Približila se Velika Nagrada Saudijske Arabije u Džedi. Povlastica je to rekordno dugog kalendara Formule 1 od čak 23 utrke, tako je oktanski cirkus počeo već prije dva tjedna u Bahreinu! Tamo smo otprilike saznali kakav je odnos snaga u novoj sezoni.
U ovom trenutku najsnažniji je, bez ikakve diskusije, Red Bull. Aktualni je konstruktorski prvak nastavio fantastičnu formu i etablirao se kao broj jedan na gridu, a krila je dobio i Max Verstappen. Nizozemac je neprikosnoveni prvak i obranu titule najavio je pobjedom u bahreinskoj pustinji. Drugoplasirani Sergio Perez, također Red Bullov adut, u cilj je ušao sa skoro 12 sekundi zaostatka u odnosu na Verstappena.
A strašno je uopće pogledati zaostatke ostatka grida. Fernando Alonso zaokružio je pobjedničko postolje, ali kasnio je za pobjednikom 38 sekundi. Valtteri Bottas kasnio je 72 sekunde na osmom mjestu, tako da je sasvim očito da imamo nekoliko “grupica” trenutno u poretku. Zaključili smo da je Red Bull na vrhu, a najbliži su mu pratitelji Ferrari, Aston Martin, pa i Mercedes. Upravo se od njih, pogotovo od Ferrarija, očekuje bolji otpor na ulicama Džede.
Prošle smo godine u Džedi gledali epski okršaj za pobjedu između Verstappena i Charlesa Leclerca. Monegažanin je uskraćen za pobjedu za samo 0.549 sekundi, ali ove će godine teško biti u konkurenciji za postolje. Razlog je kazna od 10 mjesta na startnu poziciju, koju je dobio zato što je već promijenio dvije CE (control electronics) komponente na motoru.
Promjene na stazi
Staza u Džedi prošla je kroz neke promjene prošle godine, dok su radovi za 2023. bili manjeg značaja. Organizatori su se najviše bavili bojanjem rubnika na stazi, a promijenili su i visinu zidova pored staze u zavojima 8, 10 i 14 i 20. Ipak, najveća je novost to što je FIA odlučila pomaknuti točku za detekciju treće, ujedno i posljednje DRS zone.
Sjetimo se šahovske partije za pobjedu prošle godine. Verstappen i Leclerc krugovima su se nadmudrivali u pozicioniranju bolida kako bi dobili DRS na startno-ciljnoj ravnini. FIA je odlučila stati tome na kraj, pa će DRS detekcija biti na 170 metara nakon izlaza iz zavoja, dok je prošle dvije godine bila na ulazu u razvoj.
Podsjetimo, detekcija za prvu DRS zonu je na izlazu iz zavoja 17, dok je aktivacija DRS-a na izlazu iz zavoja 19. DRS detekcija za drugu zonu je na izlazu uz 22. zavoja, a aktivacija na ulazu u 25. zavoj.
Pirelli
Pirelli je potvrdio da će ove godine u Saudijsku Arabiju doći s istim komponentama guma kao lani. Dakle, C2 su bijele hard gume, C3 je žuti medium, a C4 crveni soft.
“Saudijska Arabija pokazala se prilično nepredvidljivom u posljednje dvije godine zbog čestih sigurnosnih automobila i neutralizacija. Radi se o tipičnoj uličnoj stazi, a strategija od jednog zaustavljanja bila je najbrža opcija u 2022. kada je rani Safety Car omogućio rano zaustavljanje u boksu za većinu grida.”
“Trakcija i kočenje bilo je najvažnije u Bahreinu, ali staza u Džedi ima potpuno drukčije karakteristike.”
Mario Isola, Pirellijev motosport voditelj
U Džedi je važna dobra stabilnost kroz brze zavoje. Radi se o najbržoj uličnoj stazi u kalendaru s prosječnom brzinom od otprilike 250 km/h, a dizajnirao ju je Carsten Tilke, sin poznatog dizajnera staza Hermanna.
Jaki naleti vjetra znaju prekriti stazu pješčanom prašinom, a vjerojatnost padalina tijekom GP vikenda su vrlo blizu nula posto. Očekuje nas, dakle suha utrka, a temperature zraka bit će blizu 30 stupnjeva. Važno je istaknuti da će utrka početi u 20 sati po lokalnom vremenu, što je dva sata kasnije od noćne utrke u Bahreinu.
Ovako izgleda satnica po srednjoistočnoj (CET) vremenskoj zoni, koja važi za Hrvatsku.
Izvještaje utrka i najnovije aktualnosti tijekom Grand Prix vikenda moći ćete pratiti na GP1.hr.
Objava Najava VN Saudijske Arabije: F1 ponovno pod noćnim reflektorima! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić