Vozači Formule 1 kompletirali su prvi dan u novoj sezoni Svjetskog prvenstva drugim slobodnim treningom na VN Australije u Melbourneu. Trening je prošao bez većih incidenata i prekida, a najbrži krug odvozio je Charles Leclerc u bolidu Ferrarija.
Drugo i treće mjesto zauzeli su vozači McLarena. Domaći predstavnik Oscar Piastri bio je malo više od jedne desetinke sporiji od Leclerca, dok je Lando Norris u svom najbržem krugu bio tek 17 tisućinki sporiji od momčadskog kolege. Ugodno su na ovom treningu iznenadili vozači Racing Bullsa: Yuki Tsunoda imao je četvrto, a Isack Hadjar šesto vrijeme. Između njih smjestio se Lewis Hamilton.
It’s Charles Leclerc who ends FP2 with the fastest time
1⃣ Leclerc
2⃣ Piastri
3⃣ Norris#F1 #AusGP pic.twitter.com/JYSqF7kTzo— Formula 1 (@F1) March 14, 2025
Tijek treninga:
Nakon što je Lando Norris postavio najbrži krug prvog slobodnog treninga, Velika nagrada Australije nastavljena je drugim slobodnim treningom na stazi Albert Park u Melbourneu. Akcija je krenula u 16 sati po lokalnom vremenu, a uvjeti na stazi ostali su jako dobri. Tijekom cijelog petka nebo nad Melbourneom bilo je vedro, a temperature vrlo visoke.
Na početku treninga pretežno su korištene srednje tvrde gume. Iznimka su bili bolidi Mercedesa, na kojima su bile tvrđe gume. Od samog početka jednosatnog treninga na stazi je bilo 19 bolida, dok je Oliver Bearman morao čekati u garaži i pratiti kako njegovi mehaničari pokušavaju popraviti bolid nakon nesreće koja mu se dogodila na prvom treningu. Prema informacijama sa staze, Haas je već nakon prvog treninga i te nesreće mijenjao pogonsku jedinicu i mjenjač u Bearmanovom bolidu.
Lewis Hamilton požalio se na podupravljanje bolida, a u prvih deset minuta najbrži je krug postavio njegov bivši momčadski kolega George Russell u Mercedesu (1:17,565). Ipak, nije se George dugo zadržao na vrhu. Smijenio ga je Carlos Sainz u Williamsu s vremenom 1:17,302.
Kao i na prvom treningu, vozačima je ponovno probleme stvarao zavoj broj 6. Vidjeli smo Nica Hülkenberga koji je sa svojim Sauberom velikom brzinom projurio kroz šljunčanu klopku. Pierre Gasly je pak imao grešku na kočenju za zavoj broj 3, nakon koje je i on morao proći preko šljunčane površine. Uspio je vratiti svoj Alpine na čvrstu podlogu i nastaviti s treningom.
Smjena na vrhu dogodila se nakon 20 minuta. Charles Leclerc išao je vrlo dobro u tom dijelu treninga na mediumu i prvi se ovog vikenda spustio ispod minute i 17 sekundi. Novi najbrži krug treninga bio je 1:16,794.
Sredinom treninga vozači su prešli na mekše gume i krenuli s vožnjom brzih krugova u sklopu priprema za subotnje kvalifikacije. Leclercovo vrijeme uspio je nadmašiti Yuki Tsunoda u bolidu Racing Bullsa, ali samo za stotinku sekunde. Za nešto značajniji pomak pobrinuo se Norris, koji je u svom McLarenu odradio krug za 1:16,580.
Vozači su imali dosta problema jedni s drugima. Na stazi je vladala poprilična gužva i bilo je dosta situacija u kojima se vozači nisu na vrijeme micali onima koji su bili u brzim krugovima. Max Verstappen je krenuo u svoj mjereni krug na softu, ali je od tog kruga brzo odustao nakon problema s kontrolom bolida u prvih nekoliko zavoja. U idućem pokušaju postavio je tek deseto vrijeme u tom trenutku, a kasnije se uspio još malo popraviti.
Poredak na vrhu ponovno su promijenili vozači Ferrarija, kad su odradili svoje krugove na mekšim gumama. Leclerc je bio najbrži s vremenom 1:16,439. Hamilton je bio četiri desetinke sporiji od momčadskog kolege i smjestio se na peto mjesto. Između njih bili su Piastri, Norris i Tsunoda.
U zadnjih 20 minuta ovog treninga vozači su se posvetili nešto dužim stintovima s većom količinom goriva u bolidima. Koliko su mogli isprobati neke stvari za utrku upitno je, budući da vremenska prognoza najavljuje kišu za nedjelju. Ne možemo točno znati kako je koja momčad pristupila toj simulaciji utrke, no prema vremenima tih krugova u vrhu su bili McLaren, Ferrari i Mercedes.
Pred kraj treninga Russell je izletio sa staze u posljednjem sektoru, ali ostao je na asfaltiranom dijelu i nije oštetio bolid.
Promjena u poretku više nije bilo, tako da su na prvih pet mjesta ostali Leclerc, Piastri, Norris, Tsunoda i Hamilton. Racing Bullsi su doista ostavili dobar dojam, što je upotpunio Hadjar šestom pozicijom. Verstappen je završio sedmi, ispred Hülkenberga, Strolla i Russella. Mogli bismo reći da su to ohrabrujući rezultati za Sauber i Aston Martin.
Vozači Williamsa zauzeli su 11. i 12. mjesto, s tim da je Sainz bio jedini vozač koji svoj najbolji rezultat nije postavio na mekšim gumama, tako da vjerojatno može i bolje od ovoga. Alonso je bio 13., ispred vozača Alpinea. Debitanti Antonelli, Lawson i Bortoleto ostali su u donjem dijelu poretka, a na začelju je opet bio Haas. Ocon je bio najsporiji od vozača koji su sudjelovali na treningu, a Bearman nije niti izašao iz garaže jer mehaničari nisu uspjeli osposobiti bolid na vrijeme.
Velika nagrada Australije nastavlja se u noći s petka na subotu po hrvatskom vremenu. Treći trening počinje u 2:30, a kvalifikacije u 6 sati ujutro.
Objava Leclerc ispred dva McLarena na drugom treningu u Melbourneu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak