Iza nas je zanimljiva i kišna VN Emilije-Romagne! Utrka je startala u mokrim uvjetima, završila u suhim. U svemu tome se najbolje snašao Max Verstappen u Red Bullu i odnio svoju drugu pobjedu ove sezone ispred svog momčadskog kolege Sergija Pereza – prva dvostruka pobjeda za Red Bull u 2022.! Odličan treći je bio McLarenov Lando Norris nakon što je izvrtanjem treće mjesto izgubio Charles Leclerc.

Ostatak poretka uskoro.

Utrka je startala u mokrim uvjetima, uz nekoliko suhih dijelova staze. Suhi dijelovi su bili u zavojima Villeneuve i Tosa te djelimično na izlasku iz Aqua Mineralija. Za razliku od jučer Verstappen je bolje startao i zadržao vodstvo dok su Ferrariji slabije startali i izgubili pozicije. U Tamburellu je došlo do kontakta između Sainza i Ricciarda te Sainz ostaje zaglavljen u šljunku i odustaje. Norris je također odlično startao te se probio na treće mjesto, Perez na drugo, Magnussen na peto, Russell na šesto, a Leclerc je pao na četvrto mjesto. Na stazu je izašao sigurnosni automobil.

Poredak je bio Verstappen, Perez, Norris, Leclerc, Magnussen, Russell, Bottas, Alonso, Vettel, Tsunoda. Mogli smo čuti nekoliko vozača kako javljaju da se staza suši, a i stizale su informacije kako stiže kiša. Sigurnosni automobil se povukao u četvrtom krugu. Poredak prvih deset se nije promijenio značajno, jedino je Vettel prestigao Alonsa za osmo mjesto. Nakon toga Alonso je izgubio još nekoliko pozicija – imao je vidljivo oštećenje na bolidu, točnije na desnoj strani pokrova motora. Zbog toga u sedmom krugu ide u boks i odustaje.

U osmom krugu Leclerc konačno prestiže Norrisa za treće mjesto. U tom je trenutku bio šest sekundi iza Verstappena i tri sekunde iza drugoplasiranog Pereza. Vozači su stalno tražili i najmanju lokvu na stazi kako bi ohladili gume. Nisu bili skroz suhi uvjeti, a niti previše mokri, a najavljivana je kiša za deset minuta kasnije – vozio se deseti krug.

Russell je vodio zanimljivu borbu s Magnussenom za peto mjesto. U isto vrijeme Leclerc je smanjivao zaostatak za Perezom. U 12. krugu je bio 2.5 sekundi iza Meksikanca. Kevinu i Georgeu se u borbi priključio i Bottas. Russell je pokušao prestići Magnussena, nakratko ga je i prošao u Tamburellu no Kevin je vratio poziciju. Kasnije u istom krugu, u Variante Alta, Russell konačno prestiže Magnussena i odmah je pobjegao sekundu ispred Danca. U 14. krugu i Bottas uspjeva prestići Magnussena u Rivazzi.

Vozači su pokušavali što više produžiti stint na intermedijima na kojima su startali – čekala se kiša. Od vodećih Leclerc se polako približavao Perezu pritom pokušavajući sačuvati gume. U 17. krugu je bio 1.3 sekunde iza Pereza. Verstappen je javljao ekipi da bi u slučaju sigurnosnog automobila mogli prijeći na gume za suho. Preduhitrio ga je Ricciardo koji je u istom krugu prešao na srednje meke gume – njegova vremena su se pažljivo pratila. U toj taktici su ga slijedili Vettel, Albon i Gasly jer je Ricciardo postizao odlična vremena u sektorima. Sljedeći je na gume za suho prešao Perez, isto na srednje meke gume.

Odjednom je nastala gužva u boksu te je zamalo došlo do sudara između Hamiltona i Ocona. U 20. krugu Verstappen i Leclerc ulaze u boks. Začudo, Leclerc je prestigao Pereza kroz boks, no Meksikanac je imao zagrijanije gume te je na stazi vratio poziciju. Svi su bili na srednje mekim gumama. Suci su u 21. krugu donijeli odluku da kazne Ocona s pet sekundi kazne zbog neopreznog puštanja u boksu i izazivanja incidenta s Hamiltonom.

Nakon što je Leclerc zagrijao gume počeo je voziti najbrže krugove i stizati Pereza. Bio mu je na pola sekunde, no nije uspijevao proći naprijed. U 24. i 25. krugu Perez je malo podignuo tempo i stvorio sekundu i pol prednosti ispred Leclerca. Naprijed je sa sedam sekundi prednosti bio Verstappen. Iza vodeće trojke su u 26. krugu bili redom Norris, Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda, Stroll.

U 28. krugu Perez radi grešku u Variante Alta, što je otvorio vrata Leclercu za napad. Pokušao je u Tamburellu, no previše je vlažno izvan trkaće putanje u zoni kočenja. Nakon što je Perez vratio temperaturu gumama vratio je i prednost od sekunde i pol ispred Leclerca. Do 33. kruga Perez je povećao prednost na dvije sekunde. U 35. krugu konačno su suci odobrili korištenje DRS-a.

Hamilton je imao utrku za zaborav, a u 42. krugu je imao dodatni razlog da je zaboravi čim prije – Verstappen ga je prestigao za cijeli krug. U tom trenutku je vodio borbu s Gaslyjem za 13. mjesto. Lewis je odmah pokušao iskoristiti to što je i Gasly morao propustiti Verstappena za cijeli krug, no Gasly se uspio obraniti.

Situacija na čelu se nije previše mijenjala, zaostaci su ostali približno isti. Najzanimljivije borbe su bile za osmo mjesto (Magnussen i Tsunoda) te za 12. mjesto (Albon, Gasly i Hamilton). U 48. krugu Tsunoda je svoju borbu zaključio pretjecanjem Magnussena. U 50. krugu u Ferrariju se odlučuju da prebace Leclerca na meke gume. Pritom je izgubio poziciju od Norrisa. U sljedećem krugu ga je u toj taktici pratio Perez i vratio se na drugo mjesto, a Leclerc je vratio izgubljeno treće mjesto. Krug poslije Pereza i Verstappen ide na meke gume, bez gubitka vodeće pozicije.

Leclerc ekipi javlja da su trebali preći na srednje meke gume, no unatoč tom nezadovoljstvu smanjio je zaostatak za Perezom – bio je u DRS zoni. Leclerc u 53. krugu vozi najbrži krug, no unatoč korištenju DRS-a nije bio dovoljno blizu za pravi napad, a potom je sve prosuo izvrtanjem u Variante Alta i pritom oštećujući prednje krilo! Previše je prešao preko rubnjaka i izgubio kontrolu nad bolidom. Otišao je u boks po novo prednje krilo te pritom pao na deveto mjesto.

Tako je Leclerc treće mjesto prepustio Norrisu. U 56. krugu prolazi Magnussena za osmo mjesto. Na drugom dijelu staze smo gledali novu odličnu borbu – Bottas je napadao Russella za četvrto mjesto. Bio je sekundu iza Russella. U 59. krugu Leclerc prolazi Vettela za sedmo mjesto, a u 62. krugu i Tsunodu za šesto mjesto. Na kraju je Verstappen dominantno odnio drugu pobjedu ove sezone.

Objava Max Verstappen odnio laganu pobjedu u Imoli! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić