Ferrari. U današnje vrijeme je samo to dovoljno reći kad se priča o ovoj slavnoj i povijesnoj F1 ekipi. Iz sezone u sezonu iste najave i ista očekivanja. Neke su sezone počinjale dobro i davale lažnu nadu Tifosima da je to Ferrarijeva godina, neke su počinjale toliko loše da bi im se sve nade srušile i odmah bi se počinjala priča kako je sljedeća godina Ferrarijeva. Kao neki obrazac ponašanja: godina loše počne, prosječni rezultati do ljetne pauze, poslije pauze nešto bolji rezultati i uzbuđenje pred sljedeću sezonu raste, sljedeća sezona krene odlično s top rezultatima do ljetne stanke i zatim razočarenje pred kraj sezone. I taj ciklus događaja kreće u krug, s rošadama na čelu ekipe u određenim trenucima.
Kada će se taj preporod i konačno osvajanje naslova dogoditi, ne znamo. Po već navedenom obrascu, nakon slabog kraja prošle sezone i spašavanja što se spasiti dalo u vidu obrane drugog mjesta u oba prvenstva (posebno kritično je bilo vozačko prvenstvo), u ovu sezonu se ušlo s novim šefom ekipe i s nadom da bar mogu biti druga sila u prvenstvu. Poredak to ne govori, no u borbi su za to drugo mjesto s Mercedesom koji je u mješovitoj formi sa povremenom dozom sreće te Aston Martinom koji je nakon početne euforije po formi pao čak iza McLarena.
2023. | Scuderia Ferrari |
Najbolja startna pozicija: | 1. (VN Azerbajdžana, VN Belgije) |
Broj plasmana u Top 10: | 19 |
Broj plasmana na pobjedničko postolje: | 3 |
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: | 2. mjesto (VN Austrije) |
Najbolji momčadski rezultat u utrci: | VN Azerbajdžana – 3. i 5. mjesto |
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: | VN Azerbajdžana – 2. i 5. mjesto |
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: | 191 |
Pozicija u poretku konstruktora: | 4. |
Iako sezona ne izgleda bajna, rezultati su nešto bolji nego u nekim prethodnim katastrofa sezonama. Malo nade u nešto bolji drugi dio sezone Tifosi trebaju imati zbog solidne predstave u Belgiji.
Kao što se vidi u tablici, najbolju su utrku imali u Azerbajdžanu. Da smo nakon prve utrke donosili zaključke, sigurno bi im predviđali koje dvostruko postolje ili neku neočekivanu pobjedu, jer su u Bahreinu djelovali kao uistinu drugi po brzini, (barem onaj bolid u rukama Leclerca).
Tijekom sezone je bilo rošada, više odlazaka nego dolazaka, i moguće da je to unijelo dodatnu neravnotežu u ekipu. Realno, nakon ovog prvog dijela sezone, stječem dojam da su ove rošade trebale biti i ranije, ali što je tu je. Cilj im treba biti ovu sezonu što mirnije privesti kraju sa što boljim rezultatom, jer Mercedes i Aston Martin nisu neuhvatljivi, ni bodovno a ni po brzini. Jedini problem na bolidu koji stvarno trebaju riješiti je pojačana potrošnja guma. Ako to riješe, nema dileme da je njihovo drugo mjesto u poretku konstruktora.
E sad, taj problem na bolidu je lakše riješiti. Drugi je problem u ljudstvu – greške na pitwallu i greške mehaničara pri promjeni guma. Nisu nesposobni (valjda), ali nisu ni konstantni. Jednu utrku odrade odlično, drugu pogriješe mehaničari pri promjeni guma, treću taktičari, a ponekad tu uleti i vozačka pogreška. Odličan su primjer utrke u kojima su osvajali postolja, te su utrke uglavnom bile taktički dobre i dobar plasman je bio tu. Najviše u oko upadaju greške koje su dovele do kazni za vozače, kao što su kazne za blokiranje drugih vozača na treningu i kvalifikacijama samo zato što ekipa nije vozačima javila da nailaze drugi vozači u brzim krugovima.
U drugom dijelu sezone očekujem najmanje istu razinu brzine i rezultata, a za njihovo dobro bi bolje bilo da drugi dio odrade i bolje, pogotovo kad Red Bull osigura oba naslova pa se oni malo opuste. Tada, ako su top ekipa, to moraju iskoristiti kako bi upisali pobjede u utrkama u kojima Red Bull možda podbaci. U prijevodu – moraju biti prvi pratitelji Red Bulla.
Oba vozača su patila od Ferrarijevih boljki, no nisu ni oni sami toliko bezgrešni. Od mehaničkih boljki je najviše patio Leclerc jer je odmah u prve dvije utrke potrošio maksimalno dozvoljen broj komponenti u sezoni za neke dijelove pogonske jedinice. U kasnijim utrkama mehanički nije bilo toliko problematično. A s vozačke strane, Leclerc je imao nekolike škakljive situacije, kao i Sainz. Leclerc je u Australiji izletio u šljunak i odustao, a u Silverstoneu je bio prebrz u boksu i zaradio kaznu. Sainz nije toliko briljantno izvlačio maksimum iz bolida kao Leclerc, no zbog više ključnih Leclercovih pogrešaka i pogrešaka ekipe na štetu Charlesa je sve do kraja utrke u Belgiji imao više bodova od Leclerca. U Belgiji je na startu tu prednost prosuo nakon incidenta s Piastrijem u prvom zavoju.
Od Leclerca se očekuje donošenje naslova u Maranello. Ove godine od tog nema ništa. Talent ima, volju ima, a prije svega toliko voli Ferrari da bi radije još pet godina patio u Ferrariju nego da u Red Bullu ili Mercedesu u dvije sezone dominira. Toliku ljubav prema ekipi nisu imali ni Vettel ni Alonso nakon pet sezona za Crvene. A polet za nešto boljim rezultatima ove godine treba imati nakon solidne utrke u Belgiji.
Sainz također voli Ferrari, ali vjerojatno ne toliko kao Leclerc, čim su krenule priče kako sklapa predugovor s Audijem za sezonu njihovog ulaska u sport. No, na stranu to. Od Sainza se samo očekuje da ne griješi i kontinuirano ima top plasmane, što je sasvim dovoljno. Naravno, i da bude tu uz Leclerca da donese top rezultat ako Leclerc odustane ili pogriješi ekipa ili Charles. Ključno je da obojica zadrže motiv do kraja, i da s top rezultatima budu još bolje motivirani za sljedeću sezonu, koja bi možda konačno mogla biti njihova.
Objava Ferrari još nije osvojio naslov, a ka’će ne znamo – sezona 15. pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić