Ususret utrci vremenske prilike nisu bile naklonjene prema momčadima Formule 1 na nedjeljnoj VN Kanade u Montrealu. Bilo je tu prekida i sudara u slobodnim treninzima i kvalifikacijama. Utrka je bila pošteđena takvih vremenskih promjena pa u cijelosti odvožena u suhim uvjetima.

Startalo se uglavnom na medium komponenti guma (prvih 11), a bilo je vozača i s najtvrđom komponentom (Perez, Magnussen i Bottas) kao i s najmekšom (Gasly).

Max Verstappen u Red Bullu je već očekivano s lakoćom došao do pobjede. Iza njega u okršaju titana su Fernando Alonso u Aston Maritnu i Lewis Hamilton u Mercedesu imali borbu za drugo mjesto, a Ferrari je napokon dobro odradio strategiju. Junak dana je ipak skormni Alex Albon, koji je sa svojim Williamsom došao do odličnog sedmog mjesta.

Start utrke prošao je bez incidenata. Verstappen je zadržao vodstvo, a Lewis Hamilton ukrao je Fernandu Alonsu drugo mjesto do prvog zavoja. Veliku borbu vodili su Sergio Perez i Carlos Sainz za 11. mjesto, a Španjolac je na kraju prvog kruga izašao kao pobjednik.

I drugi Ferrari, onaj Charlesa Leclerca, bio je u borbi s McLarenima Oscara Piastrija i Landa Norrisa za osmu i sedmu poziciju. Alonso je nakon 5 krugova ulovio Hamiltona, a George Russell je to pomalo već teže pratio. Iza njih Esteban Ocon u Alpineu kasnio je tada već preko 4 sekunde.

U osmom krugu nastupili su uvjeti virtualnog sigurnosnog automobila radi Williamsa Logana Sargeanta, kojemu je iz momčadi naređeno da zaustavi bolid pored staze. Napravio je to u 5. zavoju, a utrka se ubrzo nastavila. Najgušće je bilo od 7. do 13. mjesta, tj. DRS vlakić s direkcijom Nice Hülkenberga u Haasu na čelu koji u boks ušao u 12. krugu.

Vodeći, izuzevši naravno Verstappena, su zbili svoj poredak. S 11. krugom Alonso nije mogao prestići Hamiltona, a priključak je ulovio Russell u drugom bolidu Mercedesa. No, upravo George u želji da uhvati Alonsa radi veliku grešku u šikani (7/8 zavoj) te je radi razasutih dijelova po stazi radi njegovog kontakta sa zidom izašao sigurnosni automobil. Počeli su naravno ulasci u bokseve, a Hamilton je prilično nesigurno izašao iz bokseva ispred Alonsa te se taj incident razmatrao kod sudaca. Isto se desilo i između Norrisa i Albona. Na kraju, nitko nije bio kažnjen, iako je bilo evidentnih kašnjenja u izlasku.

Utrka se nastavila u 17. krugu, Russell se uspio vratiti na stazu nakon popravka, na zadnje mjesto doduše. Na odlazak u boks na izmjenu guma se tada nisu odlučili u Ferrariju, kao ni Perez, Magnussen i Bottas. Max je počeo nizati najbrže krugove na najtvrđoj komponenti koju su tada imali svi osim gore nekih spomenutih koju nisu ušli u boks.

Otvaranjem DRS-a, velike borbe vodile su se od osmog do trinaestog mjesta. Glavni akteri bili McLareni i Kevin Magnussen u Haasu. Alonso je u 22. krugu ponovo ulovio Hamiltona na drugom mjestu i vozio s oko pola sekunde iza njega, te je na kraju tog kruga na kočenju u posljednju šikanu prošao naprijed. Ubrzo je Hamiltonu pobjegao i izvan DRS zone.

S 27. krugom Ferrarijev dvojac se iznenađujuće solidno držao na 4. i 5. mjestu, unatoč lošem menadžmentu guma koji prati njihov SF-23 bolid. Sergio Perez ih nije mogao pratiti, te se vozio na preko tri i pol sekunde iza njih na 6. mjestu. Utrku za zaborav vozio je domaći Lance Stroll u Aston Martinu, na polovici utrke vozio je prikovan za dno poretka, a na kraju je uspio uhvatiti dva boda.

Utrka je s 35. od 70 krugova imala nešto manje aktivnosti na stazi. Bila je tu borba između Magnussena i Yukija Tsunode za 12. mjesto, a približavao im se oporavljeni George Russell u Mercedesu.

I druga dva vozača iz Haasa i AlphaTaurija vodila su žestoku bitku ispred Russella. Sve se zakuhalo u prvom zavoju 37. kruga, a epilog donosi i Hülkenberga i De Vriesa s promašenim kočenjem u šikanu (3/4 zavoj). Obojica su se morala u rikverc vraćati na stazu, a incident se razmatrao kod sudaca.

U 38. krugu saznalo se za kaznu Landa Norrisa od 5 sekundi, a za razlog je navedeno nesportsko ponašanje. Perez i oba Ferrarija su napokon ušli u boks po najtvrđu komponentu guma, promjena pozicija među njima tada nije bilo. Počeli su tako ulasci u bokseve i za vodeće u poretku. Prvi je ušao Hamilton u 41. krugu, a u Aston Martinu su odmah odgovorili i Alonso ulazi u boks krug kasnije. Slijedi ih i Red Bull, Max ulazi u 43. krugu.

Ferrariji su u tandemu pokušali uhvatiti Hamiltona na 3. mjestu, ali Lewis radi najbrži krug i s 25 krugova do kraja imao je mirnih 3 i pol sekunde prednosti ispred Charlesa Leclerca. Njegov momčadski kolega se s druge strane pak mučio s Albonom u borbi za 7. mjesto. Imao je Russell širom otvoren DRS, ali ozbiljnih napada nije bilo. Nije George doduše ni vozio nešto blizu Albonu, kao da je nastojao što više ohladiti bolid.

U 52. krugu ponovo se formirala kolona u borbi za posljednje mjesto koje donosi bodove. Točnije, bilo je to od Albona na sedmom do Norrisa na 11. mjestu, svi su bili unutar DRS-a. Kao što se i sumnjalo s čudnim putanjama Russella, iz Mercedesa su Georgea u 55. krugu pozvali u boks da odustane iz utrke radi problema s hlađenjem bolida.

S 10 krugova do kraja, ponovo se pojavila direktna borba za drugo mjesto. Hamilton je dostigao Fernanda Alonsa koji je navodno imao problema s kočnicama i vozio se na oko sekunde i pol zaostatka na trećem mjestu. Ali, Španjolac to ubrzo vraća na malo lagodnije dvije i pol sekunde, te do kraja utrke nije imao ozbiljnije prijetnje od strane Hamiltona.

Sergio Perez besplatnim ulaskom u boks odlazi po svježe gume i radi na kraju najbrži krug utrke.

Red Bullova stota pobjeda i izjednačavanje Maxa s Ayrtonom Sennom na 41 pobjedi u karijeri.

Poredak prvih 10:

  1. Verstappen
  2. Alonso
  3. Hamilton
  4. Leclerc
  5. Sainz
  6. Perez
  7. Albon
  8. Ocon
  9. Stroll
  10. Bottas

Objava Verstappen pobjednik VN Kanade! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic