Napokon! Formula 1 se vratila. Prvi slobodni trening kao jedina takva sesija u sprint formatu vikenda itekako je momčadima poslužio za testiranje nekih nadogradnji i pripremu podešavanja za nadolazeće sesije. Carlos Sainz i Charles Leclerc za sada pokazuju najmanje problema, ali ostaje za vidjeti kakav je zaista tempo Maxa Verstappena i McLarenovog dvojca nakon što se poslože postavke bolida.

Na početku ovog vikenda usredotočenost je bila na Red Bullovom navodnom uređaju za podešavanje visine vožnje. Sva podešavanja visine vožnje zabranjena su u parc fermeu (tj. između kvalifikacija i utrke) Momčad je brzo zanijekala bilo kakvu krivnju i prilagodila se FIA-inim uputama. FIA također nije utvrdila da je momčad prekršila pravila.

Odmah po početku sesije, staza se zapunila bolidima na tvrdoj komponenti guma. Lando Norris prvi postavlja neko vrijeme kruga od 1:39.704, ali to ubrzo pada na prema 1:38 sa Sainzom s 1:38.383. Griješilo se u prvih pet minuta na hladnim gumama, bili su tu izvan staze Colapinto u Williamsu i Piastri u McLarenu.

Dvojac iz Saubera, Valtteri Bottas i Guanyu Zhou, jedini su na početku sesije vozili na mekšim komponentama guma, ali je to još uvijek bilo dosta sporije od ostatka grida na hardu. Nakon 10 minuta sesije, Max Verstappen postavio je tada najbrži krug s vremenom 1:35.538. Na kočenju u prvi zavoj na kratko se izvrtio Pierre Gasly u Alpineu.

Neugodan trenutak imao je i Lewis Hamilton između 4. i 5. zavoja s potpunim gubitkom kontrole nad bolidom, ali prošlo je bez težih oštećenja – osim eventualno podnice. No, prilično neugodnu vožnju kroz taj segment staze imao je i George Russell. Očito nešto ne odgovara Mercedesovom bolidu koji ima neke nove nadogradnje ovog vikenda.

Nakon 20 minuta sesije i dalje se vozilo na hard komponenti guma, a najbrži je tada bio Carlos Sainz s 1:35.231, a uskoro je to postao i momčadski kolega Charles Leclerc s 1:34.966. S 35 minuta do kraja treninga skoro svi bolidi ušli su u garaže. Očekivano, neki su krenuli u simulacije kvalifikacija na najmekšoj komponenti guma.

Prvi u brzom krugu na softu, ono s Zhouom je zanemarivo, bio je Verstappen te radi tada najbrže vrijeme kruga s 1:33.855 točno na polovici sesije. Momčadski kolega Sergio Perez je također vozio na softu, ali očekivano vozi dosta sporije od Maxa. Ostatak grida nastavio je voziti na hard komponenti guma.

U McLarenu imaju samo jedno novo prednje krilo te su ga oba vozača isprobala za vrijeme ove sesije. Ostatak vikenda krilo će biti na Landovom bolidu. S 20 minuta do kraja sesije vremena krugova im nisu bila blizu vodećim Red Bullom i Ferrarijem.

Teškom mukom je Perez na kraju vožnje na softu ipak malo brži od Sainza na hard komponenti guma. Red Bullov dvojac držao je prve dvije pozicije prema kraju sesije, ali je Max od Chece bio brži za skoro 8 desetinki sekunde.

S 15 minuta do kraja sesije opet su skoro svi bolidi bili u garažama. Do kraja sesije u garaži je ostao Zhou nakon što je uspio doći do bokseva uslijed gubitka snage pogonske jedinice. Gužva se opet pojavila na stazi, a s dosta problema nastavila su voziti oba Mercedesa. Hamilton ni na softu ne uspijeva zaprijetiti vodećem Verstappenu.

To uspijeva Sainzu koji radi novo najbrže vrijeme na softu – 1:33.602. I ostatak grida odradio je vožnje na mekoj komponenti guma. Fernando Alonso u Aston Martinu je na kratko imao treće vrijeme sesije, a Yuki Tsunoda u RB-u četvrto.

Oscar piastri promašio je ulazak u boks s dosta velikom brzinom te su suci slučaj stavili pod istragu. Charles Leclerc pridružio se momčadskom kolegi za 1-2 na kraju sesije, Lando Norris je pogriješio na kočenju u svojem brzom krugu.

Kvalifikacije za sprint utrku voze se u 23:30 po našem vremenu.

Objava Ferrari najbrži na otvaranju vikenda u Austinu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic