Prvi put nakon pet godina i svih korona problema smo mogli uživati u utrkivanju u Šangaju za VN Kine! Toliko je vremena prošlo da je izgledalo kao da gledamo utrku na nekoj novoj stazi na kojoj se nije prije vozilo, a kad tome dodamo rizik od kiše i sprint format vikenda, svi sastojci za uzbuđenje su bili tu.

Utrka je bila zanimljiva, ali ništa nije moglo zaustaviti Maxa Verstappena na putu do nove pobjede, njegove prve pobjede u Kini. Fantastičan drugi je završio McLarenov Lando Norris, a treći je bio drugi Red Bullovac Sergio Perez. Ujedno je ovo bila i prva utrka u kojoj nismo imali 1-2 pobjedu neke momčadi.

Četvrto i peto mjesto su zauzela dva Ferrarija, četvrti je bio Charles Leclerc a peti Carlos Sainz. Šesto mjesto je zauzeo George Russell u Mercedesu. Sedmi je, uz odvožen najbrži krug utrke, završio Fernando Alonso u Aston Martinu. Na osmom mjestu je bio McLarenov Oscar Piastri.

Solidan deveti je, nakon katastrofalnih kvalifikacija u subotu, završio Mercedesov Lewis Hamilton. Posljednji bod je osvojio Nico Hulkenberg u Haasu.

Sljedeća utrka je za dva tjedna u Miamiju.

Rizik od kiše je bio velik, ali su uvjeti bili suhi i vozači su bili na gumama za suho, s izmiješanim odabirom guma za prvi stint. Predviđala su se dva odlaska u boks, naravno u normalnim i suhim uvjetima.

Start je prošao bez incidenata. Alonso je prestigao Pereza za drugo mjesto, napredovali su i Russell i Hulkenberg, a dva Ferrarija su pala na osmo i deveto mjesto. Do kraja prvog kruga Leclerc je vratio jednu izgubljenu poziciju od Hulkenberga, a isto je uradio i Sainz prije startno-ciljne linije. Tako je poredak nakon prvog kruga bio Verstappen, Alonso, Perez, Norris, Piastri, Russell, Leclerc, Sainz, Hulkenberg, Stroll.

Verstappen je svima odjurio, nakon prva tri kruga je imao 3.5 sekundi prednosti ispred Alonsa, a Alonsa je blisko pratio Perez. U petom krugu Perez je uspio vratiti drugo mjesto izgubljeno na startu. A nije dugo trebalo da Alonso dođe pod pritisak Norrisa. Na Norrisovo pretjecanje Alonsa smo čekali do sedmog kruga, a iza njih kao da su gume na Ferrariju proradile te je Leclerc počeo intezivnije pritiskati Russella.

Početkom devetog kruga Leclerc lijepim potezom s vanjske strane u prvom zavoju je prestigao Russella za šesto mjesto. Deseti krug je bio nešto bogatiji akcijom. Vidjeli smo kolektivni odlazak u boks vozača koji su startali na mekim gumama, Russella je napadao Sainz, a Leclerc se rapidno približavao Piastriju. U 11. krugu Leclerc je prestigao Piastrija za peto mjesto, što je krajem kruga postalo četvrto nakon što je krajem kruga Alonso otišao u boks, a za njim je u boks otišao i Russell. Mercedesovi momci su odradili nešto bolji posao te je Russell prestigao Alonsa u boksu. Njih dvojica su se vratila na deseto i 11. mjesto.

U 14. krugu u boks je otišao Verstappen, a odmah iza njega i Perez. Vratili su se na četvrto i šesto mjesto, između njih je bio Sainz. Sa srednje mekih guma su prešli na tvrde gume. Nije dugo trebalo Verstappenu da prestigne Piastrija, a brzo je pao i Leclerc. Skidao je sekundu i pol po krugu za Leclercom, te je ovakav ishod bio očekivan.

U 17. krugu Piastri je otišao po nove gume. Krug kasnije Sainz odlazi po nove gume, a sudeći po komunikaciji ekipe i Leclerca, Leclerc je pokušavao odraditi taktiku od jednog odlaska u boks. Izgledalo je kao da su se na takvu taktiku odlučili i u McLarenu s Norrisom. A Norris je izgubio poziciju od Verstappena u 19. krugu.

U 21. krugu smo imali odustajanje zbog kvara na motoru – Bottas je u pitanju. Žute zastave su se odmah razmahale na tom mjestu. Krug kasnije je proglašen virtualni sigurnosni automobil. Norris je taman u tom trenutku promašio ulazak u boks, a Leclerc je baš prvi prilazio ulasku u boks što obilato koristi te se vratio na peto mjesto točno iza Alonsa. Krug kasnije, i dalje pod VSC, Norris je isto otišao u boks. Vratio se na treće mjesto.

VSC je na snazi bio do 23. kruga, kad je na stazu poslan pravi sigurnosni automobil. To koriste Red Bullovi i Alonso koji odlaze po nove setove guma – Red Bullovi su prešli na tvrde a Alonso na meke gume. Nakon ovih bokseva poredak pod sigurnosnim automobilom je bio Verstappen, Norris, Leclerc, Perez, Piastri, Sainz, Alonso, Russell, Ricciardo, Stroll. U 25. krugu Piastri je išao drugi put u boks i pao je na osmo mjesto.

Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 26. kruga, kad je utrkivanje nastavljeno. Poredak se nije mijenjao, ali smo odmah imali još jedan incident u kojem je Tsunoda završio s puknutom zadnjom desnom gumom, izgleda da je došlo do kontakta između njega i Magnussena, a prije samog restarta smo vidjeli kako je Stroll na kočenju za predzadnji zavoj udario u Ricciarda. Zbog ovog kaosa i krhotina na stazi opet je izašao sigurnosni automobil. U svom to metežu promaknulo nam je da je prije samog slanja sigurnosnog automobila Alonso prestigao Sainza za peto mjesto.

Ovaj sigurnosni automobil je na stazi bio do kraja 31. kruga. Ovaj put nije bilo kontakata na restartu, a jedina promjena pozicija je bio Ricciardov pad sa devetog na 11. mjesto, što je dovelo Hamiltona na deseto mjesto. Ricciardo je nastavio gubiti pozicije, vjerojatno je Strollovo ulijetanje oštetilo zadnji kraj Ricciardovog bolida što je dovelo do velikog gubitka tempa. Na kraju je Ricciardo otišao u boks i odustao. A nimalo mu nije pomoglo to što je Stroll dobio deset sekundi kazne zbog tog kontakta. Poredak u 35. krugu, nakon svega ovoga, je bio Verstappen, Norris, Leclerc, Perez, Alonso, Sainz, Russell, Piastri, Hulkenberg, Hamilton. Osim Strolla, kazne su još dobili Magnussen i Sargeant.

U nastavku smo pratili Perezove pokušaje pretjecanja nad Leclercom za treće mjesto. Tek u 39. krugu Perez jedva prolazi Leclerca za treće mjesto. Bilo je nakon toga akcije iza vodećih, Russell je pritiskao Sainza, a Hamilton Hulkenberga. U 41. krugu Hamilton prestiže Hulkenberga za deveto mjesto.

U 44. krugu Alonso je otišao u boks po srednje meke gume. Vratio se na 12. mjesto, iza Albona. Albon je pao u 45. krugu, krug kasnije je pao i Ocon. Pritom je odvozio najbrži krug utrke. U 48. krugu je pao i Hulkenberg za deveto mjesto. Sljedeći na redu je bio Hamilton, koji je prelagano pao u 49. krugu, a krajem istog kruga i Piastri je kapitulirao. Tako se Alonso probio do sedmog mjesta. Na vrhu, ispred njega, su redom bili Verstappen, Norris, Perez, Leclerc, Sainz, Russell.

Ništa nije moglo ugroziti Verstappena na putu do nove pobjede. Nije bilo ni najavljivane kiše tijekom utrke. Tako je ostvario četvrti trijumf ove sezone ispred Norrisa i Pereza.

Objava Max Verstappen pobjednik VN Kine! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić