Max Verstappen dominirao je i na petoj utrci sezone koja se održala u Kini. Šangaj je nakon pet godina bio domaćin oktanskog cirkusa Formule 1, premda se štošta promijenilo od 2019. godine, Kina nije donijela promjene na pobjedničkom postolju.

Tako je aktualni svjetski prvak ostvario 58 pobjedu i 37 pole position u karijeri, od toga peti u pet ovosezonskih utrka. Verstappen je ove sezone u brutalnoj formi, a u dobrom svijetlu pokazuje se i njegov momčadski kolega Sergio Perez, koji je završio treći i time osvojio četvrto postolje u sezoni.

Lando Norris upotpunio je postolje završivši na drugom mjestu. To mu je drugo postolje u ovoj sezoni i 15. u karijeri.

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Shanghai International Circuit, GP2405a, F1, GP, China Lance Stroll, Aston Martin AMR24, takes the chequered flag

Kevin Magnussen (3) – Većinu utrke bio je pri začelju, a dojam iz utrke pogoršao je vrlo lošim pokušajem pretjecanja Tsunode. Zabio se u Japanca i izbacio ga iz utrke i zasluženo dobio kaznu.

Nico Hulkenberg (7) – Nijemac je i u Kini pružio vrlo dobru vožnju i ‘skupio mrvice’ koje su ostavile prvih pet ekipa. Završio je deseti i pospremio u džep jedan, ali vrijedan bod.

Zhou Guanyu (5) – Prvi Kinez u Formuli 1 prvi je put vozio pred domaćom publikom. Nakon utrke je parkirao bolid na startnoj ravnici i zaplakao preplavljen emocijama. Iako nije ostvario neki rezultat kojim će razveseliti publiku, taj će trenutak pamtiti cijeli život.

Valtteri Bottas (x) – Odustao iz utrke zbog kvara na motoru.

Daniel Ricciardo (x) – Odustao je iz utrke nakon što se Stroll zaletio u stražnji kraj njegova RB-a. Australac tu nije mogao puno učiniti, a istaknimo kako je u Kini konačno bio konkurentniji od momčadskog kolege. Na njegovu žalost, nije ostvario neki rezultat po kojem će se to zapamtitiYuki Tsunoda (x) – Odustao je iz utrke nakon što se Kevin Magnussen zabio u njegov RB. Tsunoda do tog trenutka nije imao sjajnu utrku, ali nije odustao svojom krivicom.

Logan Sargeant (5) – Dobio je deset sekundi vremenske kazne nakon što je prestigao Nicu Hulkenberga, koji je izlazio iz boksa, tijekom sigurnosnog automobila. Do spomenute kazne bio je odmah iza momčadskog kolege i vozio je korektnu utrku.

Alexander Albon (5) – Prilično anoniman vikend za Albona. U utrci se najprije požalio kako ga je Ocon izgurao sa staze, pa je on to sam učinio Gaslyju.

Esteban Ocon (7) – Alpine ni u petoj utrci sezone nije osvojio prve bodove, ali je tome došao vrlo blizu u Šangaju 11. mjestom Ocona. Hulkenberg je na desetom mjestu ‘pobjegao’ Francuzu za dvije sekunde, ali Alpine bi uskoro mogao ugledati svijetlo na kraju tunela i konačno osvojiti koji bod

Pierre Gasly (5) – Alpine je ovog vikenda bio nešto konkurentniji, ali Gasly i dalje nije na razini momčadskog kolege u ovoj sezoni i to je svakako nešto što treba pratiti u nadolazećim utrkama.

Lance Stroll (1) – Napravio je amatersku pogrešku i pogriješio u kočenju, čime je upropastio utrku sebi i još nekolicini drugih vozača. Kao sol na ranu, Kanađanin je na radiju Ricciarda nazvao “idiotom”, ali istaknimo kako u takvim situacijama na stazi vozač mora biti spreman na naglo kočenje, posebno u tako sporom zavoju. Ricciardo je nakon utrke istaknuo kako Stroll uopće nije gledao u njega, a to ne bi bio prvi put da je Astonov vozač glavom bio negdje u oblacima… Umjesto na stazi. Koliko će u Aston Martinu tolerirati ovakve amaterske pogreške?!

      Fernando Alonso (8) – ‘Koketirao’ je s pobjedničkim postoljem, ali čini se kako Astonu ipak i dalje malo nedostaje u utrci u odnosu na glavne rivale (McLaren i Ferrari). Aston mu nije učinio uslugu prelaskom na soft gume tijekom sigurnosnog automobila u utrci, zbog čega je morao spašavati što se spasiti moglo i u posljednjem je stintu napredovao s 12. na sedmo mjesto. Ipak, lako je mogao završiti i u top 5. Ako išta, uvijek se može tješiti puno boljim vožnjama u odnosu na momčadskog kolegu. Spomenimo i kako je dvostruki prvak ipak možda previše riskirao u sprintu u borbi s Ferrarijima, u kojoj mu se probušila guma, zbog čega je odustao.

      Shanghai International Circuit, F1, GP, China Lance Stroll, Aston Martin AMR24, leads Valtteri Bottas, Kick Sauber F1 Team C44, and Esteban Ocon, Alpine A524

      Oscar Piastri (7) – Piastri je drugi dio utrke vozio sa značajnim oštećenjem na McLarenu nakon što je Lance Stroll ‘razvalio’ Daniela Ricciarda, koji se tako zabio u stražnji kraj Piastrijeva bolida. Izgubio je značajnu razinu downforcea u tom incidentu, stoga je osmo mjesto solidan uspjeh, s obzirom na okolnosti.

      Lando Norris (8,5) – Sjajno je odradio strategiju jednog zaustavlja u boksu i time razdvojio Red Bullove i upropastio njihovu četvrtu 1-2 pobjedu ove sezone. Malo smo mu smanjili ocjenu jer je kiksao na početku sprinta, kada mu je Hamilton “pokazao mišiće”, a Norris se nije dobro snašao, izgubio je kontrolu nad bolidom i otišao široko u prvom zavoju. Ipak, gorki okus u ustima isprao je drugim mjestom i drugim postoljem u ovoj sezoni.

      Carlos Sainz (7) – U sprintu je možda bio previše agresivan u borbi s Alonsom i momčadskim kolegom, ali nije koštao Ferrari bodove svojim manevrima. Prvi put ove sezone u utrci nije završio na postolju, ali ako nastavi ovosezonsku formu, nema dvojbe kako ćemo ga uskoro ponovno vidjeti na pobjedničkom podiju.

      Charles Leclerc (7,5) – Ferrari u Kini nije izgledao tako dojmljivo kao u ostalim utrkama ove sezone. Leclerc je utrku završio četvrti nakon što je, kao i Norris, uspješno odradio strategiju jednog zaustavljanja. Nije tako dobro čuvao gume kao i Britanac, stoga je izgubio postolje od Pereza, ali je pobijedio momčadskog kolegu, a i dalje se može hvaliti kako je jedini vozač koji je svaku utrku ove sezone završio u top 4.

      Lewis Hamilton (6) – Odradio je sjajan sprint u kojem je završio drugi, ali je podbacio u kvalifikacijama i ispao u Q1, što se mora odraziti i na njegovoj ocjeni. U utrci mu baš i nije pomogla Mercedesova strategija, u prvom stintu je vozio na softu, koji nije bio tako dobar kako su se ‘srebrne strijele’ nadale. Brojnim odustajanjima i prekidima uspio je ugrabiti dva boda u Kini.

      George Russell (7) – U sprintu je bio osmi, a u utrci šesti, što je vjerojatno bio maksimum za Mercedes u ovoj utrci. Odradio je korektan vikend bez puno grešaka.

      Sergio Perez(8) – Meksikanac je u Kini završio treći u sprintu i treći u utrci i ne možemo mu puno zamjeriti. Nije baš idealno startao utrku, izgubio je drugo mjesto od Alonsa, ali ga je u petom krugu vratio. Nije imao Verstappenov tempo, zbog čega je Norris iskoristio izlazak sigurnosnog automobila i ‘oteo’ Meksikancu drugo mjesto.

      Max Verstappen (10) – Još jedan u nizu savršenih vikenda za aktualnog svjetskog prvaka. Nastavio je besprijekorni kvalifikacijski niz s petim uzastopnim pole positionom, a utrci je suvereno vodio, unatoč prekidima zbog izlaska sigurnosnog automobila. Čini se kako je jedini način da Max ne slavi u utrci nekakav mehanički kvar ili veliki incident..

      Objava Ocjene s VN Kine: Strollu ‘nedovoljan’ u povratku F1 u Šangaju… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

      Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
      Author: Luka Tunjić