Honda se službeno povukla iz Formule 1 krajem 2021., nakon što je Maxa Verstappena dovela do njegove prve svjetske titule u Formuli 1. Nedavno, Red Bull je sklopio partnerstvo s Fordom kako bi pomogao u razvoju Red Bullova vlastitog motora iz novog pogona u Milton Keynesu.

Tim sa sjedištem u Milton Keynesu izvorno je bio spreman povezati se s njemačkim proizvođačem automobila Porscheom od 2026. godine, a pregovori su prošle godine dosegnuli toliko naprednu fazu, da su o tome obaviještena tijela za zaštitu tržišnog natjecanja. Međutim, zbog zabrinutosti Red Bulla da bi Porscheov zahtjev za kupnju momčadi mogao dovesti do gubitka neovisnosti, razgovori su propali prošlog ljeta.

Red Bull je istraživao mogućnost potencijalnog novog partnerstva s Hondom za motore Formule 1 kada su njegovi pregovori s Porscheom prekinuti, ali Horner kaže da se posao na kraju pokazao prekompliciranim.

“Imamo odličan odnos s Hondom i uživali smo u stvaranju uspjeha s njima. I taj odnos traje do kraja 2025. Istraživali smo mogućnost nastavka odnosa i nakon 2025., ali jednostavno je logistički postalo prekomplicirano”, izjavio je Horner.

Tehničko partnerstvo s Hondom u početku je trebalo trajati samo do kraja 2023., ali sada će trajati do kraja 2025., kada bi trebao stupiti na snagu potpuno novi set propisa o pogonskim jedinicama. U međuvremenu, Honda je ponovno iskazala svoj interes za razvoj pogonske jedinice prema novim pravilima, koja stupaju na snagu 2026. Upitan o tome, Horner je objasnio da iako je Honda obavijestila FIA-u o svojoj namjeri da bude dio novih pravila za 2026., to ne mora nužno značiti da će proizvoditi motore prema novim propisima.

”Naravno da ćemo poželjeti Hondi svu sreću u budućnosti, ali to ne predstavlja obvezu da će doista biti tamo 2026.”, dodao je Britanac.

Horner je rekao da je način na koji su stvari zacrtane s Hondom, što je rezultiralo pomaganjem u opskrbi Red Bullovim motorima do 2025. godine, bio dobrodošao potez u pomaganju osiguravanja dugoročnih ambicija njegove momčadi dok pokreće Red Bull Powertrains.

“Imali smo nevjerojatno partnerstvo s Hondom, kada su prvotno objavili svoje povlačenje iz Formule 1 2020., to smo prihvatili s velikom tugom. I to je ono što je potaknulo stvaranje Red Bull Powertrainsa, kako bismo preuzeli kontrolu nad vlastitom budućnosti”, rekao je šef Red Bulla.

Suradnja između Red Bulla i Forda kreće 2023. i za cilj ima razvoj pogonske jedinice nove generacije, kojom će biti pokretani bolidi Red Bull Racinga i AlphaTaurija od 2026. pa minimalno do 2030. Ford je debitirao u Formuli 1 1967. s legendarnim DFV motorom. Riječ je o najuspješnijem motoru u povijesti Formule 1 koji je između 1967. i 1985. pobijedio na 155 utrka.

Autor: Stjepan Feketija

Objava Horner: Novi ugovor s Hondom bio je prekompliciran pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr