Aktualni svjetski prvak Max Verstappen došao je do druge pobjede sezone na Velikoj nagradi Emilije Romagne. Red Bullov adut slavio je ispred Landa Norrisa i vodećeg vozača u prvenstvu, Oscara Piastrija, koji je bio na pole positionu.

  • Gabriel Bortoleto ​​​​​​​(5,5) – Mogao je biti jedan od junaka utrke u Imoli, ali malo će tko pamtiti da je Brazilac bio na pragu svoje najbolje utrke u Formuli 1. Izborio je Q2 u kvalifikacijama i bio ispred momčadskog kolege, ali je bio jedan od mnogih koji se odlučio za strategiju od dva zaustavljanja, koja se nije pokazala dobitnom. Štoviše, Bortoleto je završio tri puta u boksu, a u zadnjem stintu nije uspio napredovati na mediumu.
  • Nico Hulkenberg ​​​​​​​(5,5) – Rijetko se kada dogodi da u prijenosu utrke gledamo vozače Saubera, ali je Hulkenberg zahvaljujući pravoj strategiji bio blizu bodovima u Imoli. Kratko je i držao 10. mjesto i taj jedan bod, ali su ga prestigli Hadjar i Tsunoda, kao i Alonso koji je vratio izgubljenu poziciju. Ipak, pomalo je iznenađujuće što se u kvalifikacijama našao iza Bortoleta, s obzirom na to da je Nijemac na glasu kao jedan od najboljih vozača u jednom krugu na gridu.
  • Alexander Albon ​​​​​​​(8) – Nastavlja se Williamsova renesansa u 2025. godini, a istaknimo kako je ekipa iz Grovea jedna od rijetkih koja ove sezone još uvijek nije nadogradila bolid! Albon je drugu utrku u nizu završio na petom mjestu, iako se u Imoli kvalificirao iza Sainza, koji je bio na strategiji od dva zaustavljanja u boksu, zbog čega je utrku završio iza momčadskog kolege. Na kraju utrke Leclerc ga je izgurao sa staze pa propustio, ali je zbog incidenta Albon izgubio četvrto mjesto od Hamiltona, a možda i priliku da napadne Piastrija za postolje.
  • Carlos Sainz ​​​​​​​(7,5) – Kvalificirao se ispred Albona, ali se strategija od dva zaustavljanja u utrci pokazala pogrešnom. Sainz je kroz bokseve izgubio poziciju od Leclerca, Hamiltona i Albona, ali je utrku završio na solidnom osmom mjestu i time osvojio bodove treću utrku u nizu.
  • Liam Lawson ​​​​​​​(4) – Novozelanđanin nastavlja s mukama u 2025. godini. Ispao je u Q1 nakon što je sesija prekinuta zbog crvene zastave, a u utrci je ponovno bio prilično anoniman, dok je njegov momčadski kolega bio u borbi za bodove.
  • Isack Hadjar ​​​​​​​(7,5) – Još jedan solidan rezultat za francuskog rookieja koji je u Imoli pokazao kako je mogao i više. U Q2 je imao 0,236 sekundi brži krug nego u Q3, a u trećoj kvalifikacijskoj rundi je i napravio grešku te se izvrtio na stazi. Mogao je i bolje reagirati na startu kada je izgubio pozicije od oba Ferrarija, ali malo mu se može zamjeriti za dobar posao u Italiji za koji mu je čestitao i Helmut Marko, koji ga sve češće hvali…
  • Oliver Bearman ​​​​​​​(6) – Jedan od mnogih koji nije imao puno sreće u Imoli. Ispao je u Q1, iako je njegov krug bio dovoljno brz za prolaz u Q2. Međutim, FIA je zaključila kako nije na vrijeme započeo brzi krug, zbog čega je “izvisio” i izgubio bolju startnu poziciju. Demonstrirao je sjajnu brzinu u čistom zraku, ali problem prilikom zaustavljanja u boksu uništio je njegove ambicije o osvajanju bodova.
  • Esteban Ocon ​​​​​​​(x) – Odustao je na polovici utrke zbog tehničkog kvara, iako je imao vikend za zaborav; bio je posljednji na prva dva slobodna treninga, a u utrci je bio daleko od bodova u trenutku kobnog kvara. 
  • Franco Colapinto ​​​​​​​(3,5) – Nije se proslavio u povratničkom vikendu u bolidu Formule 1, iako mu moramo malo progledati kroz prste s obzirom da je debitirao za Alpine u teškim okolnostima i na zahtjevnoj stazi. Međutim, veliki sudar na slobodnom treningu nije mu išao u korist, a ni u utrci nije demonstrirao talent kojeg je lani pokazivao u bolidu Williamsa.
  • Pierre Gasly ​​​​​​​(4,5) – Samog sebe može kriviti što u Imoli nije osvojio bodove. Napravio je veliku grešku i izletio sa staze tijekom borbe s Leclercom, čime si je kompromitirao utrku. Šteta za Francuza koji je pokazao paklenu brzinu na treninzima u petak.
  • Lance Stroll ​​​​​​​(5,5) – Aston je stigao u Imolu s velikim nadogradnjama koje su se brzo pokazale kao puni pogodak, oba su bolida prvi put ove sezone ušla u Q3, ali u utrci su doživjeli hladni tuš. Naime, Aston je možda donio krivu procjenu jer su mu oba vozača bila na strategiji do dva zaustavljanja. 
  • Fernando Alonso ​​​​​​​(6,5) – Tijekom utrke je iz razumnog razloga bio frustriran kada je rekao kako je “vozač s najlošijom srećom na svijetu”. Kvalificirao se na sjajno peto mjesto, ali je potonuo u poretku zbog loše strategije. Na kraju utrke se istaknuo s tri lijepa poteza kod Pitarelle, ali to mu nije bilo dovoljno za prve bodove u sezoni, završio je 11.
  • Kimi Antonelli ​​​​​​​(x) – Odustao je iz utrke zbog mehaničkog kvara zbog čega je ostao neocijenjen, ali Talijan nije briljirao na domaćoj utrci… Ispao je u Q2, a u utrci mu se mogla nasmiješiti sreća jer je bio na strategiji od jednog zaustavljanja.
  • George Russell ​​​​​​(6)  Završio je njegov niz top 5 rezultata u svakoj utrci u 2025. godini, a u Imoli je imao svoju najlošiju utrku ove godine, a nije mu pomoglo ni rano zaustavljanje u boksu, iako se Englez mučio na mediumu.
  • Charles Leclerc ​​​​​​​(7) – Sreća nije pomazila Monegažanina u Imoli. Nakon slabih kvalifikacija, u kojima je bio bolji od Hamiltona, ali također ispao u Q2, probijao se kroz poredak u utrci, a sjajnu je brzinu demonstrirao na početku drugog stinta, kada je ranijim zaustavljanjem zaradio nekoliko pozicija. Međutim, VSC mu nije išao za rukom jer je dio vozača imao “besplatno zaustavljanje”, uključujući i Hamiltona, a šanse mu je uništio Safety car, s obzirom da tada nije imao novi set guma za završni juriš. U borbi s Albonom je sportski testirao granice, a kasnije je i sam priznao kako je pretjerao. 
  • Lewis Hamilton ​​​​​​​(6,5) – Iako je sedmerostruki svjetski prvak utrku završio ispred momčadskog kolege, važno je u obzir uzeti okolnosti koje su izmiješale konačni poredak. Sigurnosni automobil izašao je na stazu u idealnom trenutku za Hamiltona, koji je i znao iskoristiti pruženu šansu. Napravio je i nekoliko kvalitetnih pretjecanja koji bi mu mogli podići samopouzdanje. Ipak, u normalnim je okolnostima bio sporiji Ferrari tijekom vikenda u Imoli, iako veseli sve manji zaostatak za Leclercom.
  • Yuki Tsunoda (3) – Teško je zažmiriti i zanemariti veliku sudar kojeg je Japanac imao u kvalifikacijama, s obzirom da je incident imao katastrofalan utjecaj na Tsunodine šanse u utrci. Iako je osvojio jedan i donekle vrijedan bod, frapantan je podatak kako je Verstappen osvojio 124 od 131 bodova za Red Bull u ovoj sezoni, unatoč okolnostima uz Red Bullovo drugo sjedalo. Tsunodi je ovo bila šesta utrka i uskoro će se od njega očekivati konkretni rezultati i bodovi s obzirom na to kako se Nizozemac bori za titulu. 
  • Max Verstappen (9) – Aktualni svjetski prvak zgrabio je pobjedu ispred Piastrijevih očiju odvažnim i, dakako, riskantnim potezom koji mu se isplatio. Iskoristio je čisti zrak i pobjegao Australcu na veliku prednost, što je potaknulo McLaren na rano zaustavljanje, dok je Max u međuvremenu čuvao gume i suvereno vodio utrkom. Ipak, morao se izboriti za pobjedu i u kasnijoj fazi utrke, sigurnosni automobil je zbližio poredak i vratio McLarene u priključak, ali je Nizozemac opet demonstrirao klasu i odmaglio po drugu pobjedu sezone.
  • Oscar Piastri (7) – Australac je u kvalifikacijama odradio dobar posao i osvojio pole position ispred Verstappena, Russella i momčadskog kolege Norrisa. Iako je imao dobar start, nije se dobro postavio u prvoj šikani, što je iskoristio Verstappen, koji mu je preoteo vodstvo. Piastri je bio jedan od mnogih na strategiji od dva zaustavljanja, što ga je koštalo drugog mjesta u utrci. Iako se probio kroz poredak u najbržem mogućem roku, do pobjede više nije mogao, a bio je prilično neutralan na kraju utrke i čak je mogao izgubiti postolje na potrošenim gumama.
  • Lando Norris (6,5) – Norris je otvoreno priznao kako ima veliki problem u kvalifikacijama i da si znatno otežava život. Taj smo scenarij gledali i u Imoli, gdje se kvalificirao na četvrto mjesto i time praktički izbacio iz borbe za pobjedu. Imao je prilično mirnu utrku nakon što je prestigao Russella za postolje, a za razliku od Piastrija, bio je na strategiji od jednog zaustavljanja. Međutim, McLaren ga je “zeznuo” prilikom promjene guma, zbog čega se vratio na stazu iza Piastrija. Dok je prestigao momčadskog kolegu, Verstappen je već izgradio prednost i odjurio prema pobjedi. Potrebna mu je druga pobjeda u sezoni.

    Objava Ocjene iz Imole: Williams u renesansi, prvi veliki kiks Tsunode u Red Bullu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

    Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
    Author: Luka Tunjić