Carlos Sainz u Ferrariju je pobijedio na utrci za VN Meksiko Citya ispred Landa Norrisa u McLarenu te Charlesa Leclerca u drugom Ferrariju.
Četvrto i peto mjesto su zauzeli vozači Mercedesa – Lewis Hamilton i George Russell, a iza njih vodeći čovjek prvenstva Max Verstappen u Red Bullu. Krug desetorice najbržih zatvaraju Kevin Magnussen u Haasu, Oscar Piastri u McLarenu, Nico Hulkenberg u drugom Haasu te Pierre Gasly u Alpineu.
Vremena vozača uskoro…
Tijek utrke:
Nakon vrlo uzbudljivih kvalifikacija u subotu navečer gdje je Carlos Sainz napravio odlične krugove kada je trebalo i zauzeo prvu startnu poziciju, na rasporedu je bila utrka koju smo svi željno iščekivali. Sainz je startao ispred dvojca koji se bori za naslov prvaka – Verstappena i Norrisa, a iza njih je bio i drugi Ferrari Charlesa Leclerca koji je imao na umu zagorčati život vozačima ispred sebe.
Utrka je krenula u 21h po hrvatskom vremenu s formacijskim krugom koji je prošao bez problema za sve vozače. Svi vozači su bili na dvije komponente guma koje su se i očekivale, a to su bile medium i hard gume. Svi u top 10 su bili na medium gumama koje bi trebale pružiti malo više gripa na samom startu koji može biti presudan.
The track temperature is rising, and so is the tension
The formation lap is under way! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/lconK6fhFI
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Sainz je dobro startao, ali još bolje je startao Verstappen koji je vrlo brzo došao pored Španjolca te ga je na ulasku u prvi zavoj i prestigao. Sainz je morao ići široko te je po izlasku iz prve sekcije staze bio ispred Verstappena, ali ga je i propustio do sljedećeg zavoja jer je procijenio kako će dobiti kaznu ukoliko to ne napravi.
Iza vodećih je nastao incident između Albona i Tsunode te su oboje odustali nakon samo nekoliko zavoja. Tsunoda je na pravcu pokušao proći s vanjske strane od Albona koji je s unutarnje strane imao Gaslya te su oboje osim Gaslya izvukli deblji kraj, a direkcija utrke je poslala Safety car na stazu. Suci su pregledali incident te su odlučili da tu nema materijala za neku kaznu.
LAP 1 / 71
Tsunoda spins into the barriers at Turn 1. Alex Albon is also out
Both drivers are OK.
Verstappen made the better start on the front row and launches into the lead of the race! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/wFflNKGGRS
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Sergio Perez je bio pod istragom sudaca zbog toga što je kod starta bio van svoje startne kućice te je bilo za očekivati kako će domaći vozač biti kažnjen zbog toga. Dok su suci na stazi čistili ostatke bolida Tsunode i Albona, iz direkcije utrke je došla obavijest kako je Perez zaradio kaznu od pet sekundi koju će morati odraditi tijekom prvog stajanja u boksevima.
Na kraju 6. kruga je sigurnosni automobil napustio stazu te je utrkivanje nastavljeno s Verstappenom ispred svih, a iza njega Sainz, Norris, Leclerc, Hamilton, Russell, Magnussen, Hulkenberg, Gasly i Lawson. Restart je prošao mirno te nije bilo promjene pozicija. Nakon dva kruga je Carlos Sainz na pravcu bio dovoljno blizu te je uz DRS kasnim kočenjem prošao kraj Verstappena te prešao u vodstvo utrke.
LAP 10 / 71
Norris and Verstappen make contact twice in four corners and Leclerc gets through into second!
“This guy is dangerous!” radioes Norris to McLaren
The incidents have been noted by Race Control. #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/DUA1ye0TKW
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Idući krug je Sainz uspio zadržati vodstvo, a iza njih je nastao ‘show’ između Verstappena i Norrisa. Norris je na drugom DRS pravcu s vanjske strane prošao Verstappena, a Nizozemac je još jednom ‘pustio’ bolid te je Norris morao ići preko trave. Nakon toga je Norris zadržao poziciju te je Verstappen u središnjem dijelu drugog sektora napao Norrisa te ga još jednom izgurao van staze, a najviše je profitirao Leclerc koji je prošao obojicu i došao do druge pozicije.
Verstappen je zadržao svoju poziciju nakon toga te je Nizozemac bio pod istragom sudaca zbog guranja van staze i zbog pretjecanja van granica staze, a brzo je došla i ‘presuda’ od 10 sekundi kazne. Nakon toga se situacija malo primirila te je veće uzbuđenje bilo u borbi za prvu poziciju između dva Ferrarija te iza Norrisa između dva Mercedesa u borbi za peto mjesto.
LAP 19 / 71
You shall not pass!
Perez tries to take the final points position from Lawson, but the RB stands firm! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/mAoZArzrpq
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
U 16. krugu je u bokseve ušao Fernando Alonso koji je morao umiroviti bolid i odustati od svoje 400. utrke u Formuli 1. Sergio Perez je unatoč kazni od pet sekundi vozio vrlo dobro te je došao do 11. pozicije, a onda je ušao u duel s Liamom Lawsonom koji nije popustio što je jako razljutilo Meksikanca. Suci su ubrzo pokazali da su zabilježili taj incident, a Perez je dva kruga kasnije otišao u bokseve jer je imao oštenćenja na bolidu.
Na samom vrhu je Sainz uspio napraviti prednost od nekoliko sekundi u odnosu na Leclerca, a Verstappen je bio više od pet sekundi iza Leclerca. Iz direkcije utrke je došla još jedna ‘presuda’ za Verstappena koji je zaradio još jednu kaznu od 10 sekundi zbog pretjecanja van staze te će Nizozemac morati odraditi 20 sekundi stajanja u boksevima.
LAP 27 / 71
Verstappen pits – and serves his 20-second penalty.
The Red Bull re-emerges on the Hard tyre down in P15! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/kvpHBH0jfb
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Norris se u međuvremenu jako približio Verstappenu, ali je kod prvog pokušaja odustao od pretjecanja, a krug kasnije u 27. krugu je Max otišao u bokseve kako bi promijenio gume i odradio zarađene kazne te se vratio na 15. poziciju. Dva kruga kasnije u bokseve su otišli i Hamilton i Gasly, a bilo je za očekivati kako će Hamiltona slijediti i drugi vozači iz prednjeg dijela grida.
U 31. krugu je u bokseve ušao i Norris te je prešao na tvrdu komponentu guma kao i drugi vozači, a u krugu odmah nakon njega je u bokseve ušao i Charles Leclerc. Svi su odradili promjene guma bez većih problema, a jedini preostali vozač od vodećih je bio Sainz koji je posljednji odradio promjenu guma u 33. krugu.
LAP 37 / 71
We’re over half distance in this one
Here’s the order, with six cars still to stop on the alternate strategy #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/105DUdcO3b
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Russell je imao manjih problema u prometu s Lawsonom i Piastrijem koji nisu još bili na promjeni guma, ali je kroz dva kruga riješio te probleme, a iza njega je Hamilton probao proći kraj obojice, ali bez uspjeha. Ipak, kroz drugi sektor je prošao pokraj Lawsona, a onda u sljedećem krugu i kraj Piastrija bez većih problema.
Max Verstappen je međuvremenu sustigao Colapinta koji je bio 8., a uz manje poteškoće ga je i prestigao u 37. krugu na startno-ciljnom pravcu. U 37. krugu je poredak bio: Sainz, Leclerc, Norris, Russell, Hamilton, Piastri, Lawson, Verstappen, Colapinto pa dvojac iz Haasa Magnussen i Hulkenberg. Sainz je prijavio manji problem s pogonskom jedinicom, ali nije pokazivao znakove posustajanja na vrhu.
LAP 44 / 71
“I’ve got very small rain drops on the visor!”
Weatherman George thinks we might be in for another twist! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/9IKYxiHUC8
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
U 40. krugu je McLaren odlučio povući Piastrija u bokseve na promjenu guma te se vratio na 13. mjesto. U tim trenutcima su se nad stazom nadvili oblaci, ali prema riječima trkaćih inženjera vozača nije postojala šansa da će kiša unijeti dodatni ‘kaos’ u utrku. Russell je u tim trenutcima prijavio laganu kišu na njegovom viziru, ali preostali vozači nisu prijavljivali isto.
Na vrhu je pomalo padala prednost Sainza nad Leclercom, a Norris je bio desetinku brži od Leclerca po krugu u prosjeku. U 48. krugu je posljednji u nizu otišao u bokseve Franco Colapinto te se vratio na 15. poziciju ispred Pereza i Zhoua koji su bili dva puta u boksevima. Norris je svoj zaostatak u 50. krugu spustio ispod 4 sekunde u odnosu na Leclerca, a dvojac iz Mercedesa je bio u borbi za četvrto mjesto.
LAP 60 / 71
Norris has closed almost to within DRS range of Leclerc for second place!!
“We need your best driving now, let’s go.” is the call from Ferrari over the radio #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/GlP1zXboAh
— Formula 1 (@F1) October 27, 2024
Hamilton je nekoliko krugova bio u DRS zoni Russella, ali nije imao dovoljno brzine da prođe čisto kraj svog momčadskog kolege. U tim trenutcima su vodeći vozači krenuli prolaziti kraj vozača koji zaostaju za cijeli krug te je zbog toga Sainz izgubio malo vremena u odnosu na Leclerca, a Norris je u međuvremenu malo po malo spuštao prednost Leclerca.
Nakon prolazaka Strolla i Lawsona Norris je bio na manje od sekunde i pol od Leclerca koji je na lošijim mjestima na stazi naišao na backmarkere te je izgubio jako puno vremena, a bilo je i očigledno kako McLaren funkcionira bolje na tvrđoj komponenti guma. Borba između dva Mercedesa je bila za četvrtu poziciju te su oba vozača pošteno držala svoje pozicije.
U 62. krugu je Norris ušao u DRS zonu Leclerca te mu se jako približio kroz srednji sektor. Na početku sljedećeg kruga je Leclerc napravio veliku grešku te je otišao široko i skoro u zaštitnu ogradu, ali je odličnim upravljanjem bolida uspio izbjeći ogradu te nastaviti utrku. Iz Ferrarija su mu javili da je sve u redu, a on ih je podsjetio da bi možda mogli otići na kasnu promjenu guma da uzmu najbrži krug utrke i dodatni bod s obzirom da je Norris pobjegao na par sekundi prednosti.
U 66. krugu je dvoboj Russell-Hamilton dobio svoj epilog u kojem je Hamilton prošao kraj Russella na ulasku u prvi zavoj, a u istom krugu je došlo do kontakta između Lawsona i Colapinta u kojem je prednje krilo Lawsona prilično uništeno te je morao odmah u bokseve na promjenu guma. Norris je u 68. krugu napravio još jedan najbrži krug utrke te je pokazao da u McLarenu i dalje ima brzine za sam vrh.
Na samom kraju utrke je u bokseve otišao Charles Leclerc kako bi pokušao postaviti najbrži krug utrke i uzeti dodatni bod, a isto je pokušao i Sergio Perez. Na vrhu se poredak nije mijenjao te je Sainz mirno priveo utrku kraju, a Norris je uspio doći do druge pozicije nakon teškog starta utrke.
Objava Carlos Sainz pobjednik utrke u Meksiku! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen