Posljednja utrka prije ljetne stanke je iza nas – 14. utrka sezone za VN Belgije na legendarnoj stazi Spa-Francorchamps! Kvalifikacije su prošle u kišnim uvjetima, dok je utrka prošla bez kiše s umjerenom naoblakom, a jedini dodatni začin utrci je bio start s 11. mjesta za Maxa Verstappena nakon kazne od deset mjesta zbog promjene motora.

Utrka je bila taktička fantazija, a na kraju je niotkuda kao jedini s taktikom jednog zaustavljanja u boksu do pobjede došao George Russell u Mercedesu ispred momčadskog kolege Lewisa Hamiltona na drugom mjestu – prvi Mercedesov 1-2 nakon Interlagosa 2022. godine! Postolje je upotpunio McLarenov Oscar Piastri.

Četvrto mjesto je osvojio Ferrarijev Charles Leclerc, i to nakon velike borbe u završnici s Maxom Verstappenom u Red Bullu na petom mjestu te Landom Norrisom u McLarenu na šestom mjestu.

Pomalo daleko od ostalih na sedmom i osmom redom su završili Ferrarijev Carlos Sainz i Red Bullov Sergio Perez.

Prvih deset i krug osvajača bodova su zatvorili Fernando Alonso u Aston Martinu na devetom mjestu te Esteban Ocon u Alpineu na desetom mjestu.

Slijedi nam ljetna stanka od četiri tjedna, sve do 25. kolovoza kada nam je na rasporedu VN Nizozemske na Zandvoortu.

Tijek utrke:

Sve je bilo spremno za start utrke. Vozači su s nestrpljenjem na svojim startnim pozicijama čekali start.

Ponovno smo, kao i lani, iz prvog reda na startu gledali Leclerca i Pereza nakon kazne za Verstappena. Svi su startali na srednje mekim gumama osim Ricciarda na mekim te Sainza i Zhoua na tvrdim gumama.

Start i prvi zavoj su prošli bez incidenta. Leclerc je odlično startao i sačuvao prvu poziciju. Iza njegovih leđa veliku su borbu vodili Perez i Hamilton za drugo mjesto, što je Ferrarijevom vozaču pomoglo da lakše obrani vodstvo. Tako je na kraju Hamilton preuzeo drugu poziciju od Pereza koji je pao na treće mjesto. Pozicije je na startu izgubio i Norris koji je pao na sedmo mjesto, a Verstappen se probio na deveto mjesto. Krajem prvog kruga poredak je bio Leclerc, Hamilton, Perez, Piastri, Russell, Sainz, Norris, Alonso, Verstappen, Albon.

Hamilton je držao razmak do Leclerca unutar sekunde i uz pomoć DRS-a je odmah u trećem krugu napao Leclerca i preuzeo vodstvo u utrci. Svi su bili vrlo zbijeni, prvih deset je bilo unutar sedam sekundi.

U nastavku je Leclerc držao razmak od sekunde iza Hamiltona te tako pokušavao čuvati gume, dok je Pereza napadao Piastri za treće mjesto. A u petom krugu smo imali prvo odustajanje – Zhou je odustao zbog kvara na hidraulici.

U 11. krugu su počeli ulasci u boks. Verstappen i Russell su otvorili seriju ulazaka vodećih u bokseve. Prešli su na tvrde gume i vratili se na 12. i 14. mjesto redom. Krug kasnije vodeći u utrci Hamilton također je mijenjao gume, kao i Perez u Piastri. Piastri je prvo izgubio poziciju od Russella, no odmah nakon Raidillona je vratio poziciju.

13. krug – Leclerc odlazi u boks, prelazi na tvrde gume i sačuvao je poziciju iza Hamiltona a ispred Pereza. Što je ubrzo postalo ispred Piastrija jer je Australac prestigao Pereza u izravnom dvoboju na stazi. Tako su još Sainz i Norris ostali na stazi, te su držali prve dvije pozicije tim redom, s tim da je Sainz bio na obrnutoj taktici u odnosu na Leclerca. Poredak u 14. krugu je bio Sainz, Norris, Hamilton, Leclerc, Piastri, Perez, Russell, Verstappen, Magnussen, Tsunoda.

Krajem 15. kruga Norris je išao po novi set tvrdih guma. Vratio se na osmo mjesto iza Verstappena. Tako je samo Sainz ostao na stazi na startnom setu tvrdih guma. Prema informacijama putem radija, Sainz je pokušavao ići na taktiku jednog zaustavljanja u boksu.

Ipak su se u Ferrariju odlučili da Sainz ode krajem 20. kruga u boks po set srednje mekih guma. Vratio se na osmo mjesto, iza Norrisa. Tako su na vrhu ostali Hamilton, Leclerc i Piastri, iza njih Perez je napravio vlakić ispred Russella, Verstappena i Norrisa. U 21. krugu Russell je uspio prestići Pereza za četvrto mjesto. Krug kasnije Perez je otišao u boks po set tvrdih guma i vratio se na osmo mjesto. Malo preuranjen odlazak u boks, ali bar je oslobodio prostor Verstappenu.

Pomalo kao iznenađenje je bilo vidjeti ulazak Leclerca u boks krajem 26. kruga. Prešao je na novi set tvrdih guma i vratio se iza Sainza na sedmo mjesto. Hamilton je idući krug pratio Leclerca kako bi sačuvao poziciju. Vratio se na šesto mjesto između dva Ferrarija. Krajem 28. kruga Sainz je drugi put išao mijenjati gume, kao i Verstappen. Verstappen je prešao na srednje meke gume i vratio se na sedmo mjesto, a Sainz se vratio na tvrdim gumama na osmo mjesto. Pomalo neuobičajeno za sve da nešto ranije idu u boks.

Tako je i Norris išao u boks u 30. krugu, vratio se na tvrdim gumama iza Verstappena a ispred Sainza. Od vodećih su u tom trenutku samo Piastri i Russell ostali na jednom ulasku u boks, i na prve dvije pozicije redom.

Što nije trajalo dugo, krajem 30. kruga Piastri je išao u boks. Imao je nešto sporiju promjenu guma, 4.4 sekunde, i vratio se iza Leclerca a ispred Verstappena.

Lando je na srednje tvrdim gumama projurio i pritiskao je Verstappena za peto mjesto. Na vrhu je i dalje bio Russell koji još nije bio drugi put u boksu, i imao je solidan tempo.

McLareni su općenito projurili. Kako je Norris napadao Verstappena, tako je Piastri napadao Leclerca. Prva prilika za Piastrija je bila u 35. krugu, ali neuspješno. Napad u sljedećem krugu je bio uspješniji i Piastri se probio na treće mjesto. Vrlo brzo je Leclerc pao pod napad Verstappena, iza kojeg je vrlo blizu bio Norris.

Russell je ostao na taktici jednog odlaska u boks, i Hamilton mu se rapidno približavao. Daleko iza njih, Sainz je prestigao Pereza u 39. krugu za skoro beznačajnu sedmu poziciju. Mercedesi su se ipak malo žustrije borili za pobjedu, dok im se brzo Piastri približavao. Borba za pobjedu se vodila do samog kraja. Ipak, na veliko iznenađenje, Russell se uspio othrvati svim napadajima i fantastičnom strategijom je došao do druge pobjede ove sezone i njegove treće u karijeri ispred Hamiltona i Piastrija.

Objava George Russell pobjednik VN Belgije; Mercedesov 1-2! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić