Nakon odličnih kvalifikacija jučer, danas je na rasporedu bila utrka za VN Emilije Romagne na stazi Autodromo Enzo e Dino Ferrari u Imoli.
U vrlo sadržajnoj utrci je do pobjede došao Max Verstappen u Red Bullu. Ovo je ujedno bila 400. utrka Red Bulla u Formuli 1. Utrku su obilježili VSC zbog odustajanja Ocona na pravcu nakon Tose i puni SC nakon odustajanja Antonellija na istom mjestu. Sve je to iskoristio Lando Norris u McLarenu kako bi utrku završio na drugom mjestu, dok je treće mjesto osvojio njegov momčadski kolega i vodeći u prvenstvu Oscar Piastri.
Nakon kvalifikacija za zaborav, utrku koju će pamtiti je imao Lewis Hamilton u Ferrariju. Pred Tifosima je odličnom taktikom i uz puno sreće došao do četvrtog mjesta nakon starta sa 12. mjesta. Ovo je za Britanca trenutno najbolji plasman u utrci u Ferrariju dosad.
Peto mjesto je nakon velike borbe s dva Ferrarija (i jednog izleta u šljunak u Tamburellu) osvojio Alexander Albon u Williamsu. Na šestom mjestu (i sa istragom zbog eventualnog izguravanja Albona u Tamburellu) je završio Charles Leclerc u Ferrariju.
Tešku utrku je imao George Russell u Mercedesu. Nije uspio kapitalizirati treće mjesto u kvalifikacijama i utrku je završio na sedmom mjestu. Iza njega na osmom mjestu je završio Carlos Sainz u Williamsu.
Krug osvajača bodova su zatvorili Isack Hadjar u Racing Bullsu na devetom i Yuki Tsunoda na desetom mjestu nakon starta iz boksa.
Tijek utrke
Novost u odnosu na jučer je odluka o startu iz boksa za Tsunodu. Prema riječima Christiana Hornera, Yuki je praktički dobio potpuno novi bolid. Vozači su inače spremno iščekivali start utrke.
Final preparations… lights out is moments away
#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/sVkfPYVX4r
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Očekivana taktika je bila jedan odlazak u boks. Većina ih je odabrala srednje meke gume kao startne gume. na primjer, Leclerc je odabrao srednje meke gume a Hamilton i Antonelli tvrde gume, a vodeća četvorka je odabrala srednje meke gume. Nitko nije ni pomislio na meku C6 komponentu.
Piastri je odlično startao, ali kroz Tamburello Verstappen ima bolju putanju i veću brzinu te je preuzeo vodstvo. Ostali su do osmog mjesta zadržali svoje pozicije, Gasly se probio na deveto a Leclerc na deseto mjesto. Hadjar je pao na 11. mjesto, a Antonelli i Hamilton su zamijenili pozicije. Tako je nakon prvog kruga poredak bio Verstappen, Piastri, Russell, Norris, Alonso, Sainz, Albon, Stroll, Gasly, Leclerc.
LIGHTS OUT AT IMOLA!!!
Piastri gets a great start off the line but Verstappen surges into the lead through Turn 3 – sensastional! #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/W523cWQMxK
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
U trećem krugu Leclerc je u Piratelli napao Gaslyja i prestigao ga, pri čemu je Gasly išao široko po šljunku i izgubio dodatnih pet pozicija. Iduća meta za Leclerca je bio Stroll. Problem za Leclerca je taj što je bio u DRS vlakiću.
U devetom krugu Norris je ozbiljnije pokušao napasti Russella za treće mjesto. Pokušaji kroz Tamburello i Villeneuve su bili bezuspješni. Iza toga Russell se javio radiom kako sumnja hoće li izdržati do planiranih ulazaka u boks vozeći onim tempom. Krug iza na pravcu između Tamburella i Villeneuvea Norris je opet pokušao napasti, čak malo išao i po travi, ali je ostao iza Georgea. Za Norrisa je vrijedila treća sreća jer je iz trećeg pokušaja u 11. krugu u Villeneuveu uspio prestići Russella za treće mjesto. Odmah krajem istog kruga Russell je išao u boks, kao i Sainz. Promaknulo nam je da je Leclerc odradio undercut, bio je krug prije u boksu i tako prestigao Russella i Sainza.
Seriju ulazaka u boks je nastavio Alonso. I njega je Leclerc prestigao kroz boks, pritom je vozio najbrže krugove. U 14. krugu je Piastri bio na redu za promjenu guma. Nešto sporija promjena guma, ali se vratio odmah ispred Leclerca. Prema viđenom izgledalo da bi ipak vozači mogli dva puta u boks.
U Red Bullu su pokušali iskoristiti Tsunodu da uspori Piastrija, međutim Piastri nije gubio vrijeme i u 19. krugu je lagano u Tamburellu prestigao Yukija. Krug iza je stradao i Bearman na startno-ciljnom pravcu, a još jedan krug kasnije na isti način i Colapinta.
21. krug – Leclerc je bio u akciji i prestigao Tsunodu, a krug kasnije i Bearmana. Iako se činilo kako su profitirali, ovi što su išli ranije u boks su gubili dosta vremena prestižući vozače koji su startali na tvrdim gumama. Ispred njega, Piastri je sustigao Hamiltona i Antonellija te se priključio njihovoj borbi. U 26. krugu Oscar je lagano prestigao Hamiltona za šesto mjesto i krug kasnije Antonellija za peto mjesto. Tako su ispred Piastrija ostali samo Verstappen, Norris, Albon i Hadjar koji su startali na srednje tvrdim gumama i nisu bili u boksu.
Mislili smo da će Hadjar malo pomoći Verstappenu, no njega je Piastri još lakše prestigao nego ostale vozače. U 29. krugu Norris je konačno išao u boks po tvrde gume. Vratio se iza Hamiltona a ispred Leclerca. Upravo dok je izlazio iz boksa Ocon je zaustavio bolid na pravcu između Tose i Piratelle, i tako izazvao VSC. Odmah je Verstappen iskoristio situaciju i otišao u boks, a isto su uradili i Albon, Hadjar, Antonelli i Hamilton, ali i Leclerc je drugi put ušao u boks. Točnije, nema tko nije bio u boksu.
Tako je nakon neočekivanih bokseva poredak bio Verstappen, Norris, Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Stroll, Leclerc. U 31. krugu je utrka nastavljena.
LAP 30/63
There’s been a flurry of pit stops under the Virtual Safety Car #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/oT6FVnWOkb
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
U 32. krugu Leclerc je “riješio” Strolla za deveto mjesto, a krug iza i Alonsa za osmo mjesto. Hamilton je u 34. krugu konačno dočekao trenutak i prestigao Antonellija u Tamburellu za šesto mjesto. Njih dvojica su jedini vozači na srednje mekim gumama u prvih deset. Sljedeća žrtva mu je bio Hadjar, i u 36. krugu je na klasičnom mjestu, u Tamburellu, prošao na peto mjesto ispred Francuza. Leclerc je nastavio Ferrarijevo probijanje te je i on prestigao Antonellija za sedmo mjesto.
40. krug je bio koban za Albona – tada ga je prestigao Piastri za treće mjesto. Krug iza Leclerc je zaradio šesto mjesto pretjecanjem Hadjara. Poredak je nakon toga bio Verstappen, Norris, Piastri, Albon, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Antonelli, Russell i Hulkenberg.
LAP 40/63
Albon’s hopes of a podium are fading…
Piastri gets past the Williams driver and up to P3 #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/KuIG1pzKzg
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Sainz je pretjecanjem nad Hulkenbergom u 42. krugu ušao u prvih deset. U najavi je bio dvoboj dva Ferrarija i Albona za četvrto mjesto jer su oba vozača smanjivala zaostatak za Alexanderom. Iza njih u 46. krugu je Antonelli zaustavio bolid skoro na istom mjestu kao i Ocon, ali malo bliže Piratelli. To je izazvalo izlazak sigurnosnog automobila na stazu.
Verstappen je odmah ušao u boks, Norris također. Norris se vratio taman ispred Albona na treće mjesto, iako je bilo upitno je li bio ispred Albona na drugoj SC liniji, što je zabilježeno ali nije proslijeđeno sucima za dodatnu istragu. Hamilton i Hadjar su isto bili u boksu i vratili se na sedmo i deveto mjesto. U boksu je bio i Albon i vratio se na peto mjesto.
LAP 46/63
Heartbreak for Kimi
“I’ve got an issue” #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/EIdzreUmY1
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Nakon što je Bernd Maylander skupio sve vozače u koloni iza sebe poredak je bio Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar, Hulkenberg. Pritom su Verstappen, Norris, Albon, Hamilton i Hadjar bili na novom setu guma.
Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 53. kruga. Deset krugova do kraja smo gledali svojevrsni sprint. Na restartu nije bilo promjena u poretku prvih deset. Zatim su krenuli napadi za bolje pozicije. Leclerc na starim gumama se branio od Albona na novim gumama. Na vrhu je Verstappen izgradio skoro tri sekunde prednosti u tri kruga.
U 57. krugu Hamilton je, opet u Tamburellu, prestigao Russella za šesto mjesto. Krug kasnije Norris koristi nove gume te je prestigao Piastrija za drugo mjesto.
LAP 58/63
The McLarens go wheel to wheel at Turn 2!
Norris snatches second place off Piastri
#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/67Sg0rLSes
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Iza dva McLarena Albon je nastavio pritiskati Leclerca, ali se Leclerc dobro branio. Borbi se priključio i Hamilton, bio je unutar sekunde iza Albona. U 60. krugu Albon je pokušao u Tamburelli prestići Leclerca, ali je išao preširoko i kroz šljunak, izgledalo je kao da mu Leclerc nije ostavio prostora. Situaciju je iskoristio Hamilton i probio se na peto mjesto. U 61. krugu Hamilton nije naišao na jednak otpor i probio se na četvrto mjesto ispred Leclerca.
Albon chasing down Leclerc for fourth…
It nearly ends in tears as he slips back to sixth behind Hamilton!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/fHwNj0Ez2z
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Leclerc je na kraju morao propustiti Albona ispred, ali je bio i pod istragom zbog incidenta. A na vrhu je Verstappen mirno priveo utrku kraju i došao do druge pobjede ove sezone, i to u 400. utrci Red Bulla.
VERSTAPPEN WINS THE EMILIA ROMAGNA GRAND PRIX!!
A champion’s drive from Max
#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Ey20FJsoyg
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Objava Max Verstappen pobjednik VN Emilije Romagne u Imoli! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić