Iza nas je osma utrka sezone 2024. Formule 1, utrka na legendarnim ulicama Monaka. Utrku je obilježio prekid odmah nakon starta zbog sudara Sergija Pereza u Red Bullu i dva vozača Haasa. Tada su svi vodeći vozači iskoristili priliku i prešli sa srednje mekih na tvrde gume i ostatak utrke odvozili do kraja. U takvoj procesijskoj atmosferi do cilja je kao prvi došao domaći vozač Charles Leclerc u Ferrariju, njegova tek šesta pobjeda u karijeri, prva pobjeda u Monaku, prva ove sezone i prva još od VN Austrije 2022. godine.

Iako su cijelu utrku bili blizu jedni drugih u završnici je Leclerc odmaknuo od pratnje dva McLarena i momčadskog kolege. Tako su u vlakiću iza njega utrku završili kao drugoplasirani Oscar Piastri u McLarenu, treći je bio Carlos Sainz u Ferrariju i četvrti Lando Norris u drugom McLarenu.

Peti je završio Mercedesov George Russell, a blisko su ga pratili Red Bullov Max Verstappen na šestom i Lewis Hamilton u Mercedesu na sedmom mjestu. Krug osvajača bodova su zatvorili redom Yuki Tsunoda u RB-u, Alexander Albon u Williamsu te Pierre Gasly u Alpineu.

Sljedeća utrka je za dva tjedna u Kanadi.

Kao što smo navikli u Monaku, pred sami start utrke na stazi je bila velika gužva.

Napomenimo, dva Haasa su startala iz boksa nakon diskvalifikacije iz poretka kvalifikacija. Drugih promjena u startnom poretku nije bilo. Za utrku su predviđanja bila kako će svi, ako ne bude sigurnosnog automobila ili sličnih smetnji, biti na taktici jednog ulaska u boks.

Start je prošao loše za Sainza, u pokušaju napada na Piastrija oštetio je prednji ovjes i zaustavio je bolid na stazi. Iza njega je na usponu do Casina došlo do velike nesreće između dva Haasa i Pereza zbog čega je utrka prekinuta. Perez je pritisnuo Magnussena uz desnu ogradu i došlo je do kontakta između dva bolida, nakon čega je Perez pokupio i Hulkenberga. Pritom, treba dodati kako je Magnussen bio malo preambiciozan u napadu na Pereza i nije prešao pola Perezovog bolida prilikom kontakta.

Bilo je i kontakta pred tunelom između Alpineovih vozača prije samog prekida utrke. Ocon je pokušao prestići Gaslyja pri čemu je došlo do kontakta zadnje lijeve Oconove i prednje desne Gaslyjeve gume nakon čega je Ocon završio u zraku.

Dobra vijest za Ferrari je bila da je ponovni start bio u originalnom startnom poretku, minus vozači koji su odustali Među njima je i Ocon čija oštećenja su bila tolika da ih mehaničari nisu stigli popraviti. Utrka je ponovno startala u 15:44, nakon što su popravljeni oštećeni segmenti zaštitne ograde.

Ferrariji i McLareni su za novi start prešli na tvrde gume, čime su teoretski odradili potrebnu propisanu promjenu guma. Novi start je prošao dosta mirnije nego prvi i svi su zadržali svoje pozicije. 16 preostalih vozača je glatko prošlo prvim zavojem. Poredak krajem kruga je bio Leclerc, Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Tsunoda, Albon, Gasly.

Sljedeći krugovi su bili dosta mirni. Jedina zanimljivost je bila objava kazne od deset sekundi za Ocona zbog kontakta s Gaslyjem, iako je već odustao iz utrke, ali bi tu kaznu mogao zamijeniti s kaznom na startnom gridu u Kanadi.

Utrka je prolazila u procesijskom tonu. U 35. krugu poredak je bio isti kao i nakon zadnjeg starta. Leclerc je diktirao tempo i pokušavao što više čuvati svoj set tvrdih guma, iako su se vozači već tada počeli žaliti kako imaju manje probleme s gumama. Najviše smo pratili razliku između četvrtog Norrisa i petog Russella jer bi 20 sekundi razlike omogućilo Norrisu promjenu guma bez gubitka pozicije na stazi, što je moglo otežati utrku za Sainza. Razlika se uglavnom vrtila oko 16-17 sekundi.

Prva imalo zanimljivija akcija je bio ulazak Hamiltona u boks u 52. krugu. Prešao je na drugi set tvrdih guma, a krug kasnije i Verstappen je otišao u boks. Razlika do osmog Tsunode je bila dovoljno velika da odu u boks i ne izgube poziciju. Tako je i bilo i ostali su šesti i sedmi. U 54. krugu smo vidjeli prvo pretjecanje na stazi, Bottas je prestigao Sargeanta za 13. mjesto.

Poredak u 55. krugu je bio Leclerc, Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Tsunoda, Albon i Gasly. Do 62. kruga Verstappen je sustigao Russella i počeo je pripremati napad na petu poziciju.

Pred kraj smo dobili malo napetosti na vrhu poretka. U 70. krugu Sainz je došao pod stražnje krilo Piastrija dok je Leclerc odmaglio na sedam sekundi ispred Piastrija. No, do kraja nije bilo nikakvih promjena i do vrlo važne pobjede je došao domaći vozač Leclerc ispred Piastrija i Sainza.

Objava Charles Leclerc pobjednik na ulicama Monte Carla! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić