Nakon dugih rasprava, FIA je zatražila od McLarena da modificira diskutabilni dio stražnjeg krila bolida. Unatoč legalnosti na svim testovima, savijanje preklopa na rubovima nije u skladu s pravilima.

U četvrtak kasno navečer (19. rujna) prije VN Singapura, objavljeno je da novo vodeća momčad prvenstva mora promijeniti stražnje krilo koje se koristilo u Bakuu na dva točno određena mjesta. To je područje od deset centimetara na svakoj od vanjskih strana preklopnog dijela krila, a koje se u Bakuu savijalo prema gore određenom brzinom.

Odluka je uslijedila nakon dugih rasprava s Red Bullom. Ferrari je ostao u pozadini tijekom rasprava, ali je dijelio mišljenje Red Bulla. Branitelj naslova bio je ogorčen nakon što su se na internetu pojavile snimke na kojima se jasno vidi kako se krajnji donji rubovi klapne krila savijaju pri brzinama od oko 270 km/h kada DRS nije aktiviran. To je povećavalo razmak između dva elementa stražnjeg krila, smanjujući tako potisnu silu i povećavajući krajnju brzinu.

U Red Bullu tvrde da su izračunali da ovaj trik vrijedi jednu do dvije desetinke sekunde i također navode sumnjivo malu razliku brzine između zatvorenih i otvorenih zakrilca tijekom utrke. Bilo je to 12 km/h, oko 8 km/h ispod vrijednosti konkurencije.

FIA u početku nije vidjela razloge za djelovanje jer je McLaren prošao sve stacionarne testove fleksibilnosti jer se sva krila uvijek na neki način savijaju i jer, prema njihovim izračunima, McLaren nije imao značajniju prednost nad protivnicima.

Ali, McLaren se ipak spotaknuo o pravilo da razmak između glavnog gornjeg dijela i onog ispod otvora DRS-a mora biti iste veličine u svakom trenutku kada je DRS zatvoren. Ovdje to očito nije slučaj. Ferrari bi također mogao imati problema pošto se razmak utora povećava na određenim mjestima iznad određene brzine, ali ne tako masivno kao kod McLarena.

Međutim, McLaren ne mora odbaciti cijelo krilo. Dovoljno je taj dio na odgovarajućim mjestima učiniti toliko krutim da zadrži svoj položaj i oblik bez obzira na brzinu. To ionako neće imati utjecaja na sljedeće tri utrke u Singapuru, Austinu i Meksiku jer sve momčadi koriste krila s više downforcea koja su konstruirana potpuno drugačije.

Sljedeća uporaba ovako fleksibilnog krila bila bi u Las Vegasu. McLaren ne mora bojati retroaktivnog oduzimanja bodova, iako je Red Bull tražio takvu kaznu. Kršenje pravila je bilo očito, a prema konkurenciji McLaren ga je napravio i u Spa i Monzi.

McLaren je kasnije objavio izjavu u kojoj je rekao da su proaktivno ponudili male promjene na krilu u dogovoru s FIA-om. Zauzvrat očekuju da će FIA ​​primijeniti iste standarde na krila njihovih konkurenata.

Ostatak grida, ponajviše Red Bull i Ferrari, tako su ostvarili malu pobjedu, ali su još daleko od pobjede u cijeloj borbi.

Objava McLaren ipak mora promijeniti stražnje krilo pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic