Danas je na rasporedu bila utrka u Montrealu za VN Kanade. Nakon uzbudljivih jučerašnjih kvalifikacija s nestrpljenjem se čekala i današnja utrka koja je startala u kišnim uvjetima. I nije nas razočarala. Vidjeli smo odustajanja dva Ferrarija i Sergija Pereza, i veliku borbu Verstappena, dva McLarena i dva Mercedesa za pobjedu.

Pobjedu je na kraju odnio Red Bullov Max Verstappen. Drugo mjesto je osvojio Lando Norris, a treći je nakon velike borbe u završnici utrke bio George Russell u Mercedesu, ostavivši momčadskog kolegu Lewisa Hamiltona na četvrtom mjestu.

Peti je završio drugi McLarenov vozač, Oscar Piastri. Zatim je uslijedio Aston Martinov dvojac, Fernando Alonso je bio šesti a Lance Stroll sedmi.

U završnici utrke smo gledali blisku borbu za završne plasmane u bodovima. Na kraju je osmi bio Daniel Ricciardo u RB-u, deveti je bio Pierre Gasly u Alpineu a posljednji bod je osvojio drugi Alpineov vozač Esteban Ocon.

Sljedeća utrka je za dva tjedna u Barceloni za VN Španjolske.

Start utrke smo imali u kišnim uvjetima. Svi osim dva Haasa su startali na intermedijima, Haasovi vozači su startali na full wet gumama.

Utrka je startala klasično, iz mjesta. Dva Saubera su odmah po kraju kruga zagrijavanja ušla u boks.

Russell je na startu zadržao vodstvo. Kroz prva dva zavoja nije bilo kontakata i svi su sigurno tuda prošli. Poredak krajem prvog kruga je bio Russell, Verstappen, Norris, Piastri, Alonso, Hamilton, Ricciardo, Magnussen, Stroll, Leclerc. Haasu se isplatilo kockanje na full wet gumama, barem u ovoj početnoj fazi. Magnussen je bio najveći dobitnik starta, šest mjesta je napredovao u odnosu na start. Do kraja trećeg kruga se probio na peto mjesto i jurio je stazom. Hulkenberg se također probio solidno, do trećeg kruga se probio na deseto mjesto. Do kraja trećeg kruga Magnussen je već bio na četvrtom mjestu, prestigao je Piastrija.

Očito je kiša toliko jako padala da su samo u Haasu prepoznali kako je full wet guma pravi izbor za start. No, prognoza je predviđala slabiji intezitet kiše kako su se nizali krugovi. S druge strane, u Ferrariju su bili malo zabrinuti – Leclercov motor je imao određenih problema koje su pokušavali riješiti.

Do sedmog kruga je kiša oslabila, te su Haasovi počeli ostvarivati slabija vremena. Svi na intermedijima su počeli dizati tempo i postizati bolja vremena. Zato su u Haasu odlučili pozvati Magnussena u boks po set intermedija. Promjena guma je bila vrlo spora i vratio se na 14. mjesto.

Do desetog kruga se pojavila suha linija na pojedinim dijelovima staze. Već tad su počele kalkulacije kada bi se moglo prijeći na gume na suho jer se sljedeći pljusak očekivao tek oko 33. kruga. Za to vrijeme Verstappen je nastavio smanjivati zaostatak za Russellom te je bio unutar sekunde i pol za Britancem.

Mali vlakić je napravio Hulkenberg koji je i dalje, u 12. krugu, bio na full wet gumama. Tada je počeo padati, prvo ga je prestigao Ricciardo a potom i Stroll. Na drugom kraju, Verstappen je bio unutar sekunde iza Russella. Ekipa je javila Russellu da pokuša sačuvati intermedije kako bi izdržale do idućeg pljuska. No, staza se brzo sušila te se čekalo hoće li itko pokušati riskirati sa gumama za suho. Vodećem dvojcu se rapidno približavao Norris.

U 17. krugu smo vidjeli Verstappenovu grešku u prva dva zavoja. Išao je široko na izlasku iz prvog zavoja te je izgubio nešto vremena u odnosu na Russella a došao je pod prijetnju od Norrisa. Krug kasnije vodstvo utrke je omogućilo korištenje DRS-a. U ovoj fazi utrke McLareni su letili stazom, bili su daleko najbrži.

Već dugo vremena nismo imali ovako intezivnu borbu na vrhu. Verstappen i Norris su se, uz svoju borbu, opet uspjeli približiti Russellu. Krajem 20. kruga Norris je uspio prestići Verstappena za drugo mjesto. Odmah idući krug je bio na repu Russellu. Krajem istog kruga je Russell “stradao” isto kao i Verstappen prethodni krug. Zatim je na startno-ciljnom pravcu Russell izgubio još jednu poziciju nakon što je skratio zadnju šikanu.

S druge strane, Leclerc je bio u velikim problemima. Problem sa ERS sustavom ga je dosta usporio na pravcu te je u dva kruga sa devete pozicije pao na 11., odmah ispred Sainza. A mogli smo uživati i u borbi dva stara znanca, Alonsa i Hamiltona, za peto mjesto.

Oko 24. kruga tamni oblaci su se opet počeli skupljati nad stazom. U 25. krugu smo imali žutu zastavu u zavoju 6, Sargeant se izvrtio. Kako je stao nasred staze vodstvo utrke je poslalo sigurnosni automobil na stazu. U boks su redom otišli Verstappen, Russell, Piastri, Alonso i Hamilton. Vodeći Norris je ostao na stazi. Navedeni vozači su prešli na novi set intermedija. Norris je krug kasnije otišao u boks po nove intermedije, i vratio se na treće mjesto iza Verstappena i Russella, a ispred Piastrija. U boksu su na kraj ubili svi osim Ocona i Bottasa.

Poredak pod sigurnosnim automobilom je bio Verstappen, Russell, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso, Tsunoda, Stroll, Ocon, Ricciardo. U 29. krugu se sigurnosni automobil povukao sa staze. Početkom istog kruga Leclerc je ušao opet u boks i prešao na tvrde gume, što je bilo iznenađenje za sve. Tako je uoči samog nastavka utrke pao na zadnje mjesto. Svi su čisto prošli prvim zavojem na restartu. U isto vrijeme Leclercu su javili da su riješili problem sa ERS sustavom.

Kiša je taman počela padati u 30. krugu. Leclercu je ekipa javila da izdrži na stazi jer su predviđali dva kruga pod kišom i da je više neće biti. Međutim, Leclerc je bio prespor, čak 18.5 sekundi sporiji od Verstappena.

Ipak se Ferrarijevo kockanje nije isplatilo. U 32. krugu je Leclerc otišao u boks po intermedije. Vratio se točno ispred Verstappena, koji ga je mogao prestići za puni krug. Poredak je tada bio Verstappen, Russell, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso, Tsunoda, Stroll, Albon, Ocon.

Oblaci su se polako razilazili. U 37. krugu Leclerca je vodeća petorka prestigla za puni krug. Do 40. kruga se staza osušila dovoljno za omogućavanje korištenja DRS-a. Opet se čekalo tko će napraviti prvi potez i prijeći na gume za suho. U ovoj fazi utrke najbrži je bio Hamilton koji je prilično smanjio zaostatak za Piastrijem.

Led je probio Gasly koji je u 41. krugu prešao na tvrde gume. Odmah po izlasku iz boksa je išao široko. Sljedeći je riskirao Magnussen krug nakon Gaslyja. Magnussen je prešao na srednje tvrde gume. Zatim je i Leclerc otišao u boks, ali ne po nove gume nego je odustao iz utrke. To je bilo njegovo prvo odustajanje od Zandvoorta prošle sezone.

Prvi od vodećih je po gume za suho, i to srednje tvrde gume, otišao Hamilton krajem 43. kruga. Pratili su ga i ostali vozači iza njega, posebno ovi izvan top 10. Krug nakon Piastri je otišao po gume za suho, vodeća trojka je ostala na stazi. Krug kasnije Verstappen i Russell su otišli u boks, a Norris je ostao na stazi. I to jedini na intermedijima. Zanimljivo, bio je najbrži na stazi.

U 47. krugu Norris je konačno otišao u boks po srednje meke gume. Na stazu se vratio iza Verstappena, i to jedva. Verstappen se za dlaku provukao ispred Britanca.

Tri kruga kasnije Norris je izgubio poziciju od Russella nakon što je išao nešto šire u najsporijem zavoju na stazi. Zatim je u 51. krugu Russell išao široko te je ovaj put on izgubio drugo mjesto od Norrisa. U 53. krugu Perez je ostao bez zadnjeg krila, svojom greškom – izvrtio se i zabio u zaštitnu ogradu i morao je odustati, a krug nakon je došlo do kontakta između Sainza i Albona zbog čega je Albon odustao, a na stazu je izašao sigurnosni automobil. Sainz se izvrtio a Albon je ispao nedužna žrtva.

Russell i Hamilton su otišli u boks po nove setove guma, a Sainz je otišao u boks i odustao, čime je upotpunio Ferrarijev katastrofalan vikend. Prvo Ferrarijevo dvostruko odustajanje od Bakua 2022. godine.

Sigurnosni automobil se povukao sa staze krajem 58. kruga. I ovaj put su vozači mirno prošli kroz prva dva zavoja. Verstappen je odjurio ispred Norrisa, Piastrija, Russella, Hamiltona, Alonsa, Strolla, Tsunode, Ocona, Ricciarda.

Verstappen je nizao najbrže krugove. Tako je iza sebe ostavio McLarene i Mercedese da se bore za drugo mjesto. U 63. krugu Russell je pokušao napasti Piastrija za treće mjesto pred zadnju šikanu. Došlo je do manjeg kontakta, Russell je išao široko i na kraju čak izgubio poziciju od Hamiltona. Hamilton je to obilato iskoristio te je u 66. krugu prestigao Piastrija za treće mjesto. Pritom je odvozio najbrži krug utrke. Krug kasnije Russell je također, u popravnom pokušaju, prestigao Piastrija. Na drugom kraju poretka Tsunoda je išao široko po travi i izvrtio se, zbog čega je pao na zadnje mjesto.

Zadnja tri kruga smo gledali borbu dva Mercedesa za treće mjesto. Verstappen je djelovao siguran na čelu, Norris je djelovao siguran na drugom mjestu. Žestoko su se borili, i početkom predzadnjeg kruga Russell se uspio probiti na treće mjesto. Do kraja nitko nije uspio ugroziti Maxa Verstappena na putu do nove pobjede.

Objava Max Verstappen pobjednik uzbudljive VN Kanade! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić