Ovotjednom VN Belgije na Spa-Francorchampsu završava se brutalan raspored europske turneje utrka Formule 1. Nakon prošlotjedne VN Mađarske, ostaje dosta upitnika nad glavom, što navijača što samih momčadi.

Dobili smo još jednu potvrdu radnog mjesta za sljedeću godinu, a to je Esteban Ocon koji odlazi u redove Haasa. Estie Bestie ima svoje vozačke kvalitete, ali i poseban pik na momčadske kolege s kojima često ulazi u nepotrebne duele. Prekipjelo je u momčadi Alpine nakon njegovog kontakta s Pierreom Gaslyem u Monaku pa je Ocon nakon otkaza postao slobodan igrač.

No, i sama momčad Alpine prolazi dosta burno razdoblje. I dok su se bodovi počeli polako skupljati kako bi se maknuli sa začelja poretka, posljednje utrke opet su vrlo loše odrađene. Flavio Briatore već polako dogovara drastičnu promjenu, a to je navodni prelazak na Mercedesove pogonske jedinice.

Bit će šteta prekinuti Renaultovu tradiciju proizvođača motora koji ostaje kao jedan od najuspješnijih u povijesti sporta. Ali, ostaje za vidjeti još što će biti dogovoreno. Ovog vikenda momčad nastupa u posebnim bojama bolida.

Tjedni aktualac predviđa i jedan od ključnih faktora za nedjeljnu utrku, a to je uzimanje novih komponenata pogonske jedinice (ICE) u bolidu nervoznog Maxa Verstappena pošto je jedan motor trajno oštećen, tj. vjerojatno je “proizveden s greškom” i odbačen još u Kanadi. To bi značilo kaznu od 10 mjesta na startu za skoro-domaćeg vozača usred pada forme njegove momčadi i još gore, uzlazne putanje glavnih konkurenata za naslov – McLarena.

Momčadske odluke momčadi iz Wokinga vrlo vjerojatno će još uvijek biti aktualne i na ovoj utrci. Na VN Mađarske, Lando Norris bio je prisiljen/zamoljen propustiti momčadskog kolegu Oscara Piastrija za pobjedu, nakon što je Australac opet bio žrtva loših strateških odluka momčadi. Zbog odličnog tempa u utrci i solidne prednosti ispred trećeg Lewisa Hamiltona, dvojac iz McLarena je s lakoćom obavio razmjenu mjesta, ali ostaje gorak okus od cijele komunikacije između vozača koja je naravno bila dostupna javnosti.

Izvor: McLaren Media Center

Ostaje naravno dojam da ni sama momčad nije znala što točno uraditi, a cilj je očito bio svima udovoljiti. Norris koji sada ostaje glavni konkurent Verstappenu za naslov prvaka, izgubio je direktno 7 bodova radi, kako se barem čini, kupovanja mira unutar momčadi. Ostaje nada da je momčad nakon ovakvog kaosa nešto naučila jer vidi se po raznim odlukama da nisu dugo bili u vrhu poretka i da baš ne znaju kako treba ovladati situacijama.

Ferrari je opet zapao u izgubljenost s nadogradnjama. Vožnje Charlesa Leclerca izgledaju kao da se nešto testira, a Carlos Sainz nema tempo koji je imao na početku sezone. No, lijepo je napredovao Mercedes koji je sada sposoban ukrasti pobjedu. Lewis Hamilton polako podsjeća na onog starog, a George Russell mora postaviti temelje vođe momčadi nakon odlaska Lewisa u Ferrari.

Na osvježenu podlogu Spa-Francorchampsa Pirelli donosi isti trio spojeva koji se koristio zadnje dvije godine. Dakle, C2 kao P Zero White – najtvrđa komponeta, C3 kao P Zero Yellow – srednja komponenta i C4 kao P Zero Red – najmekša komponenta guma. Što se tiče samih guma, Spa je jedna od staza s najvećom razinom opterećenja, poput Silverstonea i Suzuke.

Staza ima sve vrste zavoja, povezane vrlo brzim dionicama, što momčadima otežava pronalaženje idealnih aerodinamičkih postavki. Zapravo, nije neobično vidjeti bolide koji su vrlo brzi u najbržem prvom i trećem sektoru, a muče se u drugom sporijem, ili obrnuto. Neke kombinacije zavoja, primjerice Eau Rouge-Raidillon, vrlo su zahtjevne i imaju jedinstvene karakteristike, poput jake kompresije koja predstavlja veliko opterećenje i za vozače i za bolide.

Vremenske prilike za sada najavljuju kišu u petak i subotu, ali i suhu nedjelju. Satnica je ista kao i u Mađarskoj:

Možda ćemo gledati i posljednju utrku Sergia Pereza u Red Bullu. Njegovi rezultati su jednostavno neobjašnjivi i još uz to razbija bolid. Ovim tempom McLaren će s lakoćom do kraja sezone uzeti naslov konstruktorskog prvaka. U međuvrememu, potencijalne zamjene Chece, Daniel Ricciardo i Yuki Tsunoda, mogli bi si počupati oči da sjednu u glavnu momčad. Ali, razumna odluka bila bi ipak Liam Lawson.

Objava Najava VN Belgije: Generalka prije ljetnih praznika pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic