Momčad, tj. barem naslovno sponzorstvo Alfa Romea u momčadi Sauber s krajem ove godine zatvara poglavlje u Formuli 1 s prelaskom fokusa brenda na WEC program. Rezultat ove finalne sezone je razočaravajući, tim više što je teško izbrisati solidan dojam od prošle sezone i plesa po sredini poretka konstruktora.

Momčad doduše proživljava i kadrovske promjene. Alessandro Alunni Bravi zamijenio je Freda Vasseura na mjestu šefa momčadi, a iz McLarena je stigao i James Key na mjesto tehničkog direktora.

Vozačka postava nije se promijenila u odnosu na prošlu godinu, te su Valtteri Bottas i Guanyu Zhou uigrani dvojac sa solidnom kombinacijom iskustva i početnika koji brzo uči. Ipak, previše se tu gubilo bodova tijekom sezone. Na čak 16 vikenda momčad iz Hinvila nije osvojila niti jedan bod.

2023. Alfa Romeo F1 Team Stake
Najbolja startna pozicija: 5. (Zhou, VN Mađarske)
Broj plasmana u Top 10: 7
Broj plasmana na pobjedničko postolje: 0
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 8. mjesto (Bottas, VN Bahreina i VN Katara)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Katara (8. i 9. mjesto)
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Katara (10. i 14. mjesto)
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 16
Pozicija u poretku konstruktora: 9.

Momčad je tako osvajala bodove (sitne) samo u Bahreinu, Australiji, Španjolskoj, Kanadi i Italiji, dok je Katar bio najbolji vikend za momčad sa šest osvojenih bodova. Početak sezone je bio obećavao barem neku konstantnost osvajanja bodova, bilo je to osmo mjesto Bottasa u Bahreinu i deveto Zhoua u kaotičnoj Australiji.

U tom periodu sezone performanse su se uspoređivale čak s McLarenom, koji se tada također mučio s krajnjom brzinom na ravnim dijelovima staza. Bio je tu još nedostatak prianjanja, kao i teško podešavanje bolida koje donosi željenu ravnotežu u vožnji. Bottas je smatrao kako je nedostatak gripa veći problem od pronalaska balansa, a kao lijek za sve, čekale su se nadogradnje koje su trebale biti upogonjene na neodržanom vikendu u Imoli.

Izvor: mediahub.sauber-group.com

Ubrzo su se problemi jednostavno generalizirali kao ‘nedostatak performansi’ i govorilo se da momčad mora “podići igru” na svim područjima. Ususret novom osvajanju bodova u Španjolskoj, napominjalo se kako nema povoda za paniku, te da se bolid polako razvija u pravom smjeru. Osvojio je Zhou u Barceloni dva boda, ali već do tada je to bio bio post bez bodova od tri, s Imolom možda i četiri vikenda.

U Kanadi se Bottas lijepo borio s Haasom, McLarenima i AlphaTaurijem te uspio na kraju uhvatiti 10. mjesto za 1 bod. Nakon toga slijedi mračno doba od čak pet vikenda bez osvojenih bodova, unatoč odličnom 5. startnom mjestu Zhoua u Mađarskoj. Bila je to loša izvedba Kineza nakon problema na samom startu s neuredno odrađenim prvim zavojem te dobivanjem kazne od pet sekundi.

Još u Mađarskoj su u momčadi bili iznenađeni solidnim performansama bolida, ali dolazak s ljetne stanke ih je ipak malo otrijeznio priznanjem da bolid ipak pati zbog nepostizanja ciljeva s predsezonskih testiranja. Nadogradnji je bilo, ali bilo ih je i kod ostalih momčadi, što je dovelo do neke vrste tapkanja na istom mjestu.

Izvor: mediahub.sauber-group.com

Jesenski dio sezone napokon je došao i do najboljeg trkaćeg vikenda za momčad, onaj za VN Katara. Bottas s osmim i Zhou s devetim mjestom, skupili su lijepih 6 bodova, zamalo ukupno koliko i u svim prethodnim utrkama. Bilo je to nažalost i posljednje osvajanje bodova u sezoni.

S daljnjim bijegom Williamsa prema sredini poretka, iz momčadi su sredinom studenog objavili kako su prestali razvijati ovogodišnji bolid, te se u potpunosti posvetili sljedećoj sezoni.

“James Key je počeo s radom prvog tjedna u rujnu, tako da doprinosi našem bolidu za iduću godinu, bolidu C44. Proanalizirali smo projekt zajedno s njim, a zahvaljujući njegovom iskustvu prošli smo detaljnu analizu svih područja bolida i donijeli odluku da bolid za iduću godinu neće biti evolucija ovogodišnjeg.”

“Smatramo da postoje određena ograničenja u ovom konceptu i da ništa više ne možemo izvući iz njega. Zaista ćemo imati kompletno novi bolid, od šasije do ovjesa, svega. U svim područjima.”

“Naravno, lako je identificirati probleme, ali onda trebate biti sposobni riješiti ih. Radimo marljivo i naša grupa raste. Imamo neke nove zaposlenike koji nam se pridružuju i to će također doprinijeti bolidu za iduću godinu, ali odgovore ćemo dobiti tek iduće godine u Bahreinu.”

Alessandro Alunni Bravi, šef momčadi

Dodatno padanje ka dnu začelja prema kraju sezone bilo je rezultat i ubrzanja konkurenata iz Faenze.

Vozački dvojac je, barem rezultatski gledano, solidno ujednačen, s naravno iskusnijim vozačem kao nositeljem rezultata. Jedini rezultat koji iskače iz okvira jest spomenuto 5. startno mjesto Zhoua u Mađarskoj. Ipak, nekim izračunom prosječne startne pozicije, Bottas ima brojku 13,86 mjesta, dok Zhou ima 15,91. U sprint utrkama nisu osvajali bodove.

No, obojica su potpisala ugovor sredinom rujna za sljedeću sezonu, s mladom nadom Theom Pourchaireom kao zamjenom. Momčad sa sljedećom sezonom otvara novu, ne baš tako malenu stranicu u svojoj povijesti.

Kimi Räikkönen, Monza 2019.; Izvor: mediahub.sauber-group.com

Od 2018., konkretnije 2019., do 2023. godine, uz još Charlesa Leclerca, Marcusa Ericssona, Kimija Räikkönena, Antonia Giovinazzija i Roberta Kubice, Alfa Romeo je sa Sauberom bio konstruktorski tandem u prvenstvu koji je malo vratio nostalgiju na neke stare i slavne dane.

Nepoznato je još hoće li se za sljedeću (dvije) pojaviti neki novi naslovni sponzor uz Sauber kao ime momčadi, prije nego što momčad 2026. preuzme ime Audi. Prema riječima šefa momčadi, objava novog imena očekuje se sredinom prosinca.

Objava Analiza 2023. – Alfa Romeo: (Loš) Kraj jedne ere pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic