Koliko su čelnici Red Bulla nemilosrdni u pogledu odnosa prema svojim vozačima, ove je godine na svojoj koži osjetio Nyck de Vries. Nizozemcu su uručili otkaz nakon samo deset nastupa, nisu željeli pričekati čak niti ljetnu stanku koja počinje za malo više od dva tjedna.
Iz nedavne se prošlosti posebno pamti slučaj iz 2019. kad je Red Bull tijekom ljetne stanke iz prve momčadi izbacio Pierrea Gaslyja pa ga zamijenio Alexanderom Albonom. Nije ni to rješenje usrećilo vodstvo austrijske momčadi pa je na početku 2021. doveden Sergio Perez.
Što se AlphaTaurija tiče, situacija je bila stabilna tijekom 2021. i 2022. dok su vozili Gasly i Japanac Yuki Tsunoda, a za ovu je sezonu doveden Nyck de Vries kao zamjena za Francuza koji je otišao u Alpine. Međutim, Nizozemac u deset nastupa nije uspio doći do bodova. Naravno, nije to samo njegova krivnja jer AlphaTauri trenutačno ima najlošiji bolid na gridu i samo dva boda na kontu, koja je priskrbio Tsunoda desetim mjestima u Australiji i Azerbajdžanu.
Istina je da statistika ne izgleda dobro za De Vriesa. U kvalifikacijama je omjer bio 7-3 za Japanca, a u utrkama 8-2. Ipak, Yukiju je ovo treća sezona i dobivao je puno kredita u prethodnim sezonama, tako da odluka o otpuštanju bivšeg prvaka Formule 2 i Formule E nakon samo deset nastupa djeluje prilično grubo. Helmut Marko ne slaže se s tim.
“Doveli smo Nycka jer je imao odličan nastup u Monzi prošle godine. Očekivali smo da će biti barem podjednak svom momčadskom kolegi Tsunodi tijekom ove godine, ali to nije bio slučaj. Zapravo, stalno je bio tri desetinke sporiji od Yukija i nismo vidjeli nikakav napredak”, izjavio je Marko za nizozemski De Telegraaf.
“Nešto smo morali napraviti. Zašto čekati? Kakvu bi razliku napravile još dvije utrke ako ne vidimo nikakav napredak? Nyck je vrlo dobar momak, ali brzina jednostavno nije bila tu.”
“On ima 28 godina i mnogo iskustva, a mogao je prikupiti mnogo znanja kao testni vozač u različitim F1 bolidima. Ne možete ga uspoređivati s novacima, po mom mišljenju. Na kraju travnja u Bakuu započeo je vikend dobro i mislio sam da će krenuti bolji nastupi, no onda se ponovno razbio. Nažalost, nije napravio nijedan super krug kojim bi nas zadivio.”
Na mjesto De Vriesa dolazi Daniel Ricciardo. Australac je pola godine radio kao rezervni vozač Red Bulla i vraća se na grid ranije nego što je to očekivao. Marko priznaje da su presudili njegovi rezultati na testiranju ovog utorka. Ricciardo je vozio RB19 u sklopu testa Pirellijevih guma na Silverstoneu.
“Ricciardova vremena krugova bila su kompetitivna na testu guma, na tri različita seta guma. Da Ricciardo nije pokazao brzinu, morali bismo tražiti neko drugo rješenje. AlphaTauri nije u dobroj poziciji i na posljednjem je mjestu konstruktorskog poretka, tako da nešto moramo poduzeti da bismo to promijenili. Često se to dogodi nakon promjene vozača, a Ricciardo će donijeti novu energiju u momčad”, rekao je Marko.
Ricciardo je lani vozio za McLaren i osvojio 11. poziciju u poretku vozača. Osvojio je samo 37 bodova, u odnosu na 122 osvojena boda Landa Norrisa. Sad se vraća u momčad za koju je vozio 2012. i 2013., ali tada je nosila ime Toro Rosso.
Objava Marko o raskidu suradnje s De Vriesom: Nije bilo napretka, što smo trebali čekati? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak