Vreli asfalt brze Monze dodatno je zagrijala pobjeda Charlesa Leclerca na Ferraijevom domaćem terenu. Ferrari je strateški nadmudrio McLarenov dvojac i Leclerc je sa samo jednim ulaskom u boks maestralno odvozio utrku.
Start utrke prošao je uredno osim za Georgea Russella koji je morao proći kroz izletnu zonu u prvom zavoju. To je iskoristio Ferrarijev dvojac i prošao naprijed. Uslijedio je međusobni dvoboj vozača McLarena u drugoj šikani. Oscar Piastri prolazi napred, a usporenog Landa Norrisa prošao je Charles Leclerc na kočenju u prvi Lesmo.
Max Verstappen požalio se kako mu Lewis Hamilton nije ostavio dovoljno mjesta, dok se Sergio Perez pak požalio na Mercedes Georgea Russella kako ima mnogo oštećenja koja su potencijalno opasna za ostale vozače. Russell je doduše sam kriv za izletnu zonu, prekasno je kočio iza Piastrija i izgubio zadnji kraj bolida. S petim krugom posložila se DRS kolona, a najbrže krugove izmijenjivali su vodeći Piastri ispred Leclerca.
U boks na promjenu krila morao je Nico Hülkenberg nakon kontakta s Yukijem Tsunodom koji je nekoliko krugova kasnije (sedmi) morao odustati iz utrke. Bio je to veoma “ambiciozan” potez Nice na kočenju prvu šikanu. Uz to, Nico je u prvom krugu izletio na kratko i u šljunak na ulasku u Ascari zavoj. Hulk je uskoro dobio i 10 sekundi kazne. Najbolji od ostatka poretka držao se Alex Albon u Williamsu na 9. mjestu.
No, s 10. krugom, Albon je pao pod pritisak Fernanda Alonsa u Aston Martinu, tj. stigla ga je kolona s Ricciardom i Magnussenom. Ispred njih, Perez je prošao ispred Russella i zauzeo 7. mjesto iza svojeg momčadskog kolege. Russell je krug poslije ušao u boks po nove gume i prednje krilo.
U 13. krugu Leclerc je polako gubio kontakt s vodećim Piastrijem, a stizao ga je “poraženi” na startu Lando Norris. Vodeći su svi bili na srednjoj komponenti guma, osim dvojca iz Red Bulla koji su startali na tvrdoj komponenti. Norris je prvi od vodećih koji ulazi u boks. Bilo je to u 15. krugu, a uzeo je tvrdu komponentu guma.
Iz Ferrarija odgovoraju odmah krug poslije, ali Norris uspijeva proći naprijed. Piastri pak ulazi i krug kasnije, točnije 17. i vraća se ispred Norrisa i Leclerca. Vodeći je tom trenu postao Carlos Sainz koji je u boks ušao u 20. krugu, a na stazu se vratio na 6. mjesto ispred Ocona. No, Ocona odmah prolazi Hamilton i kreće u napad na Sainza. Vodstvo su preuzeli vozači Red Bulla, Verstappen ispred Pereza.
Max ulazi u boks u 22. krugu. Bilo je to netipično za momčad i izmjena guma je odrađena prilično sporo. Dva kruga kasnije ulazi i Perez u boks, te se vraća tik iza Maxa na 8. mjesto. pod prijetnju Georgea Russella. U dvoboju im je malo zasmetao Alpineov Esteban Ocon, ali Russell prolazi naprijed na Serraglio ravnici.
Na polovici utrke, Piastri je bio relativno usamljen na vrhu poretka. Momčadski kolega bio je iza njega s nešto više od dvije sekunde zaostatka, a Leclerc je bio treći s nešto više od sekunde i pol iza Landa. Sainz je to već teže pratio i kasnio 10 sekundi za momčadskim kolegom. No, Carlos je računao na nadoknadu vremena zbog bitno svježijih guma od vodeće trojke.
Sredina poretka imala je dosta borbi, a bilo je to dosta neurednosti od strane Ricciarda i ponajviše Magnussena koji je kao i momčadski kolega dobio 10 sekundi kazne. Čekalo se probijanje Albona natrag na 9. mjesto, ali bilo je to teže od očekivanoga. Njegov mladi momčadski kolega Franco Colapinto koji je danas debitirao u F1 utrci, solidno se držao na 15. mjestu s 22 kruga do kraja utrke.
Russell danas nije imao predaha s neurednom vožnjom, te na kočenju u drugu šikanu u 31. krugu mora opet produljiti preko pasica u napadu na Pereza. U međuvremenu, Leclerc se bitno približio Norrisu na drugom mjestu. Uz to, Norris je prošao kroz izletnu zonu u drugoj šikani nakon greške na kočenju. Odmah poslije toga, Lando je otišao u boks.
Landa je uglavnom mučila prednja lijeva guma prema riječima koje je uputio momčadi preko radija. S 38. krugom krenuo je u napad na Verstappena u borbi za 5. mjesto. U boks je ušao i Hamilton, a čekala se još vodeća trojka. Piastri je momčadi odgovorio kako također ima problema s prednjom lijevom gumom i kako je teško odraditi utrku s jednim zaustavljanjem u boks. Oscar je u boks ušao u 39. krugu i vratio se na treće mjesto.
Sada je bio red na strateškoj odluci Ferrarija, a u međuvremenu Norris je krenuo u direktni napad na Maxa. Nizozemac je to očito branio kroz Lesmoje, Ascari i Parabolicu tijekom 40. kruga, ali na DRS-u Lando s lakoćom prolazi naprijed. Max je krug kasnije ušao u boks. S 43. krugom je postalo jasno da su se u Ferrariju odlučili za jedan ulazak u boks.
S 10 krugova do kraja Piastri je lako stizao Sainza na trećem mjestu. U 45. krugu Oscar prolazi naprijed na kočenju u Ascari zavoj. Leclerc mu je “bježao” za 11 sekundi na početku 46. kruga. Carlos je ubrzo pao i pod pritisak Landa Norrisa. Vozač McLarena prošao je naprijed u 48. krugu i zauzeo posljednju stepenicu podija.
Finale utrke pripalo je Charlesu Leclercu koji je kontrolirano doveo Ferrari do pobjede pred domaćom publikom. McLareni ga ipak nisu uspjeli sustići te zauzeli drugo i treće mjesto u utrci.
Poredak prvih 10:
- Leclerc, Ferrari
- Piastri, McLaren
- Norris, McLaren
- Sainz, Ferrari
- Hamilton, Mercedes
- Verstappen, Red Bull
- Russell, Mercedes
- Perez, Red Bull
- Magnussen, Haas
- Albon, Williams
Objava Leclerc veličanstveno pobijedio u Monzi pred Tifosima! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic