, Alonso, Tsunoda. Pomalo u pozadini ove borbe na vrhu je promaklo kako je Alonso imao solidnu utrku i nakon starta iz boksa se probio do devetog mjesta sa starim aero paketom na bolidu, dok je Stroll vozio nadograđeni aero paket. U 48. krugu Stroll se probio na deseto mjesto, a Hamilton je bio unutar sekunde iza Norrisa i gledali smo fantastičnu borbu dva Britanca za drugo mjesto. Krug kasnije Hamilton uspijeva prestići Norrisa, unatoč velikom otporu McLarenovog vozača. Dok smo pratili tu borbu, Alonso je upao u neke privremene mehaničke probleme s bolidom te je izgubio dvije pozicije i pao na 11. mjesto. pokazalo se da je problem s podnicom, i otišao je u boks i odustao iz utrke.

U 50. krugu se pokazalo kako je jedno zaustavljanje promašena strategija. Leclerc je bio toliko spor da je propustio Sainza na četvrto mjesto. Zatim je Sainz počeo smanjivati zaostatak za Norrisom, a i Lewis je pritiskao kako bi pokušao napasti Verstappena. No, malo je ostalo krugova do kraja, tada se vozio 52. krug.

Leclerc je nakon propuštanja Sainza bio u nemilosti Pereza. Početkom 53. kruga Perez je lagano preuzeo peto mjesto od Leclerca. Na vrhu je Verstappen nešto više gubio prednost ispred Hamiltona, više od pola utrke je imao probleme s kočnicama. Dva kruga prije kraja je njegova prednost bila 2.3 sekunde, a u zadnji krug je ušao s prednosti od 1.8 sekundi. Ipak, premalo je ostalo do kraja da Hamilton išta ozbiljnije pokuša te je tako Nizozemac došao do svoje ukupno 50. pobjede u karijeri ispred Hamiltona i Norrisa.

Objava Max Verstappen osvojio VN SAD-a; njegova 50. pobjeda u karijeri! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić