Iako je obećavajuće počela, utrka za VN Mađarske na Hungaroringu nije nam pružila uzbudljivu borbu za pobjedu. Tako je do nove pobjede došao Max Verstappen u Red Bullu, što je bila njegova deveta pobjeda ove sezone (sedma u nizu) i Red Bullova rekordna 12. u nizu, čime su postavili novi rekord u broju pobjeda u nizu za momčadi koji su prošlu utrku izjednačili s McLarenovim nizom od 11 pobjeda iz 1988. godine. Drugi je bio McLarenov Lando Norris, a treći drugi vozač Red Bulla Sergio Perez.

Ukupan poredak uskoro.

Sve je bilo spremno za spektakl na Hungaroringu, pogotovo kad znamo tko je bio u prvom startnom redu.

Verstappen je startao nešto bolje i u prvom zavoju je preuzeo vodstvo. Borbu Maxa i Lewisa su iskoristili McLarenovi vozači te su se i oni probili ispred njega te Lewisa bacili na četvrto mjesto. Fantastičan start je imao Sainz probivši se sa 11. na šesto mjesto. Zhou je imao slab start, pao je sve do 15. mjesta, a loš start su imali i u Alpineu, oba vozača su pali na zadnje mjesto nakon kontakta u prvom zavoju. Gasly je krajem prvog kruga otišao u boks i odustao jer je šteta bila prevelika, a u trećem krugu mu se u odustajanju pridružio i Ocon. Poredak krajem trećeg kruga je bio Verstappen, Piastri, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Alonso, Perez, Hulkenberg, Stroll.

Na ponovljenoj snimci smo mogli vidjeti kako je Zhou glavni krivac za odustajanje oba Alpinea. Na kočenju je prvo udario u Ricciarda koji je onda katapultirao Ocona u Gaslyja. Tijekom utrke Zhou je dobio kaznu od pet sekundi za taj incident.

U prvim krugovima smo uživali u borbi Alonsa i Pereza za sedmo mjesto. Alonsovo srčano branjenje pozicije podsjetilo nas je na sličnu situaciju onoj iz 2021., kad se Alonso na isti način branio od Hamiltona. Borbu smo pratili pet krugova, onda je u osmom krugu Perez uspio proći ispred Alonsa na sedmo mjesto.

Već u desetom krugu smo vidjeli prve ulaske u boks – Stroll, Tsunoda i Bottas. Sva trojica su startali na mekim gumama i prešli su na tvrde gume. Tako je jedini na stazi s mekim gumama u tom trenutku ostao Sainz. Zanimljivo, već u idućem krugu Bottas na tvrdim gumama vozi najbrži krug utrke. Neki su vozači javljali kako imaju problema s pregrijavanjem guma i kočnica, u prvom redu Hamilton i Russell. U 11. krugu Zhou također ide na tvrde gume i odmah idući krug vozi najbrži krug.

Do 15. kruga Verstappen je već stvorio sedam sekundi prednosti ispred Piastrija. Daleko iza njega Perez je napadao Sainza za šesto mjesto. Sainz je ekipi javio kako će odmah ići u boks kad osjeti da bi ga Perez mogao prestići. A to je bilo odmah krajem 15. kruga, kad Sainz ide u boks po novi set tvrdih guma. Vratio se na 11. mjesto. Krug kasnije Hamilton je također otišao po set tvrdih guma, on se vratio na osmo mjesto.

U 18. krugu Norris i Leclerc ulaze u boks. Kao svi ostali, prelaze na tvrde gume. Leclerc je imao jako sporu promjenu guma, bilo je problema sa zadnjom lijevom gumom. Norris se vratio na peto mjesto a Leclerc je pao na 11. mjesto. Sljedeći u boksu krug kasnije je bio Piastri. Na izlasku iz boksa Norris prolazi ispred Piastrija.

Zbog šlampavosti u Ferrarijevom boksu, Leclerc je završio u borbi sa Strollom za deveto mjesto. U 20. krugu uspješno ga prestiže, no šteta je prevelika, izgubio je poziciju u odnosu na Sainza, a još su ispred njega bili Russell, Verstappen i Perez koji su startali na tvrdim gumama i nisu išli u boks do tog trenutka.

U 23. krugu Verstappen ide u boks. Imao je odličan stint na srednje mekim gumama. Prešao je na tvrde gume, i vratio se gdje je i bio – na prvo mjesto. Poredak u tom trenutku je bio u pravilnoj formaciji: Verstappen, Perez (nije bio u boksu), Norris, Piastri, Russell (nije bio u boksu), Hamilton, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso.

Perez je otišao u boks u 25. krugu. Vratio se na srednje mekim gumama, i na sedmo mjesto između dva Ferrarija. Za to vrijeme Russell je propustio Hamiltona ispred zbog različitih strategija. Nakon toga Hamilton je bio 19 sekundi iza vodećeg Verstappena, a Russell je morao braniti poziciju od Sainza, a Sainz od Pereza. U 27. krugu Perez je uspio prestići Sainza za šesto mjesto, a krug kasnije već je peti nakon pretjecanja Russella. Zatim u 29. krugu Russell ide u boks po novi set guma, i to srednje mekih. Vratio se na 14. mjesto.

U 30. krugu poredak je bio Verstappen, Norris, Piastri, Hamilton, Perez, Sainz, Leclerc, Alonso, Stroll, Bottas. Sljedećih krugova nije bilo neke borbe. Verstappen je imao komotnih devet sekundi prednosti ispred Norrisa. Pažljivo smo pratili Pereza koji je smanjivao zaostatak za Hamiltonom. Bio je prilično brži, skidao je skoro pola sekunde po krugu. Kakav je tempo imao postolje je bio sasvim realan cilj.

U 40. krugu Perez je došao na manje od sekunde iza Hamiltona. U DRS zoni bi smanjio zaostatak za pola sekunde, pa bi kroz zavojiti dio staze izgubio tri desetinke. Prvi jači napad je bio u 42. krugu, no Hamilton se tada obranio. Krug kasnije Perez i Piastri idu u boks. Piastri je imao nešto sporiju promjenu guma, a Perezu su gume promijenili za nevjerojatnih 1.9 sekundi. Perezu se ukazala prilika da kroz boks prođe ispred Hamiltona, i na stazi se dokopa postolja.

Krug poslije Pereza i Piastrija u boks ide Leclerc. Ovaj put je promjena guma bila dobra, 2.2 sekunde. Vratio se na osmo mjesto. Tada je u boksu bio i Alonso koji se vratio iza Leclerca. Seriju odlazaka u boks po drugi put je nastavio Norris. Još jedna odlična promjena guma, 2.1 sekunda, vrati ose na treće mjesto. Sljedeći u istom krugu je bio Sainz, koji se vratio na stazu iza Leclerca. No Ferrari ne bi bio Ferrari da nešto ne uprskaju, ovaj put je to bio Leclerc kojeg su suci istraživali zbog mogućeg prekoračenja brzine u boksu. Ubrzo je dobio kaznu od pet sekundi.

U 47. krugu Perez se probija ispred Piastrija na četvrto mjesto. Bilo je malo nagurivanja između dvojca u drugom zavoju, te je situacija zabilježena kod sudaca. Zaključak je bio da nema potrebe za istragom.

U 50. krugu Hamilton je otišao drugi put u boks. Prešao je na srednje meke gume i vratio se na peto mjesto, ispred dva Ferrarija. Krajem 51. kruga Verstappen odlazi u boks po set srednje mekih guma. Bio je prvi, vratio se na prvo mjesto. Tako je poredak prvih deset nakon druge promjene guma bio Verstappen, Norris, Perez, Piastri, Hamilton, Leclerc, Sainz, Russell, Alonso i Stroll. Od njih su samo Astoni i Ferrariji bili na tvrdim gumama, svi ostali na srednje mekim gumama. Leclerc je imao šest sekundi ispred Sainza, tako da je imao ugodnu situaciju ispred momčadskog kolege unatoč kazni od pet sekundi, iako je šesto i sedmo mjesto slab rezultat za ekipu poput Ferrarija.

Prvo sljedeće uzbuđenje, ako ga tako možemo nazvati, smo dobili u 57. krugu kad je Hamilton prestigao Piastrija za četvrto mjesto. U nastavku smo čekali borbu drugog McLarena i Pereza. Perez je krug za krugom smanjivao zaostatak za Norrisom. U 60. krugu je taj zaostatak bio četiri sekunde. Dosta su Perezu pomogli vozači zaostali za krug. Tako je samo u 61. krugu smanjio zaostatak za sekundu. S druge strane, Russell je vrebao Sainza u borbi za sedmo mjesto. U 65. krugu prestiže prelagano Sainza za sedmo mjesto, a na pladnju mu se nudio Leclerc sa svojom kaznom od pet sekundi. Do kraja utrke Russell je imao zaostatak manji od pet sekundi te je tako zaradio još jednu poziciju nauštrb Leclerca.

U završnici je napad Pereza izostao. Norris je uspio zadržati drugo mjesto iza pobjednika Verstappena i ispred Pereza na trećem mjestu. Verstappen i Red Bull ruše rekord za rekordom – ovo je 12. pobjeda u nizu za Red Bull čime su prestigli upravo McLaren.

Objava Max Verstappen pobjednik utrke za VN Mađarske; Red Bullu rekordna 12. pobjeda u nizu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić