Poznatom mađarskom F1 stazom vozile su se prve dvije bodovne utrke Državnog prvenstva, uz nastup 29 vozača iz deset klubova.
Iz vikenda u vikend ostvaruje se zacrtani, ove sezone izuzetno bogat i sadržajan raspored niza automobilističkih utrka iz kalendara Hrvatskog auto i karting saveza. Poslije otvorenja sezone rallyja i kronometar vožnji, na red su stigle i prve utrke na kružnim stazama. Treću godinu za redom hrvatski su automobilisti gostovali na poznatoj mađarskoj F1 stazi Hungaroring i na Međunarodnoj utrci „Laptiming Cup“, u vikend programu, odvezli dvije bodovne utrke Prvenstva Republike Hrvatske. Među gotovo 200 sudionika FIA CEZ Prvenstva Srednjoeuropske zone, sustava ESET Cup Series i TCR Eastern Europe, te sedam nacionalnih prvenstava Mađarske, Češke, Slovačke, Slovenije, Austrije, Srbije, te Hrvatske nastupilo je 29 automobilista iz deset hrvatskih klubova.
Vremenske prilike nisu mazile vozače, vozilo se uglavnom po kiši i izuzetno niskim temperaturama, u dosta otežanim uvjetima. Često je stazom vozio „safety car“, bilo je i nekoliko dvojbenih odluka sudaca, kaznenih sekundi, svega pomalo. No, konkurencija je ove sezone izuzetna, već u startu uočljivo je neko novo „preslagivanje karata“, novi lideri pojedinih divizija u koje su, prema snazi i jačini automobila, ove sezone raspoređeni vozači, a krajnje zanimljiv ogled bit će u klupskoj konkurenciji obzirom na nova imena, posebno ona inozemna, koja su pojačala redove nekolicine hrvatskih klubova.
Hrvatski su vozači bodove za nacionalno prvenstvo osvajali kroz zajedničke skupine sličnih automobila iz više zemalja okruženja, pa je tim više zanimljiv ogled snaga u međunarodnom miljeu.
PENDO – STARI DUBROVAČKI VUK
S maksimalnim brojem bodova, s dvije pobjede Divizije 1 (do 1.400 ccm) iz Mađarske se s puno zadovoljstva vratio iskusni dubrovački automobilist Mirko Pendo (AK Dubrovnik Racing), koji je bodovima za prva mjesta pridodao i, ove sezone novost, po tri dodatna boda za najbolje vrijeme treninga, te najbrži krug u svakoj utrci. Njegov je Citroen AX ovog puta opravdao povjerenje i s 20 bodova više od drugoplasiranog Luke Blaževića (AK Ragusa Racing) zaključio nastup u Mađarskoj. Treće mjesto, po bodovima, u Diviziji 1 pripalo je Hrvoju Vukoju iz novoosnovanog AKK SIB Racing Osijek.
“Napokon, jer nikad nisam na krugu dobio obje utrke u grupi, danas diviziji. Kvalifikacije sam dobro odradio, padala je kiša, pravo nevrijeme, a ja u konkurenciji 40 automobila peti. Druga utrka sutradan, drugačiji uvjeti, poslije dobrog starta uslijedila je jedna greška, susret sa zidom, povratak, potom lov na konkurenciju. Uspio sam preteći 19 automobila, među kojima sve konkurente svoje Divizije”, s ponosom kazuje Mirko Pendo, „stari“ dubrovački automobilistički vuk s 33 godišnjim iskustvom na trkaćim stazama.
U Diviziji 2 do 1.600 ccm, uz malo sreće, do prestižnih bodova stigao je Frane Jukić (AK Makarska), koji je u Peugeotu 106, u prvoj bodovnoj utrci čitave međunarodne skupine bio petim mjestom najuspješniji hrvatski automobilist. Uz to prikupio je i najviše bodova za trening, te najbrži krug divizije u svakoj utrci. Favorit i dvostruki državni prvak Lovro Badurina (KK Rijeka) u prvoj je utrci, zbog tehničkog kvara na Peugeotu 106, tri kruga prije kraja morao odustati. Krug prije odustao je i Đivo Franić (AK Dubrovnik Racing). Međutim, Badurina se u stilu šampiona vraća u drugoj utrci na pobjednički tron, ne samo pobjedom u PH Diviziji, već ukupnom poretku međunarodne skupine, s prednošću od 30,594 sekunde ispred drugoplasiranog Frane Jukića. Postoljem na trećoj je poziciji prvotno odustajanje, poslije druge utrke „naplatio Đivo Franić (Honda Civic). Poslije dvije utrke bodovno najjači Jukić (59), ispred izjednačenih s po 29 bodova Nina Jeličića (AKK Saint Christopher Racing Team Gospić, Honda Civic) i Dragana Velaševića (AK Ragusa Racing, Citroen Saxo).
MILOVANOVIĆ – DVOSTRUKI POBJEDNIK
Hrvatske klubove, što one s tradicijom, što tek osnovane, u ovoj su sezoni pojačali neki od ponajboljih automobilista iz zemalja okruženja. Tako je srpski as Nemanja Milovanović „obukao“ dres novog „ligaša“ osiječkog AKK SIB Racinga, a njegov sunarodnjak Zoran Kastratović pristupio AK Buzet Autosportu. Talijan Antonio Maggi brani boje ASK Kastavac, a od ranije su već s hrvatskim licencama Slovenac Grega Šimunovič, Crnogorci Nikola Radnjić i Frano Dubreta. Kada im priključimo hrvatske asove, kao i „preslagivanje“ u klupskim redovima, prvi nastupi i pobjednička postolja u Mađarskoj najavljuju krajnje zanimljivu i neizvjesnu sezonu na kružnim stazama.
Do dvostruke pobjede u međunarodnoj skupini automobila do i preko 2.000 ccm stigao je Nemanja Milovanović (Cupra), u prvoj bodovnoj utrci s 4,515 sekundi prednosti ispred Frana Dubrete (Cupra), a u drugoj s 4,566 sekundi boljim vremenom od Grege Šimuniviča (Chevrolet Cruze WTCC), ove sezone člana AKK SIB Racing Osijek. Milovanović je, uz dvije pobjede osvojio i bodove za najbrži krug u svakoj utrci, te jedan za treće vrijeme treninga Divizije 6 PH, automobila 2.0 Turbo i preko 2.000 ccm. Time je poslije dvije utrke vodeći s 57 bodova ispred Dubrete (34) i višestrukog hrvatskog državnog prvaka Osiječanina Zorana Kotromanovića (AK Dubrovnik Racing), koji je nastupio u novom „Hyundai i30N“, i s dva treća mjesta sakupio 32 boda.
U Diviziji 3 vidjeli smo različite pobjednike. Prvu utrku prilično je elegantno dobio Luka Fabijančić (AK Dubrovnik Racing) s Alfom 147. Drugo mjesto zauzeo je Ante Alduk (AKK SIB Racing Osijek) u Hondi Civic, a treće Valter Nežić (AK Buzet autosport) u Renault Cliu. Druga utrka donijela je peh i odustajanje Fabijančiću, tako da se njegova pratnja iz prve utrke pomaknula za po jedno mjesto. Alduk je bio pobjednik, Nežić drugoplasirani, a do trećeg mjesta stigao je Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) u VW Golfu. Dosta neočekivano, prošlogodišnji prvak u kategoriji do 2000 ccm osvojio je tek četvrto mjesto u prvoj utrci, a četvrti je i ukupno u poretku nakon Hungaroringa. Vodi Alduk s 45 bodova, Nežić ima 40, Fabijančić 31, a Franić 29.
Potpuni uspjeh i maksimalan broj bodova, nastupom u okviru TCR Eastern Europe utrke, u prve je dvije bodvne utrke ostvario Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing), ujedno prvoplasirani Divizije 8 hrvatskog prvenstva. Knego je jedini hrvatski automobilist u utrkama TCR Eastern Europe, a mađarski vikend u novom automobilu „Cupra Leon Competition TCT“ zaključio je 11.mjestom u prvoj i 13.mjestom ukupno u drugoj utrci.
Prvog su dana vozači AK Dubrovnik Racing velikom bodovnom prednošću u ekipnoj konkurenciji stekli višak bodova koji ih nakon izjednačujućeg skora drugog dana s AKK SIB Racing Osijek, ipak s 40 bodova više svrstava na vodeću poziciju u startu sezone. Treći su automobilisti AK Buzet Autosport.
Nakon niza godina na domaći „krug“ vratilo se i bodovanje timova, pa je, među tri sudjelujuća, najuspješniji bio dubrovački Euromarine DAS Racing Team, ispred slavonskog Becker Print&Promo, te Comtel Racing teama.
Slijedeći vikend kružnih utrka hrvatskog prvenstva bit će krajem srpnja u okviru Nagrade Hrvatske u organizaciji ASK Kastavac, koji ove sezone uspješno objedinjuje i sve inozemne nastupe hrvatskog prvenstva.
Fotografije: Dean Grbac
Tekst: Miroslav Krpan
Objava Na Hungaroringu startalo hrvatsko prvenstvo na kružnim stazama pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr