Ovog vikenda se opet vozimo blizu naših prostora na obližnjem Hungaroringu koji je već dugo ponosna baza VN Mađarske. To znači da nas čeka “spora” utrka, a unatoč nadimku “Monako bez zidova”, prilika za pretjecanje ipak ima.

No, prije analize same staze i mogućih uvjeta, ususret trkaćem vikendu, za najviše događaja koji direktno utječu na neki od raspleta sezone pobrinuli su se u Red Bullovoj obitelji. Javnost su zaokupirali otkazima, najavama eventualnim novim otkazima i odlascima u mirovinu, a povrh trenutne dominacije, oni se namjeravaju još više ubrzati.

Gdje Vries?

Dobro pitanje je postavio netko na internetima, a koje glasi: “Zašto nitko u Red Bullu ne odgovora za zapošljavanje lošeg kadra?”

Imao je Nyck de Vries, sada već bivši vozač AlphaTaurija, solidne reference za mjesto glavnog vozača u nekoj od momčadi Formule 1. Solidna izvedba na prošlogodišnjoj VN Italije u Monzi bila je “točka na i” Helmutu Marku za popunjavanje mjesta nastalog odlaskom Pierrea Gaslya.

Ipak, rezultati koje je postizao Nizozemac ove sezone nisu zadovoljili odgovorne u Red Bullovoj akademiji za regrutaciju nove radne snage, a to je najviše platio upravo De Vries sam, bez neke štete za HR odjel u Red Bullu.

“Situacija je postala teška za Nycka. Očekivanja su od njega bila velika, iako nije imao iskustvo iz Formule 1, on je vrlo iskusan vozač.”

“Mislim da se stvorio generalni osjećaj da Nyck nije ispunio očekivanja i tada se postavilo pitanje koje su opcije otvorene ako bismo se odlučili za promjene.”

Christian Horner

Naravno, neće primjerice Helmut Marko dobiti otkaz, nema to ni smisla, ali trebali su klincu dati priliku da odvozi do kraja sezone jer mu zamjena ionako nema planova ostati u momčadi, što naravno ne predstavlja neku stabilnost.

Zamjena mu je povratnik Daniel Ricciardo koji ionako cilja na mjesto Sergia Pereza u glavnoj momčadi i taj prelazak se za sada čini moguć, pošto Checo trenutno također ne briljira rezultatima.

Izvor: Red Bull Content Pool

Sve u svemu, Ricciardo će ionako otići, ostat će novo prazno mjesto koje radi svoje burne prošlosti donosi nestabilnost i veliki pritisak za nove vozače. U Red Bullu su izjavili kako namjeravaju “skresati” školu vozača te svesti troškove i kadar na tek nužne potrebe.

Ovakva najava pomalo predstavlja pripremu Red Bullove akademije za život nakon odlaska Helmuta Marka u mirovinu, koji je nedavno napunio 80 godina.

Uglavnom, u istoj mjeri koja predstavlja luksuz s kojim si u Red Bullu mogu dopustiti ovakve premetaljke, mala je bila cijena ostaviti sada već uigranog vozača da odradi sezonu u sportu u kojem ima još dosta toga za naučiti, kao što su to i sami u Red Bullu priznali.

Nadogradnje za RB19

Max Verstappen otkrio je kako njegova momčad ovog vikenda dolazi s novim setom nadogradnji za RB19 bolid, unatoč tome što su do sada pobijedili u svih deset utrka prvenstva.

Dijelovi, koji bi mogli dodati još više performansi ionako dominantnom bolidu, stižu na testiranje taman prije ljetne stanke.

Čini se kako u Milton Keynesu nemaju namjeru već prebaciti svoj fokus na sljedeću sezonu jer nastavljaju pojačavati dominaciju ove sezone.

“Imamo nekoliko nadogradnji ovog vikenda, nadamo se da će učiniti ono što očekujemo kako bismo mogli pronaći dodatnu brzinu za nadolazeće utrke”.

“Ovdje se vozi s mnogo downforcea s relativno malom brzinom u zavojima, pa je ovo odlična prilika za isprobati nadogradnje”, izjavio je Max.

Izvor: Red Bull Content Pool

Maxu je naravno jasno koliko ova staza može biti zahtjevna u suhim i promjenjivim uvjetima, budući da je ovdje bio “svakakve” sreće od 2021. godine:

“Prošle godine je bilo teško donijeti prave odluke s nadolazećom kišom i nižim temperaturama. Ali, ostali smo smireni i donijeli smo sve ispravne odluke.”

“To je nevjerojatna staza za vožnju, tehnički vrlo zahtjevna. Definitivno mjesto kojem se uvijek rado vraćam.”

Ostaje pitanje kako će spomenute nadogradnje funkcionirati na Hungaroringu. Navodno se radi o “tobogan” verziji bočnih usisa, tj. nekoj kombinaciji Aston Martinovog i Ferrarijevog pristupa. Spominje se ubrzanje od 0,2 sekunde po krugu.

Hoće li McLaren zadržati moment sa Silverstonea?

Unatoč tome što je Silverstone jedna od najzahtjevnijih staza u kalendaru Formule 1, Hungaroring je skijaškim rječnikom disciplina ‘slalom’ u odnosu na silverstonski ‘veleslamom’.

Spori zavoji koji su uglavnom povezani konstantnim mijenjanjem smjera (ravni dijelovi su tu tek toliko da dovedu do sljedećeg zavoja), više bi trebali odgovarati Ferrariju i Mercedesu.

To se može naslutiti i po analizama kruga Charlesa Leclerca i Landa Norrisa na prošloj utrci u Silverstoneu. Na svakom sporijem dijelu staze, kao i ravnicama, Leclerc je imao malu prednost u odnosu na Norrisa.

No, Lando “dominira” od Copsea preko Maggottsa, Beckettsa i Chapela (jako brzi zavoji), pa Charles opet smanjuje zaostatak preko Hangar ravnice.

Izvor: McLaren Media Center

Spomenuta kombinacija zavoja koja odgovara McLarenu je sve što Hungaroring nema. Nema doduše ni većih ravnica, ali Ferrari lakše skuplja brzinu nakon izlaska iz sporijih zavoja.

Mercedesu pak ususret posljednjoj utrci prije ljetne stanke pomalo ponestaje vremena da poboljša svoj bolid kako bi se ulovila barem koja pobjeda ove sezone.

Lewis Hamilton i George Russell mogli su u Silverstoneu samo sanjati da imaju tempo momčadi koja je njihov “klijent”.

Hamilton je tako McLarenovu izvedbu na prošloj utrci nazvao pozivom na uzbunu, a tehnički direktor James Allison priznao je da tako neobičan korak konkurencije zaslužuje da se u Brackeleyu obrati više pozornosti na ono što je McLaren napravio s nedavnim nadogradnjama.

O stazi i utrci…

Momčadi će koristiti mekše smjese nego prošle godine. C3 kao bijela – hard smjesa, C4 žuta – medium smjesa i C5 crvena kao najmekša komponenta.

Budimpešta će biti i domaćin debija alternativne dodjele guma (engl. ATA), sa samo jednom obveznom smjesom za suho za svaku kvalifikacijsku sesiju.

Momčadi tako moraju koristiti tvrdu smjesu u Q1, srednju u Q2 i meku u Q3. Ako su kvalifikacije mokre, timovi imaju slobodan izbor smjesa kao i obično.

Prema tim pravilima, broj setova guma dostupnih za svaki automobil smanjen je s uobičajenih 13 na 11. Svaki vozač će imati tri seta tvrdih guma, četiri seta mediuma i četiri seta mekih guma.

Broj guma za mokre uvjete ostaje isti: tri seta guma za potpuno mokre uvjete i četiri seta intermedija, s tim da je dodatni set intermedija dopušten ako u petak pada kiša ili se za subotu predviđa loše vrijeme.

U petak se jedan set guma mora vratiti na kraju svakog slobodnog treninga. Još dva seta moraju se vratiti u subotu nakon FP3. To ostavlja sedam kompleta guma za kvalifikacije i utrku, od kojih se najmanje jedan set tvrdih guma i jedan set mediuma mora zadržati za utrku.

Nakon Hungaroringa, ova pravila ponovno će se isprobati na Velikoj nagradi Italije tijekom prvog vikenda u rujnu.

Mađarska često ima visoke temperature i okoline i staze, budući da se utrka održava krajem srpnja, a staza se nalazi ukopana u reljef s malim protokom zraka. Budimpešta će tako biti izazov za upravljanje temperaturama guma, kao i za fizičku spremnost vozača.

“Unatoč tome što je stalna staza u kalendaru, Hungaroring se ne koristi baš često, a asfaltni uvjeti znatno se popravljaju tijekom vikenda gumiranjem optimalne trkaće linije”, objašnjava Pirellijev Mario Isola.

Najčešća strategija na Hungaroringu je ona s dva ulaska u boks, a moguće je eventualno i samo jednom otići po izmjenu guma. No, prošle godine je “bilo svega” radi sigurnosnih automobila.

Satnica je sljedeća:

VN Mađarske, Budimpešta (Hungaroring), 21. - 23. srpnja 2023.
Petak 21. srpnja         1. slobodni trening   13:30 - 14:30
                         2. slobodni trening   17:00 - 18:00
Subota 22. srpnja        3. slobodni trening   12:30 - 13:30
                         Kvalifikacije         16:00 - 17:00
Nedjelja 23. srpnja      Utrka                 15:00 - 17:00

Objava Najava VN Mađarske: Oko Saurona upereno prema Red Bullu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic