Christian Horner apsolutno uživa u fenomenalnoj sezoni njegove momčadi, ali zna jako dobro da u Formuli 1 ne smijete biti zadovoljni i ne smijete mirovati jer konkurenti samo čekaju vaše opuštanje. Nakon osvajanja konstruktorske titule u Japanu, šef Red Bulla govorio je o Perezovim problemima, ali i budućim vozačkim opcijama…

Pobjedom Maxa Verstappena na Velikoj nagradi Japana, Red Bull Racing osigurao je konstruktorsku titulu prvaka svijeta u Formuli 1. Šesti je to naslov u povijesti za austrijsku momčad, drugi u nizu. Iako postoji ona teorija kako je naslov teže braniti nego ga osvojiti, ove godine to u Red Bullovom slučaju nije vrijedilo. Nevjerojatnih 15 pobjeda u 16 održanih utrka dovoljno govori o dominaciji ‘Bikova’…

Jasno, s vozačke strane, za titulu je najzaslužniji Max Verstappen, koji ove sezone na kontu ima 13 pobjeda. Njegovu sezonu obilježio je onaj nestvarni niz od deset uzastopnih pobjeda, a na idućoj utrci u Kataru imat će priliku osigurati i svoj treći vozački naslov prvaka svijeta.

S druge strane garaže, sasvim drukčija priča. Sergio Perez u sezonu je ušao jako dobro, s dvije pobjede u prve četiri utrke, ali od Velike nagrade Monaka nadalje rezultati su postali prilično šaroliki. Meksikanac je vikendima imao svakojakih problema i pogrešaka, a baš utrka na kojoj je Red Bull potvrdio titulu, bila je jedna od najgorih za Checa. Išao je iz pogreške u pogrešku, izazivao sudare, skupljao kazne… U svakom slučaju, nastup koji nije na razini šampionske momčadi.

Mnogi će postaviti pitanje Perezove budućnosti u Red Bullu. Poznato je da Helmut Marko nema previše strpljenja kad vozači ne ispunjavaju postavljene ciljeve. Za 2024. godinu ne bi trebalo biti nikakvih senzacionalnih promjena. Christian Horner više je puta ponavljao da će Red Bull zadržati aktualnu vozačku postavu, a od Pereza očekuje brzi oporavak od japanskih ‘bisera’ te zadržavanje drugog mjesta u prvenstvu vozača. Njegova prednost pred Lewisom Hamiltonom je 33 boda.

“Ima barem taj jedan trkaći vikend prednosti pred Lewisom i još veću prednost pred Fernandom iza njega. To je nešto što nikad nismo postigli. Nikad nismo završili na prvom i drugom mjestu u Svjetskom prvenstvu s bilo kojim vozačkim parom, tako da bi bila velika stvar za nas uspjeti u tome.”

“Sergio je bio blizu tome prošle godine i bio bi to njegov najbolji rezultat ikad. Ima najbolji bolid koji je ikad imao i treba pokušati doći do tog rezultata. Japan je bio frustrirajuć i težak za njega, ali vratit će se on. Ima još šest Grand Prix utrka i siguran sam da još uvijek može ostvariti neke odlične rezultate prije završetka sezone”, rekao je na temu Pereza šef Red Bullove momčadi.

Perez će japanski vikend željeti što prije zaboraviti (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Pogleda li se malo dalje u budućnost, Perez ima ugovor s Red Bullom do kraja 2024. Za novi ugovor Meksikanac će se trebati izboriti pored još nekolicine vozača koji pretendiraju na to mjesto. Vožnjama za AlphaTauri svoj će slučaj pokušati izgraditi Daniel Ricciardo i Yuki Tsunoda, a dio Red Bullovog ‘bazena’ je i Liam Lawson, koji je ostavio jako dobar dojam u svojstvu zamjene za ozlijeđenog Ricciarda.

Naravno, nije nemoguće da Red Bull posegne za nekim vozačem ‘izvana’, kao što je to bilo s Perezom. Već se dosta dugo povlači teorija kako je vodstvu momčadi itekako interesantan Lando Norris iz McLarena. Iako, njegov ugovor s momčadi iz Wokinga seže sve do kraja 2025.

“Lando je odličan vozač. On je veliki talent, ima snažnu osobnost i naravno da je on jedan od onih vozača koje ćete držati na oku. No, mnogo je vozača koje treba držati na oku. Trenutačno postoji ta generacija vozača koji posjeduju ogromnu količinu talenta.”

“Kao što možete zamisliti, postoji popriličan interes za vožnjom Red Bullovog bolida. Iako, biti momčadski kolega Maxu nikad neće biti lagano i neki su vozači možda dorasli tom izazovu, dok neki možda nisu. Naravno, kao što pratimo vozače koje imamo u našoj kući, tako na oku držimo kompletnu vozačku tržnicu.”

“Max je na tako visokoj razini da su njegovo samopouzdanje, njegova predanost i njegov talent na apsolutnoj razini i teško je uopće zamisliti da bi ga netko pobijedio u istom bolidu. Ali odličnih talenata ima i naravno da mi želimo imati najbolji mogući vozački dvojac. Idealno bi bilo da su to talenti iz našeg bazena, ali ako ne vjerujemo da unutra postoji ta sposobnost, onda ćemo istražiti što nam je dostupno vani”, rekao je Horner.

Lawson je u Japanu pobijedio momčadskog kolegu (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

U intervjuu za Sky Sports dotaknuo se Horner i mladog Lawsona. Iz njegovih izjava može se zaključiti da bi Novozelanđanin mogao voziti i Veliku nagradu Katara jer se Ricciardo još uvijek nije sasvim oporavio od svoje ozljede. Konačna odluka past će nakon Ricciardovog testa u simulatoru. Što se pak tiče Lawsonovih nastupa i njegove budućnosti, Horner kaže:

“Ništa u životu nije zagarantirano. Odradio je odličan posao, stvarno nas je impresionirao. Napravio je točno ono što smo od njega tražili. Zgrabio je priliku u Danielovom odsustvu te nam pokazao svoje mogućnosti. Neke su se glave okrenule za njim i to mu je donijelo puno toga dobroga. Nastavit ćemo njegov razvoj kad se vrati u tu ulogu testnog i rezervnog vozača te će sigurno biti kandidat za mjesto u 2025.”

Red Bull je jednu titulu proslavio u Japanu, a izgledno je da će drugu u Kataru. Verstappen bi mogao postati prvi vozač u F1 povijesti koji je titulu osvojio u sprint utrci. Osvoji li iduće subote minimalno šesto mjesto, pridružit će se legendarnim trostrukim prvacima: Senni, Laudi, Piquetu, Stewartu i Brabhamu.

Objava Horner: Lando je odličan vozač i treba ga držati na oku pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak