Max Verstappen ostvario je petu ovosezonsku pobjedu i ukupno 59. u karijeri na Velikoj nagradi Emilije-Romagne koja se održavala u Imoli. Trostruki svjetski prvak zamijenio se na najvišoj stepenici postolja s pobjednikom prošle utrke u Miamiju, Landom Norrisom, koji je završio na drugom mjestu.
Pobjedničko postolje upotpunio je Ferrarijev Charles Leclerc. Tifosi su nadali borbi za pobjedu nakon što je Ferrari donio nadogradnje, ali morat će se zadovoljiti podijem Monegažanina.
Iz utrke je odustao Alexander Albon.
Ocjene vozača
- Kevin Magnussen (7,5) – Ispao je već u Q1 nakon što ga je Oscar Piastri zadržao tijekom brzog kruga u kvalifikacijama. U utrci je spasio što se spasiti moglo, napredovao je za čak šest pozicija i završio odmah iza momčadskog kolege. Iako nije osvojio bodove, može se veseliti što nije zaradio kaznene bodove, s obzirom na to da mu prijeti zabrana utrkivanja…
- Nico Hulkenberg (7,5) – Ponovno je odradio sjajne kvalifikacije, ali je završio 11. i nije osvojio bodove nakon što se Lance Stroll probio kroz poredak.
- Zhou Guanyu (5,5) – Pobijedio je Bottasa u utrci nakon što je još jednom izgubio u kvalifikacijama. S obzirom na Sauberovu brzinu, čini se kako jedino možemo analizirati njihovu unutarnju borbu ove sezone…
- Valtteri Bottas (5) – Zanimljivo, Bottas je pobijedio momčadskog kolegu Zhoua 15 puta u posljednjih 16 kvalifikacija. Na žalost Finca, nije toliko dominantan i u utrci. U Imoli je završio na 18. mjestu, koje je de facto bilo posljednje jer je Albon odustao, a Fernando Alonso bio u posebnom svijetu.
- Daniel Ricciardo (6) – Izborio je Q3, ali je cijelog vikenda sporiji od momčadskog kolege Tsunode. Lako je moguće da nakon ove sezone više nećemo gledati simpatičnog Australca u RB-u, a možda i Formuli 1.
- Yuki Tsunoda (7) – Oduševio je na slobodnim treninzima i kvalifikacijama zbog čega su mnogi očekivali kako bi mogao postaviti najbolji rezultat sezone (što je trenutačno sedmo mjesto). Ipak, nije odradio dobar start, a kasnije je zapeo i u gužvi. Svakako njegov RB nije bio na razini Mercedesa u utrci, unatoč sjajnoj brzini u jednom krugu. Možda se najviše veseli činjenici kako je Sergio Perez, čovjek koji trenutačno drži mjesto u Red Bullu na koji cilja i Tsunoda, imao loš vikend.
- Logan Sargeant (4) – Više nije tajna kako je Sargeant na vrućem sjedalu. Šef Williamsa, James Vowles, otvoreno je priznao kako je njegova ekipa u razgovorima s nekoliko vozača. Stoga je ključno da Sargeant ubrzo pokaže kvalitetu i odvozi utrku koja bi mu povećala šanse za Formulu 1, ali u Imoli se to nije dogodilo. Završio je 17. i bio prilično anoniman.
- Alexander Albon (x) – Odustao iz utrke nakon katastrofalne utrke u kojoj je sve pošlo po krivu za vozača Williamsa, koji je uoči VN u Imoli potpisao novi ugovor s ekipom. Mehaničari mu nisu dobro pričvrstili kotač tijekom promjene guma, zbog čega je zaradio deset sekundi stop/go kazne, a nakon nekog vremena Williams je zaključio kako nema smisla trošiti bolid, stoga se Albon povukao iz VN Emilije-Romagne.
- Esteban Ocon (6,5) – U Miamiju je osvojio prvi ovosezonski bod, ali ispred ekipe Alpinea je još uvijek puno posla kako bi se vratili među krug redovnih osvajača bodova. Završio je utrku ispred momčadskog kolege, ali to je jedini što može slaviti nakon vikenda u Imoli.
- Pierre Gasly (6) – Osvojeno 16. mjesto daleko je bolje od pozicija na kojima je završavao na početku sezone, ali Francuz i dalje čeka prve bodove u sezoni. U utrci se kockao sa strategijom od dva zaustavljanja u boksu, ali sigurnosni automobil kojem se nadao nikad nije došao…
- Lance Stroll (7) – Čisti vikend bez grešaka i incidenata za Strolla, za razliku od momčadskog kolege. Krenuo je u utrku kao 13., ali je zahvaljujući uspješno provedenom ‘overcutu’ i nekoliko dobrih pretjecanja završio deveti i uzeo dva boda.
- Fernando Alonso (3) – Jedan od najgorih vikenda u karijeri dvostrukog svjetskog prvaka. Napravio je grešku na trećem slobodnom treningu, a mehaničari Aston Martina jedva su stigli popraviti njegov bolid za kvalifikacije, gdje je ponovio sličnu grešku i ponovno ‘zaronio’ u šljunčanu zamku. Utrka je zbog svega spomenutog bila testiranje za Alonsa i Aston Martin i nema sumnje kako Španjolac želi čim prije zaboraviti ovaj vikend.
- Oscar Piastri (8) – Nije odgovaran za kaznu od tri mjesta na gridu koju je dobio zbog zadržavanja Kevina Magnussena u kvalifikacijama. McLaren mu nije pravovremeno javio kako mu je Haas u stražnjem krilu, zbog čega je Piastri izgubio dobru priliku za prvo ovosezonsko postolje. Iako se kvalificirao ispred Norrisa, ipak vjerujem kako bi ga iskusniji Britanac pobijedio u utrci, kako često bude slučaj.
- Lando Norris (9) – Britanca je samo sedam desetinki dijelilo do druge uzastopne pobjede! Kvalificirao se iza Piastrija, ali je krenuo s drugog mjesta u utrku nakon što mu je momčadski kolega dobio kaznu. Stisnuo je Verstappena krajem utrke, ali nije imao života u gumama za pretjecanje na stazi koja je nudi puno prilika. Sve je bliže Leclercu i Perezu u borbi za drugo mjesto u prvenstvu vozača…
- Carlos Sainz (7) – Nakon sjajnog početka sezone, Španjolac je ovog vikenda bio korak iza Leclerca. I sam je priznao kako se mučio u vožnji, pogotovo na mekanim gumama. Sainz je tako treću uzastopnu utrku završio iza momčadskog kolege, ali i dalje skuplja dobre bodove.
- Charles Leclerc (9) – Možda ispod radara prolazi Leclerova konzistentnost u 2024. Jedini je vozač koji je u svakoj utrci završio minimalno u top 4, a u Imoli je osvojio četvrto postolje. Istina je kako su se Tifosi nadali pobjedi u Italiji s obzirom kako je Ferrari donio nadogradnje, ali čini se kako Talijani moraju još malo raditi kako mi sustigli rivale.
- Lewis Hamilton (7) – Još uvijek muku muči u kvalifikacijama, ali je pokazao zavidni tempo u utrci unatoč ‘izletu’ u šljunčanu zamku. ‘Srebrne strijele’ na Imoli su bili u svijetu za sebe, daleko od prve petorke, ali osjetno ispred ostatka društva…
- George Russell (7) – U kvalifikacijama je pokazao vrlo dobru brzinu, njegov je krug bio unutar desetinke za vremenom kojeg je postavio Ferrarijev Carlos Sainz. U utrci nije bio brz kao Hamilton, a očito je imao i problema s degradacijom guma zbog čega je morao otići drugi put u boks. Time je izgubio jedan bod, iako je postavio najbrži krug utrke.
- Sergio Perez (4) – Vrlo loše izdanje za Pereza, koji je u Imoli pokazivao prošlogodišnje slabosti. Ispao je u Q2 nakon što je popravio vrijeme, ali ne i poziciju u novom ‘hotlapu’. Možda loše kvalifikacije ne bi toliko koštale Pereza da se utrka nije održavala u Imoli, gdje su mogućnosti za pretjecanje ograničene. Zato je Meksikanac morao biti pametniji i proći u Q3 u bolidu koji je ove sezone, u rukama njegovog momčadskog kolege, osvojio svaki pole position.
- Max Verstappen (10) – Iako je u Imoli ostvario 59. pobjedu u karijeri, Nizozemac se za nju morao potruditi više nego što je to slučaj posljednjih godina. Red Bull nije izgledao dobro na slobodnim treninzima, Max je bio nervozan jer mu je bolid bježao na sve strane, ali kada je bilo bitno je izvukao svaku moguću sekundu iz Red Bullove mašinerije i uzeo sedmi uzastopni pole. U utrci je suvereno vodio i sjajno sačuvao gume za kraj utrke kako bi održao vodstvo i prošao kroz cilj 0,7 sekundi ispred Norrisa. Mislim kako bi svakako trebalo početi odvajati pojam ‘Verstappenova dominacija’ od ‘dominacije Red Bulla’.
KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVAJA?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
Objava Ocjene s VN Emilije-Romagne: Jedna od Maxovih najboljih vožnji u F1 pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić