Momčad Ferrari isprobala je novi, agresivniji sustav zaštite od prskanja vode na FIA-inom testu na stazi Fiorano u četvrtak.

Na testu je Arthur, brat Charlesa Leclerca, vozio Ferrari SF-75 iz 2023. s potpuno prekrivenim prednjim i stražnjim full wet gumama. Štitnici imaju dvije rupe sprijeda, ali su potpuno prekriveni straga.

Rezervni vozač momčadi Oliver Bearman vozio je iza Leclerca u bolidu iz 2024. kako bi provjerio vidljivost.

Izvor: autosport.com, by Alessandro Stefanini

FIA je pokazala prvu verziju zaštite od prskanja tijekom testiranja na mokrom Silverstoneu prošle godine dok se pokušavalo pronaći rješenje koje bi poboljšalo vidljivost vozačima u kišnim uvjetima.

Iako nisu objavljene stvarne slike testa, FIA je ponudila neke 3D prikaze rješenja, koje se sastojalo od djelomičnih poklopaca kotača na prednjim i stražnjim gumama.

Test je proveo Mercedesov rezervni vozač Mick Schumacher, a McLarenov Oscar Piastri korišten je kao kontrola iza njega.

Zaključak prvog testa bio je da sustav nije napravio značajnu razliku u razinama prskanja koje proizvode bolidi.

“Ono što je učinjeno u Silverstoneu, uz pomoć Mercedesa koji je izradio dijelove i asistencije McLarena, bio je možda previše optimističan eksperiment.”

“Zaštita od prskanja pokrivala je premali dio kotača. Bio sam prilično skeptičan i zamišljao sam da nećemo baš vidjeti važne rezultate”, rekao je FIA-in direktor za jednosjede Nikolas Tombazis.

Kao rezultat toga, FIA je obećala agresivnije rješenje, koje je Ferrari izveo na stazu u četvrtak u Fioranu.

Izvor: autosport.com, Alessandro Stefanini

Tombazis je prošle godine objasnio kako je komplicirano pronaći rješenje koje će uspješno funkcionirati:

“Pošto smo započeli ovaj projekt krajem prošle godine i napravili dosta CFD simulacija, vrlo brzo smo shvatili da nije tako jednostavno kao da samo nešto obučete, krenete i gotovi ste.”

“Nismo htjeli previše izgubiti performanse bolida i previše zabrljati aerodinamiku, iako je nešto od toga neizbježno.”

“A stvarno aerodinamičko opterećenje na ovim velikim blatobranima ili kako god ih nazvali, ako imate potpunu zaštitu, to bi imalo prilično veliko opterećenje. Stoga, njihova bi potpora na nosačima morala biti prilično robusna da ne odlete na 300 km /h.”

U petak će Ferrari iskoristiti dan snimanja kako bi razradio novi aero paket za Veliku nagradu Emilije-Romagne sljedeći tjedan.

Objava Ferrari testirao zaštitu od prskanja pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic