Drugi dan Velike nagrade Mexico Cityja na stazi Hermanos Rodriguez započeo je trećim slobodnim treningom, a najbrži krug odvozio je Oscar Piastri u bolidu McLarena. Generalno je ovaj trening dobro prošao za momčad iz Wokinga, budući da je Lando Norris imao drugo vrijeme. Australac je vozio 1:16,492 i bio je 59 tisućinki brži od momčadskog kolege. McLaren se može s optimizmom pripremati za kvalifikacije koje počinju u 23 sata po hrvatskom vremenu.

Veći dio treninga na vrhu su proveli vozači Ferrarija, ali na kraju je Carlos Sainz bio treći (+0,340), a Charles Leclerc šesti (+0,740). Između njih trening su završili Max Verstappen u Red Bullu (+0,511) i Lewis Hamilton u Mercedesu (+0,568).

TIJEK TRENINGA:

Treći slobodni trening na Velikoj nagradi Mexico Cityja bio je vrlo važan momčadima i vozačima. U petak smo na prvom slobodnom treningu vidjeli puno rookie vozača, dok je drugi protekao u znaku testiranja Pirellijevih guma za 2025. godinu. Timovi su prvog dana prikupili nešto podataka, a ovaj treći trening savršeno je poslužio kao završni test prije kvalifikacija.

Najbrži krug na prvom treningu imao je George Russell u Mercedesu, koji je na drugom treningu doživio prilično gadnu nesreću i razbio svoj bolid pri udarcu u zaštitnu ogradu. Najbrži na drugom treningu bio je Carlos Sainz u Ferrariju.

Što se vremenskih uvjeta tiče, na početku trećeg slobodnog treninga bilo je djelomično oblačno. Temperatura zraka bila je 17 stupnjeva Celzija, dok su na površini staze izmjerena 33 stupnja.

I dok su mnogi vozači još relaksirano razgovarali sa svojim inženjerima, Max Verstappen izašao je na stazu čim je krenulo odbrojavanje 60 minuta. Nakon brojnih problema koje je imao tijekom petka, želio je što prije iskušati svoj bolid i postavio je vrijeme 1:18,397. Inače, momčad je nakon drugog treninga promijenila pogonsku jedinicu, no nije u bolid ugradila novu, tako da zasad nema nikakvih kazni za vodećeg vozača Svjetskog prvenstva.

George Russell je također požurio na stazu, testirati bolid kojeg je momčad popravljala nakon udesa na drugom treningu. Bila je potrebna nova šasija, no motor i mjenjač ostali su čitavi. U nastavku vikenda koristit će stariju specifikaciju podnice, no nije pokupio nikakvu kaznu. George je momčadi javio da je sve u redu s bolidom, a u mjerenom krugu uspio je biti malo brži od Verstappena – 1:18,284.

Pierre Gasly je bio prvi vozač koji je upao u probleme na ovom treningu. S bolidom Alpinea produžio je ravno na kočenju prije prvog zavoja te imao kratki izlet na travnatu površinu.

Na vrh poretka za kratko je skočio Lewis Hamilton, no onda su vozači njegove buduće momčadi završili svoje mjerene krugove s vrlo dobrim rezultatima. Carlos Sainz išao je 1:17,825 i bio je 64 tisućinke sekunde brži od Charlesa Leclerca. Lando Norris je odustao od svog prvog pokušaja brzog kruga, no drugi mu je bio dovoljno dobar za treće mjesto, sa zaostatkom od 77 tisućinki za Sainzom.

Liam Lawson izvrtio se na stazi u završnom sektoru, ali srećom po njega, izbjegao je udarac u zaštitnu ogradu i mogao je nastaviti s vožnjom. Ljubimac domaće publike, Sergio Perez, postavio je sedmo vrijeme, a ispred njega bio je Nico Hülkenberg u Haasu. Onda je Kevin Magnussen reprizirao vožnju svog momčadskog kolege i također ušao u Top 10. Nakon pola sata treninga, Haas je imao oba vozača u gornjem dijelu poretka i samo su oni svoje krugove odvozili na srednjoj smjesi guma. Svi ostali koristili su soft.

Ferrariji su još malo učvrstili svoje pozicije na vrhu. Sainz je postavio vrijeme 1:17,447 i bio je 17 stotinki brži od Leclerca. U prvih pet bili su još Norris, Perez nakon poboljšanja svog rezultata te Hamilton. Kad smo zakoračili u drugu polovicu treninga, upleo se u to društvo Piastri. Smjestio se na četvrto mjesto i gurnuo Pereza i Hamiltona malo unatrag.

Za malo smijeha pobrinuo se jedan od Ferrarijevih mehaničara, koji se spotaknuo dok je navodio Leclerca prilikom izlaska iz garaže. No, svoju je nespretnost pretvorio u pravu gimnastičku bravuru i dobro zabavio svoje kolege i gledatelje.

Nešto više od 20 minuta preostalo je do kraja treninga kad je Yuki Tsunoda složio jako dobar krug na mediumu i skočio na treće mjesto. Odlično raspoloženi vozači Ferrarija odradili su nove brze krugove i još se malo odvojili od konkurencije. Leclerc je na nekoliko sekundi bio prvi s vremenom 1:17,430, ali onda ga je Sainz opet nadmašio. Ovaj put za 96 tisućinki sekunde.

Max Verstappen ukazao se sa svojim brzim krugom otprilike 15 minuta do kraja treninga. Postavio je vrijeme 1:17,003 i preuzeo prvo mjesto. U prvom i trećem sektoru nije bio brz kao Sainz, ali imao je najbolje vrijeme središnjeg sektora.

Međutim, nije Nizozemac dugo bio na vrhu poretka. Lando Norris prvi se spustio ispod minute i 17 sekundi. Prošao je krug stazom braće Rodriguez za 1:16,551. Svog momčadskog kolegu uspio je nadmašiti Oscar Piastri i to za 59 tisućinki sekunde. Dobra najava za kvalifikacije, no čekao se još završni odgovor Ferrarija.

Leclerc nije imao posebno dobar krug i smjestio se tek na šesto mjesto, a Sainz je bio nešto brži na trećoj poziciji. Osam minuta do kraja treninga poredak na vrhu bio je Piastri, Norris, Sainz, Verstappen, Hamilton, Leclerc.

Russell je imao vrijeme dostatno tek za osmo mjesto, a unatoč glasnoj podršci s tribina, Sergio Perez nije uspio naći mjesto među prvih deset. U jednom od svojih mjerenih krugova pogriješio je baš u segmentu stadiona, gdje se nalazi najveća grupa njegovih navijača.

Od timova za koje ne bismo rekli da imaju zagarantirano mjesto u gornjem dijelu poretka, ovaj su trening među prvih deset završili Tsunoda i Lawson s bolidima RB-a te Magnussen u Haasu.

Objava McLaren optimistično prema kvalifikacijama: Piastri ispred Norrisa na završnom treningu u Meksiku pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak