Charles Leclerc savršeno je izveo strategiju od jednog zaustavljanja i time došao do pobjede na Velikoj nagradi Italije u Monzi. Monegažanin je krenuo u utrku s četvrtog mjesta, a do pobjede je došao ispred McLarenovog dvojca Oscara Piastrija i Landa Norrisa.

Piastri je u prvom krugu uzeo vodstvo od Norrisa, koji nije uspio tijekom utrke uloviti manje iskusnog momčadskog kolegu. Norris je ovim postoljem smanjio zaostatak u prvenstvu vozača za Maxom Verstappenom, koji je završio šesti u Monzi, na 62 boda.

Ocjene s VN Italije

  • Kevin Magnussen (7/10) – Vikend podijeljenih osjećaja za Magnussena. U jednu ruku, osvojio je bod za svoju ekipu, ali i dva negativna boda na svojoj superlicenci. Tako je Magnussen dobio zabranu utrkivanja u Azerbajdžanu. Neće mu pomoći ni žaljenje Pierrea Gaslyja, koji je poručio kako Danac nije zaslužio kaznu. Međutim, Magnussen je o tome trebao ranije razmišljati, primjerice dok je namjerno zadržavao konkurenciju u Miamiju i time dobio kaznu.
  • Nico Hulkenberg (4) – Jedan je od najboljih i najkonzistentnijih vozača u ovoj sezoni, ali u Imoli nije bio na pravoj razini. Najprije je izletio u šljunak, iako je toj situaciji kumovao sudar s Ricciardom. Hulk je zatim dobio kaznu zbog sudara sa Tsunodom i nakon toga nije bilo povratka. Šteta za Haas jer su dvostruki bodovi bili mogućnost.
  • Zhou Guanyu (5) – Iako je naporno radio u utrci, Kinez nije mogao naplatiti svoj vrijedan posao u nekonkurentnom Sauberovom bolidu.
  • Valtteri Bottas (5) – Sauber ostaje jedini konstruktor bez osvojenog boda u 2024. godini, a taj se trend nastavio u Monzi. Štogod Bottas i Zhou napravili jednostavno nije dovoljno. S druge strane, Finac se svakako htio istaknuti u dobrom svijetlu u prisustvu novog šefa Mattie Binotta.
  • Daniel Ricciardo (6) – Imao je prilično kaotičnu utrku, ali konačan rezultat nije tako loš. Ricciardo si je smanjio šanse za dobar plasman zbog kontakta s Hulkenbergom na početku utrke, a nije mu pomoglo ni što je jedan mehaničar dotaknuo prednje krilo na njegovom RB-u tijekom odsluživanja vremenske kazne. Tako je dobio još jednu i izgubio svaku priliku za bodove.
  • Yuki Tsunoda (x) – Japanac je jedini odustao u Monzi, ali njegov vikend svakako nije izgledao obećavajuće nakon 16. mjesta u kvalifikacijama.
  • Franco Colapinto (8/10) – Vrlo dobra debitantska utrka za Argentinca! U utrci u kojoj su iskusniji vozači pucali pod pritiskom, najnoviji F1 vozač pokazao je zrelost i hladnu glavu. Iako nije osvojio bodove, bit će zanimljivo pratiti njegove vožnje do kraja sezone, a Logan Sargeant mogao bi brzo pasti u zaborav.
  • Alexander Albon (8,5/10) – Još jedna vrlo dobra utrka za Albona na Monzi, koja mu očito sjajno odgovara, kao i Williamsu koji već godinama na ovoj stazi osvaja bodove. Bio je jedan od mnogih kojeg je mučila prednja lijeva guma
  • Esteban Ocon (5,5) – Iako je Leclerc u prvom planu zbog sjajnog čuvanja guma, zapravo je Ocon taj koji je odvezao najviše krugova na setu guma s kojima je startao utrku. To mu, međutim, nije puno pomoglo. Dobio je nešto veću ocjenu od Gaslyja zato što je utrku završio ispred njega.
  • Pierre Gasly (5) – Izazovan vikend za Francuza, koji je imao i kontakt s Kevinom Magnussenom u utrci. Ističe kako zbog tog sudara nije izgubio vrijeme i mu je najveći problem u Monzi bio – spori Alpine…
  • Lance Stroll (4/10) – Iako se Aston Martin mučio u Monzi, Stroll će teško pronaći opravdanje za posljednje mjesto u utrci. Imao je i neke neslavne trenutke, u jednom je trenutku izletio široko sa staze, a dva kruga prije kraja utrke otišao je u boks po svježi set guma kako bi postavio najbrži krug… Ali je postavio osam desetinki sporije vrijeme od kruga kojeg je Lando Norris postavio na starom setu tvrdih guma.
  • Fernando Alonso (7/10) – Završio je utrku u retrovizoru Alexa Albona i Kevina Magnussena, ali za razliku od njih dvojice, legendarni Španjolac nije došao do bodova u Monzi. A kada ni Fernando ne može izvući koji bod protiv Haasa i Williamsa, jasno je kako je Aston Martin u popriličnim problemima. Alonso je nakon desetog mjesta u kvalifikacijama istaknuo kako je završio na puno boljem mjestu nego što je očekivao, a utrka je pokazala kako je bio u pravu.
  • Oscar Piastri (9/10) – Australac je u Italiji bio najbrži vozač na strategiji do dva zaustavljanja i do 38. kruga utrke sve je sugeriralo kako će doći do svoje druge pobjede u karijeri. Do te je pozicije stigao odvažnim, ali i ne previše iskalkuliranim pretjecanjem Norrisa u prvom krugu. Iako je Australac s pravom iskoristio pruženu priliku, tim je potezom iznenadio Norrisa, koji možda idući put neće ostaviti toliko prostora mlađem kolegi. A to bi mogao biti problem za McLaren…
  • Lando Norris (6,5/10) – Norris je u karijeri pet puta osvojio pole position i nijednom nije uspio sačuvati vodstvo u prvom krugu utrke. Sada je evidentno kako je riječ o pravoj slabosti za McLarenova aduta, koji je u Monzi bio vodeći nakon prvog zavoja, ali ga je momčadski kolega Piastri iznenadio pretjecanjem s vanjske strane pri ulasku u drugu šikanu. Kasnije nije imao tempo kojim bi ulovio momčadskog kolegu, iako mu je McLaren dozvolio međusobno utrkivanje. Norris je dodatno smanjio zaostatak za Verstappenom u prvenstvu vozača, ali svi se možemo složiti kako je ta razlika trebala biti puno manja od 62 boda…
  • Carlos Sainz (8/10) – Španjolac je u završnoj fazi utrke bio u povoljnijem položaju od Leclerca jer je imao svježije gume. Međutim, Sainz je u 45. od 53. krugova javljao Ferrariju kako mu je mrtva prednja lijeva guma što sugerira kako ipak nije uspio sačuvati gume jednako dobro kao i Leclerc. Nakon utrke je priznao kako njegova obrana nad Piastrijem nije puno značila za Leclerca, ali i kako je izgubio treće mjesto zato što je prekasno otišao u boks.
  • Charles Leclerc (10/10) – Monegažanin i Ferrari ovih su godina često imali neslavne strategije, ali takav slučaj nije bio u Monzi. Leclerc je došao do druge pobjede na Ferrarijevom domaćem terenu u karijeri, a ova mu je vožnja bila za pamćenje. Sjajno je sačuvao tvrde gume (na kojima je odvezao više od 30 krugova!) i zasluženo odnio sedmu pobjedu u karijeru.
  • Lewis Hamilton (7) – Završio je peti i time pojačao svoj bodovni konto za deset bodova, ali sedmerostruki svjetski prvak odlazi iz Monze bez opravdanja zašto su “srebrne strijele” bile korak iza McLarena i Ferrarija. Hamilton je imao popriličnih muka s potrošnjom guma, zbog čega nije mogao puno protiv četvrtoplasiranog Sainza.
  • George Russell (6) – Neiskusniji od dvojice Mercedesovih vozača imao je prilično kaotičan vikend u Italiji. Produžio je u izletnu zonu na samom startu utrke kada je morao izbjeći druge bolide prilikom ulaska u šikanu. Međutim, to nije bila jedina situacija u kojoj je Russell vozio po šljunku tijekom utrke, sjetimo se kako nije imao ni najčišću borbu protiv Sergija Pereza. I sam zna kako može bolje.
  • Sergio Perez (6,5) – Meksikanac je imao prilično miran vikend u Monzi, koja se pokazala kao vrlo izazovna staza za Red Bull. Završio je osmi u utrci, a na istom se mjestu i kvalificirao. Nije uspio pratiti Verstappenov tempo, ali tijekom vikenda nije imao negativne poteze.
  • Max Verstappen (7) – U Red Bullu je upaljen svaki alarm nakon što je Verstappen završio šesti s čak 37 sekundi zaostatka za pobjednikom Leclercom. Red Bullov pad forme je evidentan, a Max je pesimistično rekao nakon utrke kako naslovi prvaka trenutačno nisu realističan domet. Čak ni Nizozemac nije uspio izvući više iz Red Bulla u Monzi, a svaku šansu za peto mjesto izgubio je nakon što je izgubio šest sekundi tijekom promjene guma, još jedna netipičnost u Red Bullu…

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Objava Ocjene s VN Italije: Lando ima ozbiljan problem, Leclerc izveo senzaciju pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić