Današnji dan je poput nacionalnog praznika za cijelu Italiju, a posebno Tifose. Uz to, danas je točno 101 godina od otvaranja staze u Monzi. Utrka je obećavala velika uzbuđenja, i nije razočarala.

Na kraju su Tifosi ostali djelomično razočarani jer je do nove, desete pobjede u nizu došao Max Verstappen u Red Bullu ispred svog momčadskog kolege Sergija Pereza. Ipak, jedan Ferrari je bio na postolju, i to onaj Carlosa Sainza. Vrlo blizu iza Sainza je na četvrtom mjestu bio Charles Leclerc.

Iza dva Red Bulla i Ferrarija su bila dva Mercedesa – Lewis Hamilton ispred Georgea Russella. na petom i šestom mjestu.

Ostatak poretka uskoro.

Nije bilo nikakvih dodatnih kazni između kvalifikacija i utrke, te je utrka normalno krenula sa gridom prema kvalifikacijama. Svi osim Hamiltona, Bottasa i Magnussena su startali na srednje tvrdim gumama. Navedeni trojac je startao na tvrdim gumama.

U krugu zagrijavanja je problema imao Tsunoda koji je stao na stazi zbog kvara na motoru. Zbog toga je odrađen dodatni krug zagrijavanja. Zato je utrka bila jedan krug kraća. Tijekom drugog kruga zagrijavanja Leclerc je javio da ima problema u desnim zavojima i tražio je dodatne informacije od ekipe. Na kraju je start ipak odgođen jer je trebalo s kranom izaći na stazu po Tsunodin bolid.

Zbog prekida je na kraju utrka brojala 51 krug. Novi formacijski krug je krenuo u 15:20 sati. Na startu i kroz prvu šikanu nije bilo incidenata. Prva petorica su zadržala svoje pozicije, šesti je krajem prvog kruga bio Piastri, zatim Albon, Norris, Hamilton i Hulkenberg. Već u drugom krugu Albon napada Piastrija i vraća izgubljenu šestu poziciju. Do kraja drugog kruga Sainz je držao prednost ispred Verstappena oko sekunde. Iza Sainza su Verstappen i Leclerc imali mogućnost korištenja DRS-a, dok je četvrti Russell bio više od sekunde iza Leclerca i nije mogao koristiti DRS.

U četvrtom krugu Verstappen je javio ekipi kako Sainzov bolid već dosta proklizava. U šestom krugu je pokušao napasti Sainza ali se Sainz jedva obranio u prvoj šikani, uz Maxovo negodovanje preko radija.

Drugi Red Bullovac, Perez, je u osmom krugu pokušao napasti Russella, no bio je predaleko na kočenju pred prvu šikanu. Novi napad Verstappena je bio u devetom krugu. Iako je djelovalo kao da je malo bliže Sainzu, Verstappen je ipak nešto ranije kočio i odustao od konkretnog napada u prvoj šikani. Ferrari je djelovao superbrzo na startno-ciljnom pravcu, no kako je Ferrari gume trošio jače od Red Bulla Max se odlučio na strpljivo čekanje najbolje prilike za napad.

Konkretnije napade je imao Perez nad Russellom, no Russell se odlično branio. Do 12. kruga Leclerc je zaostajao za Verstappenom više od sekunde i nije više imao mogućnost korištenja DRS-a. U 14. krugu Perez konačno prolazi Russella, no to je uradio izvan staze i morao je vratiti poziciju Georgeu.

U 15. krugu Verstappenova strpljivost se isplatila. Sainz radi grešku u prvoj šikani, što Verstappen koristi i do druge šikane prestiže Sainza i prelazi u vodstvo. I drugi Red Bull radi pretjecanje krug iza – Perez prestiže Russella i tad je poredak na vrhu bio Verstappen, Sainz, Leclerc, Perez. Do 19. kruga Sainz je za Verstappenom zaostajao već 3.7 sekundi i za vratom mu je disao Leclerc.

Sva ta borba dva Ferrarija je omogućila da im se na 1.8 sekundi približi Perez. Možda je nekima bilo čudno što u Ferrariju nisu odmah pozvali Sainza u boks i pokušali napraviti overcut. Na odlazak u boks su čekali do 20. kruga, kad Sainz ide u boks. Zaustavljanje je trajalo 3.3 sekunde, i vratio se sekundu iza Bottasa na deveto mjesto. Krug kasnije u boks su ušli Verstappen i Leclerc. Verstappenovo zaustavljanje je trajalo 2.5 sekundi, a Leclercovo 2.3 sekunde. Verstappen je ostao ispred Sainza, a Leclerc iza momčadskog kolege i tako smo pratili dvoboj dva Ferrarija za teoretski treće mjesto, jer je u tom trenutku djelovalo kako će sigurno dva Red Bulla izbiti na vrh.

U 22. krugu Perez je ušao u boks i vratio se sekundu iza Leclerca. Ispred dva Red Bulla i Ferrarija su tada bili Piastri, Norris i Hamilton redom koji nisu bili u boksu. Odmah krug iza Norris odlazi po nove gume i vraća se na 11. mjesto. Krug iza Piastri je otišao u boks, te smo tada dobili poredak Hamilton, Verstappen, Sainz, Leclerc, Perez. Pri izlasku iz boksa Piastri i Norris su imali borbu za deseto mjesto, pri čemu je uz malo kontakta Norris izašao kao pobjednik.

U 25. krugu Verstappen relativno lako prestiže Hamiltona koji nije bio u boksu za vodstvo. Iza njih smo i dalje pratili trojac Sainz-Leclerc-Perez u borbi za treće mjesto. Pritom su pomalo smanjivali zaostatak za Hamiltonom. U 27. krugu Sainz prestiže Hamiltona na kočenju za Ascarija, a Leclerc isto radi na kočenju za Parabolicu. Nakon toga Hamilton odlazi u boks po novi set srednje mekih guma i vratio se na deseto mjesto, iza Alonsa.

U 29. krugu Hamilton prestiže Alonsa na kočenju za prvu šikanu. Krug iza Perez je pokušao napasti Leclerca, no bezuspješno. Iza njih smo pratili borbu Albona i dva McLarena za šesto mjesto. Albon se odlično branio. U 31. krugu Leclerc pada preko sekunde iza Sainza i otvara Perezu prostor za napad. Perez je napadao u prvom zavoju, Leclerc se jedva obranio, pa je napao pred drugu šikanu i opet se, uz malo nagurivanja, jedva obranio, pri čemu je Perez sišao sa staze. Ipak, nije mogao dugo držati poziciju, već u 32. krugu Perez dosta lakše i čišće na startno-ciljnom pravcu prestiže Leclerca.

Poredak u 33. krugu je bio Verstappen, Sainz, Perez, Leclerc, Russell, Albon, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso. Na vrhu je Verstappen nizao najbrži krug za najbržim krugom i tako je prednost ispred Sainza narasla na 7.4 sekunde. Perez je bio oko dvije sekunde iza Sainza, a Leclerc je pratio Pereza u stopu. Do 38. kruga Perez je smanjio zaostatak za Sainzom na 1.2 sekunde. U istom krugu Norris je pokušao prestići Albona, no morao je sijeći šikanu pa je zarađenu poziciju morao vratiti. Sva ta borba Albona i dva McLarena je omogućila Hamiltonu da se priključi borbi. U 40. krugu Hamilton je pokušao prestići Piastrija, no bez rezultata.

Daleko ispred njih, pratili smo borbu za drugo mjesto između Sainza, Pereza i Leclerca. U 41. krugu Perez je prvi put pokušao napasti Sainza za drugo mjesto, ali Sainz se uspio obraniti. U istom krugu Hamilton opet napada Piastrija pri čemu dolazi do kontakta između spomenutog dvojca pred drugom šikanom. Pritom Piastri zarađuje oštećeno prednje krilo i istragu incidenta. Hamilton je prošao bez značajne štete.

Perez je pokušao ponovno napasti Sainza u 43. krugu, opet bez rezultata. Perez se požalio kako Sainz mijenja putanju pri kočenju. Tijekom 44. kruga smo dobili obavijest kako je Hamilton dobio pet sekundi kazne zbog incidenta s Piastrijem. U sljedećem krugu Perez opet napada Sainza, no siječe šikanu i mora vratiti poziciju Sainzu. U istom krugu Hamilton prestiže Norrisa. U sljedećem krugu Perez konačno čisto i bez “repova” prolazi Sainza za drugo mjesto.

Dva Ferrarija su nastavila borbu za preostalo mjesto na postolju. Bilo je blokiranja kotača i silazaka sa staze, no i dalje su vodili čistu borbu. Iza njih Hamilton je uspio naći prolaz pored Albona. U završnim krugovima je poredak bio Verstappen, Perez, Sainz, Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Norris, Alonso, Bottas. Do kraja nije bilo promjena u poretku, iako su Ferrarijevci vodili čvrstu borbu. Tako je Verstappen došao do desete pobjede u nizu ove sezone.

Objava Max Verstappen pobjednik VN Italije; ostvario rekordnu desetu pobjedu za redom! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić