Završne pripreme za kvalifikacije u Monzi su iza nas. Momčadi su odradile simulacije kvalifikacija i pripremile bolide za preostale sesije ovaj vikend – poslijepodnevne kvalifikacije i sutrašnju utrku.
Najbrži u ovom trećem slobodnom treningu je bio Lando Norris u McLarenu. Samo 0.021 sekundi zaostatka je na drugom mjestu imao Charles Leclerc u Ferrariju. Treće vrijeme je postavio Oscar Piastri u drugom McLarenu.
Our top three in FP3
Norris
Leclerc
Piastri#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/moEfcHvCGE
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
Svi vozači su zbijeni unutar jedne sekunde, a vodeća desetorica je ostvarila vremena unutar četiri desetinke sekunde. Četvrto vrijeme je ostvario Max Verstappen u Red Bullu. Peto vrijeme je ostvario George Russell u Mercedesu.
Iza njih na šestom mjestu se smjestio odlični Gabriel Bortoleto u Sauberu ispred sedmog Lewisa Hamiltona u Ferrariju. Još jednu odličnu predstavu je imao Isack Hadjar u Racing Bullsu, ostvario je vrijeme dostojno osmog mjesta.
Krug vodeće desetorice zatvaraju deveti Kimi Antonelli u Mercedesu i deseti Alexander Albon u Williamsu.
Kvalifikacije počinju u 15 sati.
Tijek treninga
Trening je počeo kako je i planirano, u 12:30 sati. Hulkenberg, Alonso, Stroll i Hadjar su odvozili prve instalacijske krugove te se potom vratili u garažu. Prve imalo ozbiljnije krugove smo vidjeli tek deset minuta nakon početka treninga, i to od strane dva Alpineova vozača. Vremenski uvjeti u Monzi su bili savršeni za vožnju.
Sunshine beating down on this famous old track
We’re all set for the final practice before qualifying a little bit later at mighty Monza
#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/JWBJgJfSkj
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
Negdje u isto vrijeme fokus redatelja prijenosa je bio na dva Ferrarija koji su prvi put izlazili na stazu. Posebno je kamera pratila Hamiltona, kojem je ovo prvi trkaći vikend za Ferrari u Monzi. Nakon solidnih vremena na prvom i drugom treningu očekivalo se kako će oba vozača biti kompetitivna i u kvalifikacijama i u utrci, iako je Hamilton vukao kaznu iz Zandvoorta od pet mjesta unazad na startu. No, već u prvom brzom krugu se prekočio u prvoj šikani. Blokirao je prednji lijevi kotač i proklizao je kroz asfaltni dio zone izlijetanja. Ali nije bio jedini, isto su uradili i Piastri, Bortoleto, Norris, Bearman i Sainz. Vozači su krivca našli u smjeru puhanja vjetra.
Prvu trećinu treninga Tsunoda je imao najbrže vrijeme na setu tvrdih guma, 1:20.462, drugi je bio Piastri sa 0.177 sporijim vremenom isto na tvrdim gumama, a treći Hamilton na srednje mekim gumama.
Nakon toga su vozači počeli voziti konkurentnije krugove. Verstappen je na mekim gumama odvozio 1:20.04, Hamilton je odvozio dvije desetinke sporije vrijeme od Maxa. Odjednom se na stazi stvorila gužva, tvrda guma više nije bila u upotrebi i svi su bili ili na mekim ili na srednje tvrdim gumama. Leclerc je odvozio solidan krug na srednje mekim gumama, samo 14 tisućinki sporije od Verstappena na mekim gumama.
Na pola treninga poredak je bio Verstappen, Leclerc, Hamilton, Albon, Russell, Hulkenberg, Tsunoda, Piastri, Bearman, Hadjar. Od ove desetorice samo su Tsunoda i Piastri vremena ostvarili na tvrdim gumama, na mekim su bili Verstappen, Albon, Russell i Hadjar, a ostali su bili na srednje tvrdim gumama.
U srednjem dijelu treninga vrijedi istaknuti još zanimljiv “dvoboj” Ocona i Verstappena koji su se prestizali kroz prvu šikanu i sve do druge šikane.
Završnih 20 minuta treninga obilježili su krugovi na mekim gumama i simulacija kvalifikacija. Jedino su dva Ferrarija ustrajala na srednje tvrdim gumama.
Twenty-five minutes to go
FP3 TOP 10
Verstappen
Hamilton
Leclerc
Albon
Russell
Hulkenberg
Tsunoda
Hadjar
Piastri
Bearman #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/LxWfXdBlsk— Formula 1 (@F1) September 6, 2025
Konačno smo tada mogli vidjeti i McLarene u akciji na mekim gumama. Norris je odvozio 0.357 brže vrijeme od Verstappena a Piastri je bio 0.247 sporiji od Norrisa. Tako su dva McLarena postavila debelo najbrža vremena do ove faze treninga. Ferrariji su tek u zadnjih pet minuta prešli na meke gume i pokazali što možemo od njih očekivati u kvalifikacijama. Leclerc je imao manju pogrešku u Lesmu i odvozio je tek deveto vrijeme, četiri destinke sporije od Norrisa, dok je Hamilton odvozio šesto vrijeme s dvije destinke sporijim vremenom. Svi su vozači bili zbijeni unutar sekunde, tako da je jedan pogrešan potez mogao puno koštati bilo kojeg vozača.
Do kraja treninga nije bilo promjena na vrhu. Norris je trening okončao na prvom mjestu. Na samom kraju treninga Leclerc je odvozio drugo vrijeme sa samo 0.021 sekundi zaostatka za Norrisom, dok je treći bio drugi McLaren, Piastri.
Objava Lando Norris najbrži na posljednjem treningu u Monzi pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić