Dočekali smo i kraj ove duge sezone. Titule su već osigurane, no ostale su borbe za preostale pozicije u prvenstvima, posebno za drugo mjesto u poretku konstruktora te četvrto mjesto u poretku vozača.

Max Verstappen je sezonu završio onako kako ju je počeo, s pobjedom. Drugo mjesto je osvoji Ferrarijev Charles Leclerc ispred Mercedesovog Georgea Russella. Četvrto mjesto je zauzeo Sergio Perez, iako je originalno završio drugi no zbog kazne od pet sekundi je pao na četvrto mjesto. Ovim rezultatom Mercedes je osigurao drugo mjesto u poretku konstruktora, a Leclerc je osigurao četvrto mjesto u poretku vozača.

Ostatak poretka uskoro.

Uoči starta je bila velika gužva na startu. Sve je bilo puno mehaničara, novinara te mnogim poznatim osobama poput Ronalda (“originalnog”), Kevina de Bruynea, Chrisa Hemswortha i ostalih.

Uz to, cijeli grid se oprašta od Franza Tosta, koji je bio na čelu ekipe iz Faenze još od Red Bullovog preuzimanja.

Start je prošao bez incidenata. Norris je prestigao Russella za četvrto mjesto, vodeći trojac je ostao na svojim pozicijama iako je Leclerc tijekom prvog kruga pokušao prestići Verstappena na dva duga pravca. Hamilton je napredovao sa 11. do devetog mjesta. Poredak nakon prvog kruga je bio Verstappen, Leclerc, Piastri, Norris, Russell, Tsunoda, Alonso, Gasly, Hamilton, Perez. Od ekipe izvan prvih deset, Sainz je napredovao sa 16. do 13. mjesta.

U trećem krugu Perez se probio ispred Hamiltona. Zatim se Norris probio na treće mjesto ispred Piastrija. Verstappen je stvorio sekundu i pol prednosti ispred Leclerca koji je tada bio pod Norrisovim pritiskom.

U sedmom krugu Russell je pokušao prestići Piastrija, no Australac je uspješno odbio napad Britanca. Većina vozača je bila oko sekunde do dvije sekunde do vozača ispred, osim Ricciarda i Magnussena koji su vrlo rano išli u boks po set tvrdih guma.

Konačno u 11. krugu Russell prestiže Piastrija za četvrto mjesto. Vrlo brzo je i Tsunoda bio u Piastrijavom mjenjaču. Iza njih, Perez je prestigao Gaslyja za osmo mjesto. Poredak u 12. krugu je bio Verstappen, Leclerc, Norris, Russell, Piastri, Tsunoda, Alonso, Perez, Gasly, Hamilton. Odmah krajem 12. kruga Alonso ide u boks po tvrde gume, što je značilo da je Alonso na taktici od dva odlaska u boks.

Krajem 13. kruga Piastri također odlazi po novi set tvrdih guma. Na stazu se vratio na 15. mjesto, ispred Alonsa. Krug iza Norris odlazi u boks, Russell također. Norris je imao sporu promjenu guma što Russell koristi i zarađuje poziciju nauštrb McLarenovog vozača. Zatim su u boksu bili Hamilton i Ocon, krajem 15. kruga.

17. krug – vrijeme kad je vodeći u utrci Verstappen išao u boks po nove tvrde gume. Vratio se na sedmo mjesto, iza Sainza. U idućem krugu Leclerc odlazi po novi set tvrdih guma. Vratio se na peto mjesto, iza Verstappena. Russell je bio prilično blizu Leclerca, a vrlo blizu Sainza je bio Verstappen. Verstappen je vrlo lako riješio Sainza. S druge strane, na vrhu smo imali Japanca – Tsunoda je držao vodstvo u utrci.

U 21. krugu Leclerc se približio Sainzu na ispod sekunde, u DRS zonu. Naravno, zbog različitih strategija Sainz je propustio Leclerca ispred. Ubrzo je Sainz bio u Russellovoj nemilosti, te u 22. krugu Russell prestiže Sainza. Krug kasnije Tsunoda konačno ide u boks, i prelazi na drugi set tvrdih guma. Ispred svih Sainz je nastavio padati u poretku, prestigao ga je i Norris. Tek u 23. krugu Sainz ide u boks, i to na drugi set tvrdih guma. Prema viđenom, jedini koji je pokušavao odraditi taktiku jednog odlaska u boks je bio Bottas.

Do 25. kruga prvih deset je bilo u boksu. Poredak je bio Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Piastri, Perez, Alonso, Hamilton, Ricciardo, Tsunoda. Mercedes je malo živnuo na tvrdim gumama, oba Mercedesa su u tom trenutku bila brža od svih osim Verstappena.

U 28. krugu Perez prestiže Piastrija za peto mjesto. Osim toga, nije bilo neke posebne akcije na stazi u ovo vrijeme. Malo akcije su pružili Gasly i Ricciardo svojim odlascima u boks u 32. i 33. krugu. Tada se otvorila serija odlazaka u boks. Sljedeći je bio Norris u 34. krugu. Krug kasnije Russell odlazi u boks, i vratio se točno ispred Norrisa. Cilj im je bio zadržati pozicija ispred Norrisa i prestići Leclerca kroz boks. To je izazvalo reakciju u boksu Ferrarija, koji pozivaju Leclerca u boks u 36. krugu. Leclerc se uspio vratiti ispred Russella, a između njih dvojice je bio Stroll. U 37. krugu Alonso i Piastri odlaze po nove gume.

U 43. krugu Perez odlazi u boks, i vratio se na peto mjesto, iza Norrisa. Krug kasnije Verstappen odlazi u boks i zadržava vodstvo u utrci. U 46. krugu vodstvo utrke je javilo kako će nakon utrke istražiti Hamiltonov zadnji ulazak u bokseve zbog mogućeg kršenja pravila. Krug kasnije Perez napada Norrisa, pri čemu dolazi do kontakta između njih. U 48. krugu Hamilton prestiže Sainza za deveto mjesto. U sljedećem krugu Perez konačno uspjeva prestići Norrisa za četvrto mjesto. No, suci su javili da istražuju incident između njih dvojice.

Poredak u 50. krugu je bio Verstappen, Leclerc, Russell, Perez, Norris, Piastri, Tsunoda, Alonso, Hamilton, Sainz. Nakon toga smo dobili obavijest kako je Perez kažnjen s pet sekundi zbog izgurivanja Norrisa. Dodatno, zbog nekih nepravilnosti tijekom boksa su pod istragom bili i Verstappen, Sargeant i Zhou, a odluka će pasti nakon utrke.

U 54. krugu Perez prestiže Russella za treće mjesto. No, Perez je imao pet sekundi kazne i do kraja utrke je trebao stvoriti pet sekundi prednosti ispred Russella. U 57. krugu Sainz odlazi po set mekih guma. Ferrari je za Španjolca totalno promašio taktiku, kockali su se s mogućim sigurnosnim automobilom.

U predzadnjem krugu Leclerc je propustio Pereza ispred kako bi Perez stvorio pet sekundi ispred Russella. No, ništa nije zaustavilo Verstappena u pohodu na novu pobjedu.

Objava Maxu Verstappenu pobjeda na posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić