Vozači Ferrarija okončali su nastup na Velikoj nagradi Miamija osvajanjem petog i sedmog mjesta. Na prvu možda i ne djeluje to tako loše, ali realno su i Sainz i Leclerc imali još jednu jako lošu utrku i puno problema, tako da se nekakav izlazak iz krize i dalje ne nazire.

Charles Leclerc imao je dobar vikend u Azerbajdžanu, tijekom kojeg je odnosio prva mjesta u kvalifikacijama i držao se u Top 3 u utrkama (drugo mjesto sprinta i treće glavne utrke). Činilo se kao da je to nagovještaj nekih boljih dana za Ferrari, nakon vrlo slabog ulaska u sezonu, iako je Carlos Sainz na obali Kaspijskog jezera imao nekih svojih problema zbog kojih nije uspijevao pratiti tempo momčadskog kolege.

No, koliko je Baku djelovao kao korak naprijed, barem iz Leclercove perspektive, Miami onda predstavlja dva koraka natrag za cijelu momčad.

Leclerc se dva puta razbio – dva dana za redom u istom zavoju, na drugom treningu i u kvalifikacijama. Startao je sedmi pa veći dio utrke proveo iza Kevina Magnussena u Haasu, bez da ga je uopće pritiskao. Tek je u kasnijoj fazi utrke uspio proći ispred Magnussena i Gaslyja, ali je izgubio mjesto od Hamiltona pa osvojio već spomenuto sedmo mjesto. Za podsjetnik, Hamilton je startao 13., a Leclercu su nakon utrke ostali brojni upitnici iznad glave.

“Bilo je stvarno teško. Baš smo razgovarali Carlos i ja pa smo se složili da imamo bolid koji je tako nevjerojatno teško voziti na limitu. S moje strane, ne znam što se događalo, ali pri velikim brzinama bolid je bio jako nemiran”, komentirao je Charles pa pojasnio:

“Ne mislim stražnji kraj, nego općenito platforma bolida, tako da to moramo provjeriti jer stvarno se nisam odlično osjećao. Kao što sam rekao Carlosu, imali smo vrlo nekonstantan bolid danas i evidentno, nije to bila odlična utrka.”

Sainz je pak startao s trećeg mjesta. Brzo je iz pozadine dojurio nezaustavljivi Verstappen i prošao naprijed, ali Carlos je uspijevao voziti blizu Alonsa u Aston Martinu i djelovao je dobro do odlaska u boks. Prvo je napravio pogrešku na ulasku u pit lane, kad je prekoračio ograničenje brzine i dobio kaznu od pet sekundi, a na tvrđim gumama opet nije imao potrebnu brzinu. Ne samo da nije uspio ugroziti Alonsa, već ga je kasnije u utrci prestigao i Russell u Mercedesu.

Kad su mu novinari ispričali što je rekao Leclerc u svojoj izjavi, Sainz se nadovezao na timskog kolegu: “On vam je otkrio, znači. Vrlo nam je teško u ovom trenutku. Ja sam imao super poticajan i uzbudljiv prvi stint stvarajući pritisak Fernandu i misleći da bismo se zaista mogli boriti s njim i ostati ispred Mercedesa tijekom utrke.”

“Onda smo krenuli na undercut, a budući da sam morao pritisnuti u prva tri kruga nakon zaustavljanja u boksu, to je uništilo gume i onda sam imao jako dugačak stint od tada pa do kraja.”

“Borio sam se protiv nekonstantnog vjetra i s nepredvidivošću bolida, pregrijavanjem guma. Mislim da smo možda platili cijenu zaustavljanja u boksu pet krugova ranije, da bismo pokušali undercut protiv Fernanda.”

Carlos Sainz, Ferrari SF-23 (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Dakle, vozačima Ferrarija ostaje jako puno nepoznanica. Teško je i u povijesti Formule 1 pronaći slične primjere da je neki bolid mogao konkurirati za vrh u kvalifikacijama, a onda u utrci biti toliko nemoćan. Nadogradnje bi trebale stići na vrijeme za iduće utrke pa društvu iz Maranella ne preostaje drugo nego vjerovati u neke pozitivne pomake.

“Bit će vrlo važne jer sada smo jako daleko. Baš jako, jako daleko”, rekao je Leclerc. “Stvarno se mučim pronaći bilo kakvo objašnjenje zašto smo toliko daleko u utrkama, a tako blizu u kvalifikacijama. To je stvarno nešto na čemu se mora poraditi.”

Carlos se pak suočio s pitanjem kako riješiti aktualne probleme s bolidom.

“Trebamo nastaviti isprobavati stvari. Pokušavamo svakog vikenda, mijenjamo bolid svakog vikenda. Mi jednostavno trebamo otkriti zašto smo u borbi za pole position subotom, a onda kasnimo sekundu po krugu nedjeljom. Trebamo nastaviti kopati, nastaviti tražiti odgovore jer to će nam dati bolje razumijevanje za ostatak godine”, rekao je Sainz.

Miami je nudio Ferrariju dobru priliku za približavanje Mercedesu na trećem mjestu konstruktorskog poretka, ali i ta je prilika otišla u vjetar nakon novog lošeg nastupa. Russell je završio ispred Sainza, Hamilton ispred Leclerca, tako da je Mercedes povećao svoju prednost za četiri boda.

Objava Leclerc i Sainz bez objašnjenja za čudnovato ponašanje bolida SF-23 pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak