Nakon jučerašnjeg predstavljanja novog bolida W14, šef Mercedesove momčadi Toto Wolff podijelio je razmišljanja u pogledu nadolazeće sezone.

Austrijanac je prvenstveno istaknuo da ove godine neće biti velikih razlika između predstavljenog bolida i bolidu koji će biti prisutan na predsezonskom testiranju, kao što je to bio slučaj prošle sezone. Podsjetimo, prošle godine je Mercedes na predsezonskom testiranju u Bahreinu iznenadio grid novim i radikalnim, uskim bočnim dizajnom. Navedeni koncept je, međutim, rezultirao neočekivanim problemima, pogotovo velikim poskakivanjem bolida.

“Prošle godine smo naučili tešku lekciju. Znali smo da ćemo za druge testove ažurirati paket nadogradnji, koji je trebao ubrzati bolid za sekundu i pol. Nakon predstavljanja bolida mislili smo da rezultati prvog testa nisu bili doista relevantni jer naš bolid nije niti trebao biti takav. Onda smo na stazu stavili ažurirani bolid i uopće nije bilo kako smo očekivali”, izjavio je Wolff prilikom predstavljanja Mercedesa W14.

Ranije navedene probleme Mercedes je uspio riješiti tek nakon ljetne pauze, djelomično zahvaljujući i promjeni u pravilima u pogledu podnice bolida. Wolff ističe da je taj pristup bio pogrešan te da će ove godine biti drukčije.

“Ove smo godine krenuli drugim putem i ono što je jučer predstavljeno je velikim dijelom bolid koji će biti i na testiranju i na utrkama.”

“Najvažnije je razumjeti platformu i kako se bolid ponaša, umjesto da neke dijelove držimo u pozadini, koji bi eventualno mogli dodati desetinku sekunde u pogledu aerodinamike”, nastavio je Wolff.

Mercedes je i dalje jedina momčad koja ima dizajn bez izraženih bočnih usisnika, a što je u suprotnosti s najvećim konkurentima, Red Bullom i Ferrarijem. Dizajn Red Bulla preuzima sve više momčadi na gridu, primjerice Aston Martin, međutim Wolff i dalje vjeruje da je Mercedesov bolid u teoriji najbrži. Samim time, istaknuo je da će se Mercedes držati navedenog dizajna, ali da postoji mogućnost promjene tijekom sezone.

“Uski bočni dizajn nije nešto za što vjerujemo da je temeljni razlog zašto nismo ispunili očekivanja. U našem konceptu nema ‘svetih krava’, nije da ne želimo slijediti nečije ideje. U suštini je bočna platforma ostala ista tijekom cijele prošle sezone, ali od sada nadalje bi s nadogradnjama moglo doći do drukčijeg razvoja dizajna.”

“Bočni usisnici će se promijeniti… ne tako skoro, ali tražimo rješenja. Po našem mišljenju to nije ključni, temeljni dio izvedbe”, završio je Wolff.

Mercedes u novu sezonu ulazi na krilima dobrog završetka prošle sezone, gdje su upisali i pobjedu u Brazilu, a ne treba zaboraviti i okolnost da su novom, crnom livrejom po nekim procjenama uspjeli skinuti 5 kilograma težine s bolida, što bi zasigurno trebalo pridonijeti boljim izvedbama u 2023.

Autor: Marijan Presečki

Objava Wolff: Naučili smo tešku lekciju i ove godine krenuli drugim putem pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr