Pošto vrhunac sezone nije borba za naslov prvaka, utjeha se može pronaći u ovotjednoj VN Las Vegasa koja je od velike važnosti za samu Formulu 1, posebice gledano iz perspektive uloženog novca i očekivanja.

Da, već dugo Formula 1 nije polagala toliko nade i truda oko nekog događaja poput utrke u Las Vegasu. Marketinški, bolja pozornica na svijetu ni ne postoji. Bila je ovdje utrka Formule 1 na lokalnom parkingu hotela prije više od 40 godina, a ideja o ponovnoj utrci po samom centru grada je započela prije deset godina. Prošle godine je utrka bila službeno predstavljena.

Utrka je to koju Formula 1 sama financira te nije slučaj kao s ostalim promotorima koji sami plaćaju mjesto u kalendaru. Tu je još Formula 1 uložila i u izgradnju velikih nekretnina i predstavila jedno od svojih novih sjedišta. Ponovo su pomaknute granice organizacije utrke, ali u pozadini svega ipak stoji da sve to možda i nije bilo potrebno. No, jasno, za marketing u današnjem svijetu novca ima uvijek, tj. mora biti mjesta.

Tradicionalni navijači naravno samo žele vidjeti utrkivanje, kao i vozači, a posebice je to do znanja raikkonnenovski dao Max Verstappen:

“Ne sviđaju mi se sve te stvari okolo. Znam, naravno, na nekim je mjestima i to dio priče, ali recimo da mi to jednostavno nije predmet interesa.”

“Možete na ovo gledati iz dva kuta, poslovnog ili sportskog. Ja razumijem njihovu stranu također, ali izražavam svoje mišljenje sa strane sportskog dijela.”

No, nećemo se puno zamarati visokim cijenama ulaznica (koje su padale kako se ovaj vikend približavao), nezadovoljnim građanima samog mjesta događaja (koji su na kraju sve to ipak preživjeli) kao ni znamenkama na iznosima s kojima su se gradile zgrade i “sušile Venecije”.

S obzirom na razmjere “pozornice”, nije čudno da će neke momčadi nastupati u posebnim bojama bolida. Neke momčadi su pak jasno dale do znanja da odustaju od razvoja ovogodišnjeg bolida, a neke su unatoč intenzivnom razvoju ostale prilično razočarane.

Čak je i silly season pomalo dosadan, eventualno ovaj vikend može pasti koja bombastična vijest/najava, ali opet, to bi moglo biti radi nekog novog sponzorstva, ne baš odlaska ili premještaja vozača.

Posebne boje bolida

Nove livreje gledat ćemo na Red Bullovom RB-19 bolidu, Alpineovom A523, Williamsovom FW45 te već ranije najavljenom Ferrarijevom SF-23.

U srijedu su slične novosti predstavili i u Alfa Romeu te AlphaTauriju.

Red Bull je tako otkrio treću livreju svoje kampanje ‘Make Your Mark’ s kojom se natječe u različitim bojama za svaku od tri utrke na području SAD-a koje su se održale ove godine.

Williams je preinačio boje bolida kako bi imao dizajn koji koristi poznati znak ‘Welcome to Fabulous Las Vegas‘ preko poklopca motora i završnih dijelova stražnjeg krila.

Alpine pažnju posvećuje svojem sponzoru, a to će biti obilježeno i odjećom momčadi.

Ferrari pak crveno-bijelom kombinacijom boja obilježava svoju slavnu prošlost ponajprije 70-ih i vrlo kratko 90-ih godina prošlog stoljeća (ne baš tako slavnih). Slične boje su bile i 2016., također bez značajnih rezultata.

Alfa Romeo je u srijedu otkrila bolid s dosta crne boje s referencama na industriju kockanja u Las Vegasu, a AlphaTauri novom livrejom jednostavno prezentira novu kolekciju odjeće vlastitog brenda.

Bolne i razočaravajuće nadogradnje

Kao dio evaluacije koju je momčad Alfa Romea, točnije Sauber, obavila zaključno prije ovog trkaćeg vikenda, nakon dolaska novog tehničkog direktora Jamesa Keya, u Hinvilu su odlučili da nema smisla pokušavati izvlačiti dodatni napredak iz trenutnog bolida. Umjesto toga, švicarska će momčad krenuti u potpuno novom smjeru sa svojim C44 bolidom za koji se nada da će riješiti slabe točke ove sezone.

“Bolid sljedeće godine neće biti evolucija ovogodišnjeg bolida jer mislimo da postoje neka ograničenja u ovom konceptu koja ne možemo dalje iskorištavati.”

Alessandro Alunni Bravi, šef momčadi Sauber

Momčad će do kraja sezone pokušati uhvatiti AlphaTauri koji ima 5 bodova prednosti u konstruktorskom poretku, ali momčad iz Faenze se nakon prikazanih performansi na VN Brazila čini neuhvatljivom na 7. mjestu.

Još jedna momčad sa začelja vozi ovog vikenda sa šarenim postavkama bolida. Domaći Haas će nastupiti s dvije različite specifikacije bolida.

Kevin Magnussen vozit će po ulicama Las Vegasa bolid VF-23 nove specifikacije, dok će Nico Hülkenberg koristiti onu stariju specifikaciju bolida, koja je korištena do Velike nagrade SAD-a.

CIRCUIT OF THE AMERICAS, Nico Hulkenberg, Haas VF-23 (by Zak Mauger / LAT Images)

Iz momčadi objašnjavaju kako ova odluka nije donesena radi usporedbe dviju varijanti bolida, već da je utemeljena isključivo na željama vozača.

U Aston Martinu su priznali kako su nedavna testiranja dijelova tijekom samih utrka bila bolna za cijelu momčad. Odrazilo se to i na rezultate koji su bili razočaravajući, ali posljednje tri utrke, uključujući naravno ovotjednu u Las Vegasu, fokus će biti isključivo na skupljanje bodova:

“Zapravo se sada samo fokusiramo, ovih nekoliko sljedećih utrka, na pokušaj da dobijemo što više bodova, umjesto da radimo previše razvojnih projekata ispred svih vas na stazi.”

“Stvarno smo pokušali napraviti veliko testiranje i razumijevanje za sljedeću godinu, što smo i učinili i dobili sve te potrebne podatke.”

Tom McCullough, šef za performanse bolida u Aston Martinu

Šef momčadi, Mike Krack, priznao je da su žrtvovali rezultate radeći na prikupljanju podataka za novi bolid te da pogoni i osoblje u bazi rade bez prekida.

U Mercedesu jedva čekaju da aktualni W14 bolid bace u smeće, a i Lewisu Hamiltonu je drugo mjesto u poretku vozača s ovakvim bolidom sada nedostižno, pošto u odnosu na drugoplasiranog Sergia Pereza ima 32 boda zaostatka.

I to je doduše jedan od pokazatelja sezone pošto već dugo tako “loš” vozač nije zauzeo drugo mjesto u poretku prvenstva.

Što se zna o stazi?

Sama staza sa svojim uvjetima predstavlja veliki tehnički izazov za momčadi jer nemaju nikakve podatke osim onih iz simulacija. Nitko nije vozio ovu stazu dugu 6,12 kilometara koja je po ukupnoj duljini ove sezone čak druga, odmah nakon Spa. Staza ima tri ravnine i 17 zavoja, a tu su i dvije DRS zone.

Podloga će biti mješavina uobičajenog uličnog asfalta, posebice na samom slavnom Stripu i dijelova koji su za ovu priliku u potpunosti na novo asfaltirani. Neće biti nikakvih prethodnih utrka nižih klasa i staza će biti otvorena za normalan promet tijekom ostatka dana. To znači da se podloga neće gumirati kao inače i pružati bolje prianjanje.

Postavke aerodinamike bolida bit će slične onima u Bakuu ili Monzi, za postizanje što veće krajnje brzine. Sve sesije održavat će se noću, s relativno hladnim temperaturama okoline i staze, tj. uvjetima sličnim za vrijeme zimskih predsezonskih testiranja na europskim stazama.

S obzirom na to da je check lista poveća za slabo prianjanje, Pirelli donosi najmekše smjese u opticaj: C3 bijele kao hard, C4 žute kao medium i C5 crvene kao soft komponente koje bi trebale jamčiti dobar grip.

Satnica je za nas ranojutarnja poput utrka na Dalekom istoku, ali pošto je ova VN na “Dalekom zapadu”, to znači da je na mjestu događaja satnica prilično kasna. Utrka se vozi u subotu od 22:00 po lokalnom vremenu, što kod nas “pada” u nedjelju od 7:00. Zbog tako kasnog starta u danu, moguće je čak da po prvi puta utrka ne završi isti dan kad je i počela.

VN Las Vegasa, Las Vegas, 15. studenog - 17. studenog 2023.
Petak 15. studenog          1. slobodni trening   05:30 - 06:30
                            2. slobodni trening   09:00 - 10:00
Subota 16. studenog         3. slobodni trening   05:30 - 06:30
                            Kvalifikacije         09:00 - 10:00
Nedjelja 17. studenog       Utrka                 07:00

Naslovna fotografija, izvor: Formula1@twitter(X)

Objava Najava VN Las Vegasa: Kocka možda prejako bačena? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic