• Bosch utire nove puteve u području mobilnosti i zaštite okoliša Rekordni poslovni rezultati u 2017. godini

    Uspješna poslovna godina 2017.: prihodi od prodaje porasli su na 78,1 milijardu eura 
    Rekordna zarada u 2017. godini: operativna dobit dosegla je 5,3 milijarde eura 
    Glavni izvršni direktor Boscha Denner: „Želimo da ljudi budu mobilni te želimo poboljšati kvalitetu zraka” 
    Prekretnica: dizelske emisije dušikovih oksida mnogo niže od propisanih zakonskih granica  Strategija: ekosustavi interneta stvari (IoT) u više domena

Stuttgart i Renningen, Njemačka – Bosch želi i dalje rasti u 2018. godini, unatoč zahtjevnom gospodarskom okruženju. Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3 posto. Prihod od prodaje koji je tvrtka ostvarila u prva tri mjeseca izjednačio se s gornjom razinom iz istog razdoblja prethodne godine, a čak se i povećao za približno 5 posto nakon prilagodbi zbog učinaka tečajne razlike1. „Naša tvrtka nema premca kada je u pitanju kombiniranje sveobuhvatne stručnosti u povezivosti s opsežnim znanjem o industriji i proizvodima. To je jedinstvena prodajna prednost Grupe Bosch”, rekao je Boschev glavni izvršni direktor dr. Volkmar Denner u svojem govoru na godišnjoj konferenciji za tisak u Renningenu. Denner smatra da je poboljšanje kvalitete života i doprinos zaštiti okoliša i klime pri vrhu Boschevih ciljeva: „Naš moto Tehnologija za život naša je motivacija za razvoj najboljih mogućih tehnologija za zaštitu okoliša. Želimo da ljudi budu mobilni i istodobno poboljšati kvalitetu zraka.” Tvrtka mnogo ulaže kako bi ostvarila cilj prometa koji gotovo nema emisija, a ulaže podjednako u tržišni uspjeh elektromobilnosti i u poboljšanje motora s unutrašnjim izgaranjem.

Inovativna dizelska tehnologija: nikad prije ostvarene emisije dušikovih oksida Bosch je došao do prekretnice u dizelskoj tehnologiji: Boschevi su inženjeri s pomoću nove Boscheve dizelske tehnologije uspjeli smanjiti emisije dušikovih oksida na jednu desetinu zakonom dopuštene granice. Testna vozila opremljena poboljšanom tehnologijom prosječno ne emitiraju više od 13 miligrama NOx po kilometru, odnosno mnogo manje od 120 miligrama koliko će biti dopušteno nakon 2020. „Dizel ima budućnost. Ostat će ključan za rješenja mobilnosti sutrašnjice”, izjavio je Boschev glavni izvršni direktor. [Detaljnije informacije o tim tehnološkim naprecima možete pronaći ovdje.]

Pregled 2017. godine: rekordni prihod od prodaje i zarada Bosch je imao iznimno uspješnu 2017. godinu. Tvrtka je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu eura. To predstavlja povećanje od 6,8 posto, ili 8,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde eura. Sva poslovna područja pridonijela su tim pozitivnim rezultatima. Operativna dobit, odnosno EBIT (zarada prije kamata i poreza), dosegla je 5,3 milijarde eura u 2017. godini, poboljšavši se za gotovo 17 % u odnosu na 2016. godinu. „I prihod od prodaje i zarada na najvišoj su razini u povijesti naše tvrtke. Štoviše, operativna dobit rasla je brže nego prihod od prodaje”, rekao je prof. Stefan Asenkerschbaumer, Boschev glavni financijski direktor i zamjenik predsjednika uprave. Operativna marža iznosila je 6,8 posto, odnosno 0,6 postotnih bodova više nego prethodne godine. Rashodi za istraživanje i razvoj također su ostali na visokoj razini. Prošle su godine iznosili oko 7,3 milijarde eura. To odgovara više od 9 posto prodaje.

Ključna disciplina povezana s internetom stvari: ekosustavi u više domena Nijedna druga tvrtka ne nudi više rješenja za povezivost koja se mogu primijeniti u stvarnom svijetu od Boscha: osim pametne mobilnosti, ona obuhvaćaju domene kao što je povezana proizvodnja (Industrija 4.0), pametni grad i pametni dom. Bosch je do sada proveo već 170 internih IoT projekata s fokusom na temeljne izazove kao što je rast populacije, urbanizacija i klimatske promjene. Tvrtka je u 2017. prodala oko 38 milijuna proizvoda koji se mogu spojiti na internet, što je otprilike 40 posto više nego u 2016. Bosch danas zapošljava više od 25.000 programskih inženjera, a njih barem 4000 angažirano je na razvijanju rješenja za internet stvari. Tvrtka vidi sve više prilika za buduće poslovne projekte u sferi digitalizacije cijelih ekosustava. Home Connect – najveći IoT ekosustav za kućanske aparate već je uvelo 28 partnera u branši. Aplikacija Home Connect može se upotrebljavati za upravljanje svime od aparata za kavu do perilica rublja. Bosch je prepoznao značajan potencijal ekosustava koji obuhvaćaju više domena i povezuju različite branše kao što je „Logistika 4.0.” Takvi sustavi objedinjuju rješenja za proizvodne postupke, usluge za zgrade, sigurnost i mobilnost, a to su sve područja u kojima Bosch igra aktivnu ulogu. Kako je naglasio Volkmar Denner: „Ekosustavi u više domena ključna su disciplina povezana s internetom stvari. Nijedna druga tvrtka nije u boljem položaju da ih ostvari od Boscha. Konkurentna prednost koju omogućava naša diversifikacija nikad nije bila veća.”

Elektromobilnost: stremljenje tržišnom vodstvu Bosch neumorno radi kako bi ostvario prekretnicu u području elektromobilnosti. Tvrtki je u 2017. dodijeljeno 20 ugovora za proizvodnju električnih sustava pogonskih sklopova ukupne vrijednosti 4 milijarde eura. Bosch očekuje da će masovno tržište za električna vozila doživjeti veliki skok u 2020. i nastoji biti vodeći akter na tom tržištu. Tomu je već tako u Kini, gdje Bosch trenutačno surađuje s američkim novoosnovanim poduzećem Nikola Motor Company i kineskom tvrtkom Weichai Power, najvećim svjetskim proizvođačem motora za gospodarska vozila, na promociji uporabe gorivih ćelija u proizvodnim vozilima. Osim u poslovanju s dijelovima, Bosch vidi potencijal i u internetskim uslugama, kao što je nedavno predstavljena usluga system!e za poboljšanje pogodnosti električne vožnje za uporabu.

Automatizirana vožnja: od prodaje dijelova do rješenja za sustave Bosch također značajno napreduje s prijelazom na automatiziranu vožnju. Tvrtka očekuje da će već 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura u području sustava pomoći vozaču. Bosch raste brže nego tržište za koje se prognozira da će narasti 20 posto ove godine. Primjerice, očekuje se rast prodaje Boschevih radarskih i videosenzora za 40 posto. „Veća razina automatizacije znači veću tehničku složenost. U budućnosti će naši kupci trebati sveobuhvatna rješenja, a ne samo određene dijelove. To je još jedno područje u kojem je naše poznavanje sustava prednost”, rekao je Denner. Oko 4000 inženjera radi za Bosch na rješenjima za automatiziranu vožnju, što je 1000 više nego lani.

Povezana vožnja: početak poslovanja u području dijeljenja prijevoza Povezana mobilnost još je jedno tržište na kojem Bosch namjerava ostvariti značajne poslovne rezultate. Procjenjuje se da će vrijednost tog tržišta doseći 140 milijardi eura na svjetskoj razini do 2022. godine. Do 2025. godine na cestama diljem svijeta bit će više od 450 milijuna povezanih vozila. Bosch počinje poslovati u području dijeljenja prijevoza svojim preuzimanjem američkog novoosnovanog poduzeća Splitting Fares (SPLT). Bosch je objedinio SPLT i više od 20 drugih pružatelja mobilnih usluga u svojem novom odjelu Rješenja za povezanu mobilnost. Ona obuhvaćaju uslugu za dijeljenje e-skutera COUP, koja će uskoro proširiti poslovanje i na Madrid u Španjolskoj.

Rezultati po poslovnom području u 2017. godini Sva su poslovna područja prijavila rast prihoda od prodaje u 2017.: Poslovno područje Mobility Solutions povećalo je prihod od prodaje za 7,8 posto (9,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 47,4 milijarde eura. To je trostruko veća stopa rasta od industrije motornih vozila na svjetskoj razini. Taj prihod od prodaje posljednji put uključuje doprinos Boscheva odjela za elektropokretače i generatore koji je prodan koncem 2017. godine. Operativna marža iznosila je 7,3 posto, odnosno jedan postotni bod više nego prethodne godine. Prihod od prodaje poslovnog područja Consumer Goods iznosio je 18,4 milijarde eura. To predstavlja povećanje od 4,5 posto, ili 6,7 % ako se uzmu u obzir učinci tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 8,1 posto. Poslovno područje Industrial Technology ostvarilo je porast prihoda od prodaje od 7,8 posto na 6,8 milijardi eura, odnosno 9,2 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 3,3 posto, odnosno 2,1 postotnih boda više nego prethodne godine. U poslovnom području Energy and Building Technology prodaja je iznosila 5,4 milijarde eura, što predstavlja rast od 4,1 posto, odnosno 5,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 4,4 posto.

Rezultati po regiji u 2017. godini U Europi je Grupa Bosch u 2017. ostvarila prihod od prodaje od 40,8 milijardi eura. To predstavlja povećanje od 5,6 posto, ili 6,6 posto ako se uzmu u obzir učinci tečajne razlike. Tvrtka je imala koristi od oporavka važnih zapadnoeuropskih tržišta i dobrih gospodarskih trendova u Njemačkoj. Prihod od prodaje u istočnoeuropskim državama kao što su Rusija, Rumunjska i Turska također je značajno porastao. Zabilježen je snažan rast i u azijsko-pacifičkoj regiji, a i Africi. Prihod od prodaje porastao je za 13,5 posto (16,5 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 23,6 milijardi eura. Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike prihod od prodaje grupe u regiji Sjeverna Amerika ostao je na prošlogodišnjoj razini. Zbog manjeg prometa u području motornih vozila i negativnih učinaka tečajne razlike, prihod od prodaje pao je nominalno za 2 posto na 12,1 milijardu eura. Suprotno tomu, prihod od prodaje u regiji Južna Amerika značajno je porastao za 16,4 posto (13,2 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 1,6 milijardi eura.

Broj zaposlenika: stalna potražnja za IT i softverskim stručnjacima Na datum izvještavanja 31. prosinca 2017. Grupa Bosch imala je oko 402.000 zaposlenika diljem svijeta. To predstavlja godišnje povećanje od 12.900. Zapošljavanje je naročito bilo izraženo u azijsko-pacifičkoj regiji te srednjoj i istočnoj Europi. U Njemačkoj se radna snaga povećala za oko 3700 na ukupno 137.700 zaposlenika. Bosch nastoji zaposliti više obučenih stručnjaka i voditelja u 2018. s posebnim naglaskom na IT i softverske inženjere.