Treća utrka ovogodišnjeg svjetskog prvenstva u Formuli 1 donijela je i puno uzbuđenja. Na početku vikenda je Logan Sagreant kontroverzno završio ‘na klupi’ nakon što je Alex Albon ‘slupao’ bolid, a Williams nije imao zamjensku šasiju.

U utrci je pobijedio Carlos Sainz, kojem je to bila treća pobjeda u Formuli 1, dok je aktualni prvak Max Verstappen (koji je bio na nizu od devet pobjeda) odustao u 3. krugu zbog kvara na kočnicama. Charles Leclerc nije se kvalificirao u top 2 nakon sedam uzastopnih utrka, ali je uz Sainza donio dvostruku pobjedu Ferrariju.

Mercedes želi što prije zaboraviti vikend u Albert Parku nakon odustajanja Lewisa Hamiltona (kvar motora) i Georgea Russella (sudar).

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Kevin Magnussen (7) – Poslušao je momčadske naredbe tijekom utrke i propustio Hulkenberga. Baš kao i Hulk, odvezao je pristojnu utrku bez incidenata, a nagrada mu je došla u vidu Russellova odustajanja čime je završio na 10. mjestu.

Nico Hulkenberg (8) – Drugi je put ove sezone osvojio bodove i time potvrdio dobru formu Haasa na početku sezone. Pomalo i neočekivani rasplet događaja nakon što je Gunther Steiner napustio ekipu usred zime. Hulk je u utrci pokušao stići Tsunodu, ali je vozač RB-a ipak bio prebrz za njega.

Zhou Guanyu (5) – Baš kao i Bottas, bio je žrtva vrlo loših izvedbi Saubera tijekom zaustavljanja u boksu. Sauber se ne može nadati bodovima dok ovako loše vodi svoje utrke.

Valtteri Bottas (5) – Završio na 14. mjestu, a ekipa mu ponovno nije pomogla u osvajanju bodova. Spora zaustavljanja polako postaju zaštitni znak Saubera, što nije ohrabrujuće…

Daniel Ricciardo (5) – Napravio pogrešku zbog koje je ispao u Q1 jer mu je poništen kvalifikacijski krug. Australac je ove sezone očigledno korak iza Yukija Tsunode, ali duga je sezona. Ricciardo ima vremena izvući asa iz rukava koji će mu itekako trebati za budućnost u F1.

Yuki Tsunoda (8,5) – Ovo je bio vikend u kojem je Japanac pokazao zašto mnogi imaju puno vjere u njegov potencijal. Odradio je kompletni vikend; kvalificirao se u Q3, u utrci iskoristio što mu se pružilo putem odustajanja i grešaka drugih vozača i nosi šest bodova koji su RB-u itekako važni u prvenstvu konstruktora zato jer vjerojatno neće dolaziti često.

Logan Sargeant (x) – Nezasluženo je ostao ‘na klupi’ u Melbourneu. Amerikanac je platio posljedice Albonove pogreške i to je prilično negativno za njegove odnose s Jamesom Vowlesom i vodstvom Williamsa. Albon je prošle sezone nosio Williams na leđima, ali ako je Williams odlučio vjerovati Loganu Sargeantu, onda mu ne bi trebao ovako rušiti samopouzdanje. S obzirom da nije vozio, nije ni ocijenjen.

Alexander Albon (4,5) – Slupao je bolid na slobodnom treningu, što nikad nije pohvaljujuće. Ali je bitno istaknuti kako nije Albonova krivica što je Williams bio nespreman i nije imao dodatnu šasiju u Melbourneu, to je neprihvatljivo za ekipu koja pokušava napredovati. Jedino bi bod(ovi) spasili ovaj vikend za Williams, a Albov je završio na 11. mjestu.

Esteban Ocon (5,5) – Prošao je u Q2 što je za Alpine trenutačno postignuće. Završio je utrku na 15. mjestu na kojem je i počeo, ali nije imao povoljnu strategiju koja bi mu pomogla u utrci.

Pierre Gasly (5,5) – Ispao je u Q1 i kvalificirao se na 17. mjesto, a u utrci je ‘zajahao’ DRS Nice Hulkenberga i završio na 13. mjestu. Dobio je i nepotrebnu kaznu zato što je prešao kotačem preko bijele linije tijekom izlaska iz boksa.

Oscar Piastri (7) – Nadao se postolju na domaćoj utrci, ali je završio na četvrtom mjestu iza momčadskog kolege koji je zgrabio postolje. U utrci je blokirao kotačima prilikom kočenja i izgubio nekoliko sekundi, ali ionako je bio pola koraka iza Norrisa u Albert Parku. Piastri pokazuje impresivnu konzistentnost, ali ne toliko često i brzinu poput Landa Norrisa.

Lando Norris (8) – Vrlo dobar nastup Landa u Australiji gdje je bio bolji od momčadskog kolege. Iako je Britanac nakon utrke rekao da je imao brzine za drugo mjesto, nikad nije ozbiljno zaprijetio Leclercu. Spomenimo kako je Norris trećim mjestom oborio rekord Nicka Heidfelda za najviše odvezanih utrka bez osvojene pobjede (14).

Lance Stroll (3) – Kvalificirao se ispred Fernanda i odvezao je solidnu utrku u kojoj nije pokazao puno slabosti. Kroz cilj je prošao kao sedmi, ali je nakon Alonsove kazne promoviran na šesto mjesto, što je ohrabrujući rezultat za Kanađanina nakon velikog kiksa u Saudijskoj Arabiji.

Fernando Alonso (6,5) – Alonso je u kontroverznoj odluci sudaca kažnjen s 20 sekundi zbog čega je izgubio šesto mjesto, koje je vjerojatno bilo maksimum za Aston Martin u ovoj utrci. Svjestan je kako mora prihvatiti tu odluku i nadati se boljoj sreći u Japanu.

Carlos Sainz (10) – Vamos Carlos! Kada bi mogli, dali bi mu i veću ocjenu zato što je nevjerojatno kako je 15 dana nakon operacijskog zahvata odradio sjajan vikend i pritom bio bolji od momčadskog kolege. Na startu utrke je napao ‘ranjenog’ Verstappena, a nakon odustajanja Nizozemca obavio je posao do kraja i došao do treće pobjede u karijeri. Španjolac je odvezao dvije odlične utrke u 2024. i ako ovako nastavi, Ferrari bi mogao požaliti što ga je zamijenio za iduću godinu…

• Charles Leclerc (7,5) – Monegažanin je u sedam uzastopnih utrka (računajući i lanjsku sezonu) startao u prvom startnom redu. Tom je nizu došao kraj upravo u Australiji, gdje bi vjerojatno pobijedio da je bio na svojoj uobičajenoj razini. Rijetko kada Leclerc izgleda kao druga violina Ferrarija na stazi, ali je Sainz bio glavna zvijezda u Albert Parku. Ipak, Leclerc je Ferrariju donio dvostruku pobjedu i zaslužuje dobru ocjenu unatoč tome što nije bio sjajan koliko zna biti.

George Russell (5) – Russell je i ovog vikenda bio vidljivo bolji od iskusnijeg momčadskog kolege, ali je sve prosuo na kraju utrke u već uobičajenom scenariju. Već smo komentirali kočenje Fernanda Alonsa uoči njegove nesreće, ali ovo nije bio prvi put da je Russell na samom kraju utrke izletio u okolnostima koje su se mogle izbjeći. Iz Australije je trebao otići s bodovima u džepu i boljom ocjenom od Lewisa, ali ne možemo mu zažmiriti na odustajanje.

Lewis Hamilton (5) – Sedmerostruki svjetski prvak ove je sezone, trenutačno, u neprepoznatljivoj formi. I sam je priznao kako ne pamti lošiji ulazak u sezonu, a nakon tri utrke zauzima tek 10. mjestu u prvenstvu, a najbolji kvalifikacijski rezultat mu je osmo mjesto! U Australiji je ‘dotaknuo dno’ ispavši u Q2, a ni u utrci nije briljirao. Istina je kako je Mercedes korak iza Ferrarija, a vjerojatno i McLarena, ali Hamilton je u prve tri utrke konzistentno lošiji od Russella. Takav je slučaj bio i u Melbourneu, prije nego što je Lewis odustao u 17. krugu zbog kvara na motoru, što mu, naravno, nismo zamjerili prilikom ocjenjivanja. Za razliku od ‘slučaja Verstappen’, Hamilton je vozio dio utrke i zato ima ocjenu.

Sergio Perez (6) – U prve dvije utrke donio je Red Bullu dva druga mjesta, ali u Australiji ga nije toliko išlo. U kvalifikacijama je završio treći i vjerojatno bi konkurirao za pobjedu nakon Verstappenova odustajanja, ali je zaradio grid kaznu koja baš i nije njegova krivica (zadržao je bolid tijekom kvalifikacija), a Christian Horner otkrio je kako je utrku vozio s prilično oštećenom podnicom. Šteta za Pereza, koji je mogao iskoristiti rijetko odustajanje Maxa. Usprkos okolnostima, ekipi je donio dobre bodove zahvaljujući kojima je Red Bull ostao prvi u prvenstvu konstruktora.

Max Verstappen (x) – Nizozemac je zbog kvara kočnica odustao već u trećem krugu utrke. Kvalificirao se na pole position s nekoliko desetinki prednosti u odnosu na Ferrari, koji je u Melbourneu izgledao najbolje u ovoj sezoni. Bez mehaničkog kvara, danas bi vjerojatno pričali o 10. uzastopnoj pobjedi za Maxa. Ipak, aktualnog prvaka nismo ocijenili ovu utrku jer nije dovoljno vozio.

Objava Ocjene s VN Australije: Sainz bi mogao natjerati Ferrari na razmišljanje… pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić