FIA je danas ponosno predstavila tehničke regulacije za 2026. godinu s ciljem da učini Formulu 1 “agilnijim, kompetitvnijim, sigurnijim i održivljim sportom. Nova pravila vezana uz aerodinamiku napravljena su u skladu s novim regulacijama pogonskih motora i 100 posto održivim gorivima.

Od 2026. godine bolidi Formule 1 bit će agilniji i čak 30 kilograma lakši od današnjih. Zbog tih karakteristika bolidi bi trebali imati više mogućnosti tijekom borbi za pozicije na stazama. Nova pogonska jedinica imat će povećanu snagu baterije i ravnomjernu raspodjelu između motora s unutarnjim izgaranjem (ICU) i električne energije, a koristit će stopostotna održiva goriva.

Bolidi će imati aktivnu aerodinamiku s pomičnim prednjim i stražnjim krilima s ciljem bližeg i napetijeg utrkivanja.

Uz već postojeći alat za pretjecanje, DRS, vozači će na raspolaganju od 2026. imati pomoć novog sustava koji će im dati kratki nalet dodatne snage baterije kada se nalaze unutar sekunde za bolidom koji je ispred njih. Novi bolidi također će biti proizvedeni od čvršćeg materijala i jače strukture, a provodit će se i stroži ‘crash’ testovi.

Uvođenje novih regulacija 2026. godine mora odobriti još svjetsko vijeće za motosport. Tehnički direktor FIA-e za jednosjede Nikolas Tombazis najavio je novu generaciju F1 bolida…

“S novim regulacijama FIA je nastojala razviti novu generaciju bolida koja je usklađena s dnk-om Formule 1. Novi bolidi bit će lagani, izuzetno brzi i agilni, ali i vrhunac dostupne tehnologije. Kako bismo ostvarili ciljeve radili smo na konceptu ‘okretnog automobila’,” rekao je Tombazis i nastavio…

“U samom je središtu naše vizije redizajnirana pogonska jedinica koja ima ravnomjerniju raspodjelu snage. S druge strane, smanjili smo veličinu i težinu bolida za 30 kilograma, što znači kako će dinamika biti potpuno drugačija.”

“Uz sve ovo, uvodimo dvije uzbudljive novosti za poboljšanje utrkivanja, a to su aktivna aerodinamika za postizanje vrlo niskog otpora na ravnicama i dodatnu snagu u bateriji koja će vozačima pružiti nalet kada su dovoljno blizu bolidu ispred sebe.”

“bOLIDI ĆE BITI LAKŠI, SNAŽNIJI I VIŠE USMJERENI NA VOZAČKE VJEŠTINE. Novi tehnički propisi Formule 1 dizajnirani su kako bi omogućili bolje utrkivanje među vozačima i povećali konkurenciju između ekipa. Osim toga, novi bolidi imat će veću električnu kompenntu u motoru i bit će učinkovitiji automobil i vozit će na potpuno održivim gorivima. To je sve u skladu s našom idejom nastojanja prema održivijoj budućnosti našeg sporta.”

Snaga hibridnog motora pala je s 550 do 560kw na 400kw, ali će baterija imati skoro 300 posto više snage, sa 120kw na 350kw. Maksimalni međuosovinski razmak smanjen je za 200 milimetara, dok će širina novih bolida biti smanjena s dva metara na 1,9 metara.

FIA se hvali kako su smanjili aerodinamički potisak za 30 posto, a otpor zraka za 55 posto. Širina prednjih guma smanjena je za 25 milimetara, a stražnjih za 30 milimetara.

Objava FIA predstavila novu F1 eru: Bolidi će biti manji i lakši, novi alat za pretjecanje! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić