Brzo su prošla četiri tjedna ljetne stanke, kao da je jučer bila utrka u Belgiji. Sada je vrijeme za početak drugog dijela sezone koji je otvoren utrkom na Maxovom domaćem terenu, u Zandvoortu za VN Nizozemske.

Prvi put od povratka F1 u Nizozemsku na najboljoj startnoj poziciji nije bio Verstappen, Norris je bio brži. U utrci smo vidjeli isti ishod – vrlo dominantno je do pobjede došao McLarenov Lando Norris s čak 22 sekunde prednosti ispred drugoplasiranog Maxa Verstappena u Red Bullu. Ovo je Norrisova druga pobjeda u karijeri i prva nakon starta na najboljoj startnoj poziciji. Pritom je u zadnjem krugu odvozio najbrži krug utrke. Treće mjesto je nakon solidne vožnje osvojio Charles Leclerc u Ferrariju, a četvrto mjesto je osvojio drugi McLarenov vozač, Oscar Piastri. Ovim rezultatom McLaren je u konstruktorskom prvenstvu došao na samo 30 bodova iza vodećeg Red Bulla.

Peto mjesto je osvojio Carlos Sainz u Ferrariju nakon solidne vožnje i starta s desetog mjesta. Šesto mjesto je osvojio Sergio Perez u Red Bullu. Nakon njih su slijedila dva Mercedesa – sedmi je bio George Russell a osmi Lewis Hamilton.

Zadnji u krugu osvajača bodova su bili Alpineov Pierre Gasly te Fernando Alonso u Aston Martinu.

Sljedeća utrka je već za tjedan dana na legendarnoj Monzi za VN Italije.

Tijek utrke

Nad stazom su se nadvili oblaci. Iz ranijih iskustava nam je poznato kako se uvjeti lako mogu promijeniti. Jedino je nepromjenjiv podatak kako je na svojoj domaćoj stazi Verstappen došao do svoje 200. utrke u Formuli 1. Ranije su u 200. nastupu pobijedili Hamilton, Rosberg i Vettel, a i Verstappen je imao dobru šansu s obzirom da je startao drugi.

Nakon intoniranja himne i kruga zagrijavanja red je bio za start utrke. Verstappen je odlično startao i u prvi zavoj je ušao kao vodeći. Poziciju je izgubio i drugi McLaren, Russell je prestigao Piastrija, a poziciju je zaradio i Leclerc prestigavši Pereza. Poredak na kraju prvog kruga je bio Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Leclerc, Perez, Gasly, Alonso, Sainz, Stroll. Nakon prvog kruga nitko nije bio na svojoj startnoj poziciji, ili su zaradili ili izgubili jedno ili dva mjesta.

Verstappen i Norris su se pomalo odvojili od ostatka. Norris je bio taman na rubu za mogućnost korištenja DRS-a, MAx je držao prednost od 1.2 do 1.5 sekundi. Iza njih je Russell formirao manji vlakić vozača, iza njega su u DRS zoni bili Piastri, Leclerc i Perez.

U osmom krugu smo vidjeli probijanje Sainza na osmo mjesto ispred Alonsa. Zatim je počeo potjeru za Gaslyjem na sedmom mjestu. U desetom krugu Hamilton je došao nadomak bodova, prestigao je Hulkenberga za 11. mjesto. Oba pretjecanja su se dogodila u prvom zavoju, Tarzanu.

U 11. krugu Sainz je lijepim potezom prestigao Gaslyja, paralelnom vožnjom kroz prvi zavoj sve do ulaska u treći ovalni zavoj. Negdje u isto vrijeme Verstappenov tempo je počeo opadati, i ponavljala se situacija u kojoj Verstappen počinje gubiti brzinu zbog jače potrošnje guma a McLaren se počinje buditi. Tako je do 14. kruga Norris zaostatak smanjio na samo osam desetinki sekunde. U istom 14. krugu Hamilton je prestigao Strolla za deseto mjesto. Dva kruga kasnije stradao je i Alonso te je Hamilton tad bio deveti.

U 17. krugu Norris je imao prvu priliku za pretjecanje Verstappena, no Verstappen se dobro obranio u prvom zavoju. Krug kasnije Norris uspijeva prestići Verstappena u Tarzanu i preuzeti vodstvo u utrci. U idućih pet krugova je uspio stvoriti 2.2 sekunde prednosti, i to čak sedam desetinki u 21. krugu.

U 24. krugu Hamilton je išao u boks. Prešao je s mekih na tvrde gume i vratio se na 16. mjesto. Krug iza Leclerc je otišao u boks po novi set tvrdih guma i vratio se na deveto mjesto iza Alonsa. Sljedeći je u boksu u 26. krugu bio Russell. Vratio se na stazu iza Leclerca i Alonsa, čime je izgubio poziciju od Ferrarijevog vozača. Russell se lako riješio Alonsa krug kasnije. Sljedeći je u boksu bio Verstappen u 28. krugu, i vratio se na stazu na peto mjesto iza Sainza. Iz McLarena su odmah odgovorili tako što su krug poslije pozvali Norrisa u boks po tvrde gume, čime je obranio poziciju od Verstappena. Tako se vratio na četvrto mjesto s pet sekundi prednosti ispred Verstappena. U 30. krugu Perez je otišao u boks, vratio se na deveto mjesto. Tako su na vrhu bili Piastri i Sainz koji do tog trenutka nisu još mijenjali gume.

U 31. krugu Sainz je bio u boksu, i izašao je na deveto mjesto vrlo blizu iza Pereza. Tako su od vodeće desetorke ostali samo Piastri i Gasly bez ulaska u boks.

Dva kruga kasnije Gasly je otišao u boks, a krug kasnije i Piastri je otišao. Tako su svi vozači bili bar jednom u boksu i svi su bili na tvrdim gumama. Poredak je nakon toga bio Norris, Verstappen, Leclerc, Russell, Piastri, Perez, Sainz, Hamilton, Hulkenberg, Magnussen.

Nakon promjene guma Piastri je projurio. U 40. krugu je lagano prestigao Russella za četvrto mjesto. Sljedeći je na tapeti bio Leclerc, i to smo očekivali u idućih nekoliko krugova.

Na vrhu je Norris bio vrlo siguran s deset sekundi prednosti ispred Verstappena. Do 43. kruga Piastri je zaostatak za Leclercom smanjio na 1.7 sekundi. Dok je jedan Ferrari očekivao napad, drugi je pripremao napad. Sainz je disao za vratom Perezu na šestom mjestu, pritom je neočekivano odvozio najbrži krug utrke. Sainz je u 45. krugu pokušao napasti Pereza u prvom zavoju, no Perez se uspio obraniti. Isti je ishod bio i u 46. krugu, a u 47. je Sainz konačno uspio proći ispred Meksikanca na šesto mjesto.

Nakon toga je fokus bio na dvoboju Leclerc-Piastri za treće mjesto. Iza njihovih leđa, Hamilton je u 49. krugu sa osmog mjesta otišao drugi put u boks po novi set mekih guma. Imao je dovoljno prednosti ispred devetog Hulkenberga tako da je zadržao osmo mjesto. Odmah je odvozio novi najbrži krug utrke.

Piastri je do 55. kruga malo usporio, njegov zaostatak za Leclercom je narastao na 1.6 sekundi. Nešto dalje od njih, Sainzova sljedeća meta je bio Russell, ali ne zadugo jer je u istom krugu otišao u boks po meke gume i vratio se na sedmo mjesto iza Pereza. Tako je poredak u 56. krugu bio Norris, Verstappen, Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Russell, Hamilton, Hulkenberg, Gasly.

Do 63. kruga Piastri i Leclerc su malo podigli tempo i vozili su brža vremena od Verstappena. Piastrijev zaostatak za Leclercom je stalno bio između 1.1 i 1.4 sekunde, i Leclerc je vrlo dobro držao treće mjesto.

Nažalost, do kraja utrke nije bilo nikakvih uzbuđenja. Mercedesov pokušaj prelaska na meke gume nije urodio plodom. Piastri koliko god pokušavao nije uspijevao prestići Leclerca za treće mjesto i posljednje mjesto na postolju. Na vrhu je Norris bio nedodirljiv i odnio je pobjedu s 20 sekundi prednosti ispred Verstappena na drugom mjestu.

Objava Lando Norris pobjednik u Zandvoortu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić